מילאנו 2017: דוקאטי עוברת לארבעה צילינדרים ומציגה את פניגאלה V4

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנוע הסופרבייק החדש עם מנוע V4 המספק 214 כ"ס

דוקאטי חשפה באופן רשמי בתערוכת מילאנו את אופנוע הסופרבייק החדש של החברה: פנגיאלה V4. האופנוע החדש מסמל עבור החברה וגם עבור חובבי המותג עידן חדש בו מנוע ה-L טווין המזוהה עם אופנועי הספורט של החברה נזנח לטובת מנוע V4 תחרותי וחדש.

המנוע החדש של החברה, המכונה דזמוסדיצי' סטרדלה (Desmosedici Stradale) הוצג לפני כחודשיים בסבב המוטוג'יפי בסן מרינו, אך כעת מגיע תורו של האופנוע החדש המצויד במנוע זה, המגיע בשלוש גרסאות: גרסה רגילה, גרסת S וגרסת ספציאלה.

נתחיל עם הגרסה הרגילה בה המנוע בנפח 1,103 סמ"ק מספק 214 כ"ס ב-13,000 סל"ד ו-12.6  קג"מ ב-10,000 סל"ד. כפי שכבר ידענו מהצגת המנוע עצמו, כמו במנוע המרוצים של החברה במוטוג'יפי, גל הארכובה נע הפוך מכיוון התנועה. סדר ההצתה במנוע הוא 0-90-290-380, על מנת לדמות את אופי מנוע V טווין שהיה מזוהה עד כה עם החברה.

המנוע החדש מותקן בשלדה חדשה לגמרי, שלדת מונקוק מאלומיניום המתחברת למנוע, אותה מכנה דוקאטי "שלדה קדמית". העיצוב נשען בצורה מאסיבית על עיצוב הדגם הקודם, פניגאלה 1299, כך שמבחינה זאת אין חדשה מרעישה, למרות הבדלים שניתן לראות בעיקר בחזית האופנוע.

בדוקאטי גאים בכך כי האופנוע החדש מצויד במערכות אלקטרוניות שנמצאות בחזית הטכנולוגיה. אילו כוללות מערכת למניעת נעילה גלגלים, ABS, מתוצרת בוש שפועלת גם בפניות אותה ניתן לכוון בשלושה מצבי פעולה שונים. בנוסף יש מערכת בקרת אחיזה (Ducati Traction Control EVO), מערכת בקרת החלקה ביציאה מהפנייה (Ducati Slide Control), מערכת בקרת ווילי (Ducati Wheelie Control EVO), מערכת בקרת זינוק (Ducati Power Launch), מערכת קוויקשיפטר להעברת הילוכים ללא שימוש במצמד (Ducati Quick Shift up/down EVO) ומערכת לשליטה בבלימת המנוע (Engine Brake Control EVO). בנוסף מצויד האופנוע גם בשלושה מצבי ניהול מנוע לבחירה.

פניגאלה V4  מצויד גם בלוח מחוונים בתצורת מסך TFT בגודל חמישה אינץ'. לחובבי מסלולי המרוצים ניתן לרכוש מערכת למדידת זמנים (Ducati Lap Timer GPS) ומערכת לעיבוד נתונים (Ducati Data Analyser + GPS) ועבור רוכבי הכביש ניתן לרכוש מערכת מולטימדיה המתחברת למכשיר הסלולארי (Ducati Multimedia System).

מלפנים מותקן מזלג הפוך מסוג BPF תוצרת חברת שואה בקוטר 43 מ"מ ומאחור בולם תוצרת חברת זקס. משכך ההיגוי גם כן תוצרת חברת שואה. מערכת הבלימה מכילה מלפנים שני דיסקים בקוטר 330 מ"מ עם קליפר מונובלוק מתוצרת ברמבו מסוג Stylema, בעוד מאחור יש דיסק בודד בקוטר 245 מ"מ. הצמיגים במידות 120/70 מלפנים ו-200/60 מאחור, מסוג דיאבלו סופר קורסה SP תוצרת פירלי ופותחו במיוחד עבור האופנוע. משקל האופנוע עומד על 198 ק"ג בלבד.

יש גם גרסאות מיוחדות:

כהרגלם אנשי דוקאטי אינם מסתפקים בגרסה אחת בלבד ופניגאלה V4 מוצג בשלוש גרסאות שונות, כשבנוסף לגרסה הרגילה מוצגת גם גרסת S וגרסת ספציאלה. שתי הגרסאות הבכירות מצוידות במתלים תצורת חברת אוהלינס, NIX-30 מלפנים ו- TTX36, כשגם משכך ההיגוי תוצרת אוהלינס בגרסאות אלו. כמובן שלצד המתלים המתכוונים חשמלית מגיעה מערכת שליטה אלקטרונית: Ducati Electronic Suspension EVO.

הגלגלים בגרסאות אלו גם כן שונים, עשויים אלומיניום, תוצרת חברת מרקזיני ועם שלושה חישורים במקום חמישה. בנוסף הן מצוידות בסוללת ליתיום-יון.

גרסת ספציאלה מצוידת גם בחלקים שונים עשויים סיבי פחמן ותוספות כמו מנופים מרוץ מגיני מנופים, מושב יחיד מאלקנטרה, משקף שונה ועוד. מערכת מדידת הזמנים ומערכת עיבוד הנתונים מגיעות כסטנדרט בגרסה זאת. בנוסף מצוידת גרסה זאת במערכת פליטה תוצרת אקרפוביץ', שיכולה להביא את המנוע לספק 226 כ"ס.

דוקאטי עשו צעד אמיץ מבחינתם עם נטישת תצורת המנוע הקודמת לטובת מנוע V4 מודרני יותר וככל הנראה כדי להמתיק את הגלולה לחובבי התצורה הקודמת לא יצאו מגדרם לעשות שינוי מקיף וכך שם האופנוע, פניגאלה, כמו גם העיצוב, נותרו דומים למקור. כעת האופנוע יצטרך לפרוע את החוב ולספק לדוקאטי זכיה באליפות הסופרבייק העולמית, בה לא ניצחה מאז 2011 עם הרוכב הספרדי קרלוס צ'קה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד