ביי ביי הארלי דוידסון דיינה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הארלי דוידסון מבצעת מהפך: מציגה שמונה דגמים חדשים ולמעשה מבטלת את סדרת דגמי דיינה

"ההשקה הגדולה ביותר של דגמי הארלי דויסון ב-115 שנים". כך מגדירים בחברה האמריקאית את הצגת דגמי 2018 של החברה. בתפריט מנועים חדשים ושלדה חדשה, אך עיקר החדשות הן למעשה וויתר על סדרת דגמי הדיינה ואיחודה עם סדרת ספוטייל שתהיה למעשה סדרה חדשה שתכלול את דגמי שתי הסדרות.

הצגתו של מנוע מילווקי שמונה (Milwaukee-Eight) לא מגיעה כהפתעה. המנוע הוצג כבר בשנה שעברה בדגמי הטורינג של החברה והיה ברור כי יגיע לשאר דגמי החברה. הצגתה של שלדה חדשה, לעומת זאת, היא חדשה מפתיעה יותר וההחלטה לאחד את סדרות סופטייל ודיינה היא כבר בגדר מרעישה. למעשה סדרת דיינה, שקיימת בחברה משנת 1991, מובטלת לגמרי ובמקומה תישאר סדרת ספוטייל הוותיקה יותר שהוצגה ב-1984. סדרת סופטייל למעשה "תספוג" את דגמי דיינה של הסדרה הישנה אך תשמר רק את שמה, שכן השלדה והמנוע חדשים לגמרי.

הסדרה החדש תכיל שמונה דגמים סך הכל: סטריט בוב, לואו ריידר, סופטייל סלים, דלוקס. ארבעה דגמים נוספים משווקים עם אופציה למנוע הגדול יותר: פט בוב, ברייקאאוט, פט בוי והריטג' קלאסיק.

סדרת ספוטייל החדשה תקבל את מנוע מילווקי שמונה החדש שהוצג בדגמי הטורינג. המנוע מגיע בנפחים של 1,750 סמ"ק ו-1870 (107 אינטש מעוקב ו-114, בהתאמה) וזה למעשה המנוע התשיעי בסדרת מנועי V טווין הגדולים שלח החברה מאז הקמתה. הוא מצויד בארבע שסתומים לצילינדר ומכאן שמו, על שם שמונת השסתומים סך הכל. בנוסף הוא מצויד בשני גלי איזון (גל איזון אחד בדגמי הטורינג) וגל זיזים יחיד. בדגמי ספוטייל המנוע מקורר אוויר-שמן והשמן מאופסן בעוקה רטובה.

אך כאמור, דווקא השלדה היא החדשה העיקרית. דגמי דיינה וספוטייל נבדלו, בין היתר, בכך שסדרת דיינה צוידה בשני בולמים חשופים מאחור בעוד סדרת ספוטייל צוידה בבולמים מוסתרים שהותקנו מתחת למנוע. כך יהיה גם בסדרת ספוטייל החדשה, אלא שכעת מותקן בולם יחיד תוצרת שואה, שאמנם מוסתר אך אינו מתוקן מתחת למנוע. בחלק מהדגמים אף מותקן ברז לכיוון עומס הקפיץ. השלדה החדשה קלה יותר ובהארלי מדווחים על קשיחות מוגברת ב-34% לעומת השלדה הקודמת.

בעוד הקווים הכללים של הדגמים השונים נשמרו, הארלי מבצעת שינוי גדול גם בעיצוב. הארלי דוידסון ולקוחותיה נחשבים שמרנים ונמנעים משינויים מרחיקי לכת, הפעם החברה מבצעת שינוי שבמונחים שלה נחשב מהפכני. עם ירידה במכירות החברה ללא ספק צריכה שינוי ויכול מהיות מאוד שזה השינוי שיעזור לחברה לשפר את מצבה הנוכחי. 

תגובה אחת

  1. ran levin

    כל הכבוד להארלי על האומץ לעשות שינויים, וכמו תמיד אני בטוח שהם יודעים מה טוב !

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד