לקראת 2020: קאוואסאקי חושפת KX250 חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קאוואסאקי חושפת את חידושיה בתחום השטח והמוטוקרוס לשנת הדגם 2020, כשגולת הכותרת הוא KX250 חדש אותו היא מגדירה כחזק ביותר אי פעם

עד כה חשפו כל היצרניות היפניות למעט קאוואסאקי את חידושיהן בתחום המוטוקרוס לשנת 2020, ולמען האמת השנה לא היו בתחום שינויים פורצי דרך. הונדה הסתפקה בעיקר בעדכון קל ל-CRF250R, ימאהה הציגה YZ450F מחודש וסוזוקי הסתפקה השנה גם היא בעיקר בשינויים קלים ל-RMZ450. רגע לפני שכבר חשבנו לסכם בפיהוק את חידושי המוטוקרוס לשנה (גם הוסקוורנה הסתפקה בעדכונים קלים לדגמיה) מגיעה קאוואסאקי וחושפת את קו הדגמים העדכני שלה לשנת 2020. אחרי שבשנה שעברה הציגו הירוקים KX450 חדש מגיע השנה תורו של האח הקטן בנפח רבע ליטר שעבר מסכת שדרוגים מקיפה. במקרה של KX250 בניגוד לדגמים אחרים שנחשפו לקראת 2020 בהחלט ניתן להגיד שמדובר באופנוע חדש.



בראש ובראשונה מתהדר KX250 במנוע חדש, כשבקאוואסקי גם לא מהססים להצהיר שמדובר ב-KX250 החזק ביותר אי פעם, הודות לתוספת של 3.3 כ"ס להספק המרבי. למנוע החדש קדח בוכנה שגדל מ-77 ל-78 מ"מ, כשמהלך הבוכנה התקצר מ-53.6 ל-52.2 מ"מ, מה שאומר שישנה גם בוכנה חדשה יותר שבקאוואסאקי טוענים שהיא חזקה וקלה יותר, כל זאת כדי לאפשר למנוע לעלות לסל"ד גבוה יותר מבעבר.

מעבר למידות הבוכנה החדשות גדל יחס הדחיסה משמעותית מ-13.4:1 ל-14.2:1, הותקנו גלי זיזים חדשים וחמים יותר עם נדנדי שסתומים חדשים וקלים יותר דומים לאלו של ה-KX450, הוגדל קוטר שסתומי הפליטה ותעלת היניקה במחברת בין תיבת האוויר לבית הצילינדר התקצרה ב-5 ס"מ לשיפור יכולת הנשימה.
מנוע ה-KX250 החדש ממשיך לעשות שימוש באופן יחודי ובלעדי בקרב אופנועי המוטוקרוס בשני מזרקים, אחד בסמוך לגוף המצערת ואחד בסמוך לתיבת האוויר, כשמעתה יכול הרוכב לבחור בשלוש מפות הזרקה/הצתה שונות, יחד עם בקרת זינוק חדשה. את השדרוג של חטיבת הכוח משלימה מערכת פליטה חדשה וקצרה יותר, ולטענת קאוואסאקי גם קלה יותר.



שלדתו של קאוואסאקי KX250 לשנת 2020 מתבססת על השלדה הישנה בצורתה, אך בקאוואסאקי טוענים שהיא קשיחה מבעבר וישנם תושבות מנוע חדשות המאפשרות למקם את המנוע נמוך יותר לטובת הורדת מרכז הכובד, כשחיבור הזרוע האחורית לשלדה שונה ושופר כדי להתאים לבולם האחורי החדש שהוא בעל מהלך ארוך יותר. הבולם כמו גם המזלג הם מתוצרת קאייבה, כשמלפנים מדובר במזלג חדש בקוטר 48 מ"מ שזכה לשסתומים פנימיים חדשים ומוגדלים. הבלמים שודרגו גם הם עם רפידות חדשות כשמאחור גדל קוטר הדיסק הפרפרי ל-250 מ"מ.



לנוחות הרוכב הותקן כידון חדש ומתכוונן בעל טווח כיוון של 35 מ"מ ורגליות חדשות ניתנות לכוונון. לקינוח, דגם 2020 קיבל פלסטיקה חדשה הצבועה כולה בירוק ליים כהה יותר המבדיל את האופנוע מהדגם הישן ששילב פלסטיקה ירקרקה/לבנה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד