מילאנו 2017: ווספה מתחשמלת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מותג הקטנועים של קונצרן פיאג'ו מציג את ווספה אלטריקה

מותג הקטנועים המעוצב של קונצרן פיאג'ו מצטרף לגל החשמלי ומציג גרסה חשמלית משלו לקטנועי החברה בשם ווספה אלטריקה. הקטנוע יימכר בשתי גרסאות, האחת חשמלית לגמרי בעוד השנייה מצוידת בגנרטור מאריך טווח.

קטנועי ווספה כבר מזמן אינם מזוהים עם אותם מנועי שתי פעימות מזהמים מהעבר אלא בעיקר עם קטנועים מעוצבים עם דגש גדול על סטייל וכעת יש גם גרסה חשמלית. הקטנוע החדש מצויד בסוללת ליתיום-יון המספקת בשיאה 5.4 כ"ס, אך יכולה לספק באופן רציף 2.7 כ"ס. טווח הרכיבה הוא כ-100 ק"מ, כשטעינה מלאה של הסוללה שניתן להטעין בכל שקע חשמלי, אורכת כארבע שעות.

אנשי פיאג'ו טוענים כי סוללת הליתיום-יון מספיקה לכ-10,000 טעינות, שמתרגמים לכדי 50,000  עד 70,000 ק"מ. בנוסף יש מערכת לטעינה עצמית (KERS: Kinetic Energy Recovery System) בעת תאוטה.

בעת רכיבה הרוכב יכול לבחור בין שני מצבי רכיבה: מצב Eco שומר על טווח הסוללה על ידי תאוצות מתונות והגבלה למהירות מירבית של 30 קמ"ש קמ"ש. מצב Power מאפשר להשתמש בכל כח המנוע. השימוש במנוע חשמלי מאפשר גם הילוך לאחור.

בנוסף לגרסה הרגילה מציגה ווספה גם את גרסת X המספקת טווח של 200 ק"מ. גרסה זאת מצוידת בנוסף לסוללה קטנה יותר מהדגם הרגיל עם טווח של 50 ק"מ, בגרנטור עם מיכל דלק של שלושה ליטרים שממלא את הסוללה ברגע שהיא מתחילה להתרוקן ומספק טווח של עוד כ-150 ק"מ.

ווספה אלטריקה מצוידת במסך TFT בגודל 4.3 אינטש ויכולת להתחבר לטלפון הנייד עם חיבור בלוטות' ואפלקיציה ייעודית וכך לתפעל את הנייד מהכידון כמו אפשרות לענות לשיחות וכדומה. מפתח חכם מאפשר לפתוח את המושב כדי להגיע לחלל האחסון ואפילו לקבל הנחיות לגבי מיקום הקטנוע עצמו, וניתן לרכוש גם קסדה תואמת ייעודית לקטנוע המצוידת במערכת שמע. כמובן שישנן תוספות ממותגות נוספות לרכישה כמו ארגז אחסון, משקף, אזעקה וכדומה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד