מילאנו 2017: KTM חושפת את דיוק 790

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה האוסטרית מציגה נייקד קרבי עם מנוע חדש בתצורת טווין מקביל

KTM האוסטרית מנצלת את תערוכת מילאנו כדי לחשוף את דיוק 790, נייקד קרבי חדש המהווה גם דגם ראשון של החברה המצויד במנוע טווין מקביל ויהיה לראשון בסדרת דגמים שתעשה שימוש במנוע זה.

KTM נוטה לאחרונה להעניק לדגמיה כינויים ובעוד סופר דיוק 1290 קונה החיה (The Beast), דיוק 790 מכונה על פי החברה "הסקלפל" והעיצוב תומך בכינוי של סכין המנתחים. במרכז האופנוע שוכן מנוע טווין מקבילי חדש בשם Lc8c, המספק 105 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-8.8 קג"מ ב-8,000 סל"ד. מנוע זה הוא החדשה הגדולה מבחינת החברה האוסטרית, שכן הוא מאפשר לה להציע אופנוע בנפח בינוני בין הדגמים הקטנים ודגמי ה-LC8, בנפח 1,000 סמ"ק ומעלה. בנוסף הוא גם יהיה בסיסה של סדרת דגמים חדשה כשהדיוק מהווה את הסנונית הראשונה לסדרה זאת.

שלדת צינורות כרומולי עוטפת את המנוע המשמש גורם נושא עומס, כששלדת הזנב עשויה קורות אלומיניום. המתלים תוצרת WP, מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ מלפנים, אם כי ללא אפשרויות כיוון, גם מאחור ניתן לכוון את עומס הקפיץ בלבד. משכך היגוי של WP מגיע גם כן כסטנדרט. עוד מלפנים, צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ, משודכים לקליפרים רדיאלים.

דיוק 790 מצויד בעזרים טכנולוגיים רבים, כפי שהורגלנו בעת הזאת: המנוע מצויד במצערת אל-חוט והרוכב יכול לבחור בין ארבעה מצבי רכיבה כשבמצב מסלול הרוכב יכול להתאים את כל המערכות לפי בחירה ויש לוח מחוונים עם מסך TFT. בנוסף למערכת ABS, יש גם מערכת בקרת אחיזה (MTC) ומערכת אנטי-ווילי, שליטה על בלימת מנוע (MSR), וקוויקשיפטר להעלאת והורדת הילוכים.

KTM גם מאפשרת לרוכבים לבצע התאמות לרכיבה אגרסיבית יותר, כך במצב מסלול הרוכב יכול לשלוט ולהגדיר את מערכת האנטי-ווילי, בקרת האחיזה ותגובת המצערת ובנוסף יש גם בקרת זינוק (Launch control). במצב סופרמוטו, מאפשרת מערכת ה-ABS לבטל את פעולה על הגלגל האחורי.

כאמור, על ידי הצגת דיוק 790, KTM נכנסת לסגמנט חדש של אופנועים בנפח בינוני. בעתיד תציג דגמים נוספים על בסיס פלטפורמה זאת, כשכבר בתערוכה השנה הציגה דגם אדוונצ'ר 790.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד