העתיד החשמלי של אופנועי השטח מגיע משבדיה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברה שבדית חדשה רואה את העתיד באופנועי שטח מונעים בחשמל ומציעה אופנוע שכזה שיגיע לייצור סדרתי בסוף השנה עם תג מחיר של 14 אלף יורו

העולם הדו-גלגלי נערך גם הוא לעידן החשמלי, ואם יצרנית ענק כמו הארלי דייוידסון מצהירה כוונות בעניין כנראה שמדובר כבר בעובדה מוגמרת. המעבר להנעה חשמלית בכלי רכב פותח אפשרויות בפני יצרניות חדשות וחסרות ניסיון קודם להשתלב בשוק הרכב. טסלה עשתה זאת היטב בתחום הארבע-גלגלי ואילו חברה חדשה משבדיה בשם Cake רוצה לעשות זאת בתחום אופנועי השטח.

Cake חושפת בימים אלו את האופנוע הראשון שלה אותו עיצבה ופיתחה בעצמה ומכונה KalK, דגם ראשון מתוך מספר דגמים של אופנועי שטח חשמליים שמתכננת החברה לייצר. העיצוב של ה-Kalk מינמליסטי ונקי, כשהוא מתבסס על שלדת אלומיניום המזכירה במראה את שלדות הקורה הכפולה שהיו נפוצות באופנועי ספורט מלפני שני עשורים. השלדה חובקת את מכלול הסוללות והמנוע החשמלי, כשמסביבה תמצאו מושב צר ודקיק ופלסטיקת זנב מינימלית. מינימום המכלולים והפלסטיקה יחד עם חישוקי "24 משווים לאופנוע הזה מראה של אופני הרים.

על ההנעה של ה-KalK אחראי מנוע חשמלי בהספק של 16 כ"ס שזה לא הרבה יותר מאופנועי 125 סמ"ק מוגבלים. אלא שהאופנוע המינימליסטי שוקל 70 ק"ג, כ-30 ק"ג פחות מכל אופנוע מוטוקרוס ממוצע, הודות לשלדה וזרוע העשויים אלומיניום וחלקי גוף מסיבי פחם. המשקל הקליל מאפשר לאופנוע להגיע למהירות מרבית של 80 קמ"ש, כשמכלול סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 2.6 קילוואט מאפשר טווח רכיבה מרבי של עד 80 ק"מ הגיוניים למדי לאופנוע המיועד לשעשועי שטח ולא לטיולים ארוכי טווח. את החבילה של ה-Kalk משלימים מתלים מבית אוהלינס, השבדית כידוע, עם מזלג הפוך מתכוונן בקוטר 38 מ"מ ובולם אחורי מסדרת ה-TTX.

ב-Cake מצהירים כי האופנוע יכנס לייצור במהלך השנה ויחידות ראשונות שלו ימסרו ללקוחות כבר בחודש יוני. מחירו של האופנוע עומד על 14 אלף אירו או דולר, בהתאם לשוק היעד, אך ניתן להזמין אותו כבר כעת באתר החברה בתשלום מקדמה של 1,000 דולר/אירו – שיטה דומה לזו אותה הנהיגה טסלה עם דגמיה השונים.

כתבות נוספות


ההודים עומדים להציג סופרבייק ראשון, והוא חשמלי וזול


אפשר גם אחרת: ראש עיריית לונדון נגד גניבות אופנועים


שיא עולמי: אופנוע וינסנט נמכר בכמיליון דולר


לרוכבים האופנתיים: הונדה בשיתוף פעולה מפתיע


האופנוע הנדיר של סטיב מקווין עולה למכירה פומבית


טריומף שחררה טיזר לספיד טריפל חדש

תגובה אחת

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד