לקראת 2019: קאוואסאקי חושפת KX450 חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הבשורה של קאוואסאקי לשנת 2019 בתחום המוטוקרוס היא KX450 חדש שמיישר קו עם המתחרים ומקבל מתנע חשמלי

גם קאוואסאקי חושפת בימים אלו את מבחר דגמי המוטוקרוס העדכני שלה לקראת שנת 2019, כשבראש החידושים של היצרן הירוק לשנה הבאה הוא KX450F חדש לחלוטין. עדכון ה-KX450F היה מתבקש לאחר שבשנה שעברה הציגה ימאהה YZ450F חדש ואילו הונדה עדכנה השנה שוב את ה-CRF450R. שני מתחריו העיקריים של המוטוקרוסר הבכיר של קאוואסאקי זכו כבר למתנע חשמלי, ובדגם החדש הולך ה-KX450F בעקבותיהם ומקבל גם הוא מתנע שכזה הנסמך על סוללת ליתיום-יון קלה.

אבל היקף השינויים ב-KX הבכיר גדול בהרבה מתחיל בראש ובראשונה במנוע. הבלוק נותר זהה אך ישנם לא מעט שינויים בהשוואה למנוע של דגם 2018. ברשימת השינויים ניתן למנות גלי זיזים חדשים וחמים יותר, הגדלה של שסתומי היניקה (40 מ"מ) והפליטה (33 מ"מ), צינור פליטה מוארך לשיפור זרימת הגזים החוצה, מחשב ניהול מנוע משופר, מזרק חדש בעל 12 חרירים והגדלת גוף המצערת לקוטר של 44 מ"מ. כל אלו אפשרו לטענת אנשי קאוואסאקי לשפר את זמינות הכוח ולהוסיף 3.6 כ"ס להספק המרבי (שלא פורסם).

תיבת ההילוכים נותרה בעלת חמישה יחסי העברה, אך זכתה לשינוי במכלולים הפנימיים כדי להפחית משקל, אך החידוש המשמעותי בתחום התמסורת הוא המעבר לשימוש במצמד הידראולי, לראשונה בדגמי המוטוקרוס של קאוואסאקי.

השלדה של קאוואסאקי KX450 עבר גם היא שדרוג מהותי, עם קורות אלומיניום צרות מבעבר לטובת מרכוז מאסה והקטנת הממדים. התכנון המחודש כולל ראש היגוי קשיח יותר, כשמצד שני גם הזרוע האחורית עברה תכנון מחודש לטובת הגברת הקשיחות. התחנון המחודש אפשר לקצר את בסיס הגלגלים שלה אופנוע בס"מ ל-148.5 ס"מ, כשזווית ההיגוי חדה יותר ב-0.6 מעלות והיא 27.6 מעלות בדגם החדש.

השנה עברו בקאוואסאקי להשתמש בKX  במזלג קדמי חדש בקוטר 49 מ"מ מתוצרת שוואה עם קפיצים סטנדרטיים במקום המזלג הנסמך על לחץ אוויר בדגם הקודם. הבולם האחורי חדש גם הוא והוא מסוג של פעולה כפולה עם כוונון מלא, וגם מאפשר מהלך מעט ארוך יותר מאשר קודמו.

עוד שינויים שנעשו בקאוואסאקי KX450 השנה הם מעבר לדיסק בלימה  אחורי גדול יותר בקוטר 250 מ"מ, התקנת מיכל דלק נמוך ושטוח יותר המשתלב ביחידת מושב חדשה ופלסטיקה חדשה. מחירו של האופנוע בארה"ב עומד על 9,300 דולרים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד