טריומף חושפת את הספיד טריפל החדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טריומף מציגה דור חדש לסטריטפייטר הקרבי שלה. המראה נותר דומה, אך יש מנוע חזק יותר, שפע אלקטרוניקה וצמד גרסאות לבחירה

לאחר מספר קדימונים ברשת בהם גייסה את קארל פוגארטי האגדי, חושפת טריומף היום את הדור החדש של הספיד טריפל, אחד האופנועים המזוהים ביותר של החברה בגלגולה המודרני. טריומף ספיד טריפל המקורי הוצג בשנת 1994 והיה מחלוצי אופנת הסטריטפייטרים – אופנועי עירום עם מנועי סופר ספורט, שלדה ספורטיבית וכידון גבוה – שעד אז התקיימה באופן מחתרתי. הצלחתו של הספיד טריפל הביאה לפריחתה של הקטגוריה החדשה והביאה גם ב.מ.וו, דוקאטי והיצרניות היפניות להציע סטריטפייטרים משלהם בנפחים שונים.

שורשיו של הספיד טריפל הנוכחי הם בדגם שהוצג בשנת 2005 ועבר להשתמש במנוע בנפח 1,050 סמ"ק במקום מנוע ה-955 של הטריומף דייטונה. למרות מקצה שיפורים נרחב שעבר האופנוע לפני כשנתיים, אשר כלל בעיקר תוספת אלקטרוניקה עדכנית, היה ברור שהגיע הזמן לדגם חדש באמת. זה אולי לא נראה ככה כי הספיד טריפל שומר על מאפייני העיצוב המסורתיים של הדגם, ובראש הראשונה צמד הפנסים המעוגלים מלפנים עם המשקף הקטנטן והנמוך, אבל בדגם החדש יש לא מעט שינויים.

טריומף ספיד טריפל החדש ממשיך לעשות שימוש במנוע בנפח 1,050 סמ"ק, כשטריומף טוענת שמדובר במנוע חדש. יחסי הקדח והמלך נותרו זהים, מה שמרמז שמדובר באותו מנוע מוכר, אך הוא עבר לא מעט שינויים ושדרוגים. בין השינויים ניתן למנות בוכנות חדשות מאלומיניום מצופות ניקסיל, שסתומים חדשים ותכנון מחודש לראש המנוע וסעפת הפליטה, מערכת שימון חדשה ויחס דחיסה גבוה יותר. התוצאה היא תוספת של 10 כ"ס להספק המרבי העומד עתה על 150 כ"ס המתקבלים ב-10,500 סל"ד, כשנתון המומנט הוא 11.9 קג"ב המתקבלים ב-7,150 סל"ד.

שלדת הספיד טריפל נותרה זה בתצורתה לזו של הדגם הקודם, צינורות כפולים מאלומיניום וזרוע אחורית חד-צידית מאלומיניום, אך עברה עדכונים וחיזוקים. טריומף תציע את הספיד טריפל בשתי גרסאות עם מכלולים היקפיים שונים. הגרסה הבסיסית היא גרסת ה-S שלה מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ ובולם אחורי המתכווננים במלואם, שניהם מתוצרת שוואה, יחד עם בלמים ראדיאלים מתוצרת ברמבו בעלי קלאיפרים עם 4 בוכנות.. גרסת ה-RS מתהדרת כבר במתלים מתוצרת אוהלניס (מזלג NIX30 ובולם TTX36) ומוסיפה חלקי גוף מסיבי פחם, מה שמאפשר לה להיות קלה ב-3 ק"ג מהגרסה הבסיסית עם משקל יבש של 189 ק"ג.

גם תחום האלקטרוניקה לא נזנח, והספיד טריפל מגיע מעתה עם לוח מחוונים שהוא בעצם מסך "5 צבעוני, ישנם חמישה מצבי רכיבה שונים לבחירה, ABS ניתן ומערכת בקרת משיכה הניתנות לניתוק כשהשליטה על המערכות והתפריטים נעשית באמצאות מיני ג'ויסטיק על הכידון. לשתי גרסאות הספיד טריפל ישנה גם מערכת בקרת שיוט כסטנדרט, כשגרסת ה-RS מוסיפה מערכת למינון פעולת ה-ABS ובקרת המשיכה בזמן פניה – אם תרצו, סוג של מערכת בקרת יציבות המוכרת ממכוניות.

 

כתבות נוספות


העתיד החשמלי של אופנועי השטח מגיע משבדיה


הארלי-דיווידסון: נשיק אופנוע חשמלי תוך 18 חודשים


ההודים עומדים להציג סופרבייק ראשון, והוא חשמלי וזול


אפשר גם אחרת: ראש עיריית לונדון נגד גניבות אופנועים


שיא עולמי: אופנוע וינסנט נמכר בכמיליון דולר


לרוכבים האופנתיים: הונדה בשיתוף פעולה מפתיע

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד