שנת 2018 ממש עוד רגע כאן, ואיתה מבול של דגמים חדשים. בחרנו להתמקד בעשרה דגמי אפנועים שיצאו בשנה הקרובה ואנו מצפים כבר לראות על הכבישים, כמו גם בכאלו המסמנים מגמות חדשות בתחום.
רויאל אנפילד אינטרספטור וקונטיננטל GT
דגמי רויאל אנפילד החדשים מסמנים שתי מגמות, שנראה גם בדגמים נוספים בהמשך הרשימה. האחת, היא הפניה של היצרניות האסיתיות מערבה, והשנייה היא פריחת אופנת הרטרו. דגמי ה-GT החדשים של החברה שיצאו השנה לא רק מחיים מחדש דגמים מן העבר, אלא גם מצוידים במנוע מודרני שפותח באנגליה וכוללים מערכת ABS.
בכך, רויאל אנפילד מנסה למצב את עצמה כשווה בין שווים בין אופנועי המערב, ולא רק פונה לקהל הרטרו שמוכן להתפשר על ביצועים. ייתכן כי העובדה שהמנוע המדובר מוגבל בהספקו תתרום גם כן למכירות האופנוע – שכן הוא יתאים גם לבעלי רישיון מוגבל הספק.
דגמי 2018 של בנלי
אם רויאל אפילד מסמלת את הפנייה למערב, בנלי כבר במצב של הסתערות. נכון, מדובר במותג איטלקי – אבל כזה הנמצא בבעלות סינית. החברה הציגה לא פחות משמונה דגמים חדשים לשנת 2018, גם הם פונים בעיקר לקטגורית רישיון הביניים.
היא הציגה מגוון דגמים בנפחים של 250 ו-500 סמ"ק בקטגוריות השונות: לאונצ'ינו לקטגורית הרטרו, TRK לקטגורית האדוונצ'ר סדרת S לקרוזרים ויש גם נייקדים של סדרת BN.
דוקאטי פניגאלה V4:
כיוון שדוקאטי אפולו משנות ה-60 מעולם לא נכנס באמת לייצור, פניגאלה V4 מסמן צעד חשוב עבור דוקאטי. לכבוד 2018, החברה החליטה לזנוח לראשונה את תצורת מנוע ה-L טווין המזוהה עמה, לטובת תצורה מוצלחת יותר בעולם המרוצים, ה-V4.
דוקאטי אמנם לא זונחת לחלוטין את מנוע ה-L טווין שלה, שימשיך לככב בשאר דגמי החברה, אך פניגאלה V4 הוא סופרבייק לא מתנצל שמיועד להחזיר את דוקאטי לפסגת קטגורית הסופרבייק, בכלל זה גם החזרת הכתר של אליפות הסופרבייק העולמית. כל זאת בלי חסרון של שני צילינדרים.
KTM דיוק 790
כבר מספר שנים שקטגוריית הנייקדים מהווה קטגוריה חשובה בעולם האופנועים, ואף ניתן לומר בזהירות כי היא תפסה את מקומה של קטגוריית אופנועי הספורט. דיוק 790 הוא דריסת הרגל של KTM האוסטרית בקטגוריית הביניים. האופנוע שיגיע לשוק בשנה הקרובה הוא אופנוע חשוב, שכן החברה כבר הציגה את אדוונצ'ר 790 קונספט – מה שמגלה לנו שהמנוע מדגם זה יופיע גם בדגמים אחרים.
קוואסאקי H2SX
יש לא מעט המולה סביב כניסתם, או שמא חזרתם, של מנועים מוגדשים לעולם האופנועים. בסיבוב הראשון, אי שם בשנות ה-80, הסיפור הזה לא צלח במיוחד. עם זאת, מאז הטכנולוגיה השתפרה דיה על מנת שהפעם השילוב הזה יהיה ככל הנראה מוצלח יותר.
אמנם דגם ה-H2SX של קוואסקי שיצא לשוק ב-2018 הוא גרסת תיור של H2, אך הוא יהיה מעט עממי יותר ובכך יסמן את כניסת המנוע המוגש להמונים. מדובר כאן בסנונית ראשונה במגמה הזאת, ואנו צפויים לראות התפתחויות ממשיות בשנים הקרובות, כשסוזוקי היא ככל הנראה הבאה בתור להציג אופנוע מוגדש.
הוסקוורנה ויטפילן 701
ויטפילן 701 חשוב עבור הוסקוורנה, מכיוון שהוא מכניס אותה בצורה משמעותית יותר לענף אופנועי הכביש, כשהוא מצטרף לדגמי 401 של החברה. ייתכן שאופנוע זה יעזור לחברה להשיג דריסת רגל משמעותית ראשונה בתחום אופנועי הכביש הגדולים.
החדשנות העיקרית בדגם עצמו היא בעיקר בעיצוב, המתואם עם מגמת הרטרו, שכן המנוע עצמו מוכר מדגמי 690 של חברת האם KTM ו-701 של הוסקוורנה עצמה. אנחנו כבר מחכים לראות אילו פלטפורמות נוספות של KTM ינדדו להוסקוורנה, ולא מן הנמנע שנראה את מנוע הדיוק 790 מגיע להוסקוורנה ואולי אפילו חלק ממנועי ה-V טווין של החברה.
ימאהה ניקן
כלים תלת גלגליים הם לא עניין חדש, אך נראה כי אחרי שליטה כמעט מוחלטת של פיאג'ו בתחום עם דגמי MP3, ימאהה מציבה רף חדש. הניקן של החברה היפנית הוא צעד ענק בתחום, ולמעשה מהווה את האופנוע התלת גלגלי הראשון של יצרנית גדולה המכיל מערכת בעל יכולות הטייה מלפנים. יהיה מעניין לרכוב על הכלי הזה, ולא פחות מכך, לראות כיצד ישפיע על התעשייה והאם נראה יצרניות אחרות הולכות בדרכה של ימאהה.
וספה חשמלית
וספה כבר מזמן לא מזוהה עם אותם כלים דו פעימתיים מעשנים, אלא יותר כיצרנית כלי לייף סטייל שמכוונים ליותר מפרקטיות. הקטנוע החשמלי שלה שצפוי לצאת לשוק השנה יהיה אולי הכלי הקטן החשמלי הראשון שיוצא על ידי חברה גדולה.
נכון, אמנם ל-ב.מ.וו יש קטנוע חשמלי משלה שלא משווק בארץ, אך מדובר בכלי גדול ויקר מהווספה. אחרי שתצא הווספה החשמלית, יהיה זה רק עניין של זמן עד ששאר היצרניות הגדולות – כולל אלו מיפן – יציגו את הקטנועים החשמליים שלהן.
סדרת הארלי דוידסון סופטייל
אנחנו לא אוהבים ליפול לקלישאות או לסיסמאות של מחלקות שיווק, כך שאנחנו לא בטוחים אם השקת סדרת סופטייל החדשה של הארלי-דוידסון היא החשובה ביותר ב-115 שנים, אך אין לנו ספק כי מדובר במהלך משמעותי עבור היצרנית האמריקאית.
החברה לא רק מוותרת על סדרת דגמי הדיינה ומאחדת אותה עם סדרת סופטייל, אלא מציגה שלדה חדשה לגמרי עם בולם יחיד מאחור ומנוע חדש שהוצג כבר בשנה שעברה. מדובר בצעד מתבקש, שממשיך את האבולוציה התמידית של החברה.
הונדה CB1000R
אחרי שהציגה CBR1000RR חדש, השנה מגיע סוף כל סוף תורו של דגם הנייקד של הונדה, שנותר ללא שינוי שנים רבות. הונדה החליטה להציג את CB1000R החדש כדגם רטרו, או נאו-רטרו כמו שהונדה קוראת לו. הימור בטוח לאור פופולאריות אופנה זאת. הצגת דגם זה מתלווה עם הצגת דגמי נייקד קטנים יותר בעלי עיצוב דומה, ואנחנו מאוד אוהבים את הכיוון אליו הונדה הולכת.