סוזוקי מפתחת מנוע סינגל חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
היצרנית היפנית הגישה בקשת פטנט על מנוע סינגל חדש עם מערכת איזון. האם זהו רמז ליורשו של ה-DR650 המיתולוגי?

על פי דיווחים בעולם, הגישה סוזוקי לאחרונה בקשת פטנט על מנוע סינגל חדש אותו היא מפתחת בימים אלו. מדובר במנוע סינגל חדש לחלוטין המציג מערכת איזון לרעידות המנוע, מה שבא לפתור את אחת הבעיות הגדולות של מנועים חד-צילינדרים. במנועים אלו ככול שנפח המנוע גדול יותר רעידות המנוע חזקות יותר כפועל יוצא מהכוח האינרציה שיוצרת הבוכנה הגדולה, משמסביר מדוע נדיר לראות מנועי סינגל בנפחים ש למעלה מ-400 סמ"ק למרות שהם קלים וזולים יותר לייצור. אותו כוח אינרציה הוא גם הסיבה שמנועי סינגל מוגבלים בסל"ד העבודה אליו הם יכולים להגיע, אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.

מערכת האיזון שבה מצויד המנוע החדש מתבססת על טלטל נוסף המחובר לגל הארכובה בזווית של 90 מעלות לטלטל הבוכנה, מה שיוצר למעשה מבנה גל ארכובה של מנוע V. אלא שהטלטל הנוסף מחובר לגל איזון האמור לנוע בתנועת סיבוב מנוגדת וליצור רעידות בתדר נגדי לזה של הבוכנה ולמעשה לבטל את הרעידות.  הרעיון של הוספת גל איזון המנועים הוא לא חדש, אך לרוב הדבר נעשה על ידי גלגל שיניים המחובר לגל הארכובה ומניע את גל האיזון, כפי שנעשה במנועים דו-פעימתיים ובמנועי דיזל.

למעשה, הפטנט של סוזוקי זהה לפטנט בו השתמשה דוקאטי לפני כמעט 25 שנה עבור הסופרמונו, אופנוע ספורטיבי בעל מנוע סינגל שהיה אחד האופנועים המדליקים של תקופתו, למרות שלא זכה להצלחה גדולה. כרגע לא ידוע אם במנוע החדש שסוזוקי מפתחת ישנם חידושים נוספים לפטנט המקורי של דוקאטי, או שמא מדובר במנוע זהה שמפותח לאחר שתוקף הפטנט המקורי של האיטלקים פקע.

מן הסתם הפיתוח של מנוע סינגל שכזה נועד לדגמים בעל נפח גדול בו בעיית הרעידות מהותית, מה שמעורר השערות לגבי הדגמים בהם יותקן מנוע זה. המסקנה המתבקשת היא שמדובר בדו"ש גדול נפח, ככל הנראה יורש ל-DR650 העתיק ומקורר האוויר שחוגג השנה יום הולדת 28. אם זאת, יתכן מאד שמנוע מתוחכם טכנולוגית יתאים דווקא לקטנוע גדול ויוקרתי, קרי יורש לבורגמן 400 המזדקן או אפילו קטנוע ספורטיבי בינוני. מותר לחלום גם על יורש לאותו דוקאטי סופרמונו מקורי, אך סביר להניח שאופנוע כזה ישאר בגדר פנטזיה. בינתיים להמתין ולחכות, אולי יתבהרו כוונותיה של סוזוקי כשהמנוע יוצג רשמית.

כתבות נוספות


טריומף חושפת את הספיד טריפל החדש


MCN מכריז: דוקאטי פאניגאלה V4 הוא האופנוע החזק והמהיר בעולם


העתיד החשמלי של אופנועי השטח מגיע משבדיה


הארלי-דיווידסון: נשיק אופנוע חשמלי תוך 18 חודשים


ההודים עומדים להציג סופרבייק ראשון, והוא חשמלי וזול


אפשר גם אחרת: ראש עיריית לונדון נגד גניבות אופנועים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד