ההפתעה של הארלי ל-X-Games: סטריט רוד שלג

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה תנייד רוכבים בתחרות באמצעות שני סטריט רוד 750 עליהם הותקנו זחל ומגלשיים. היא שחררה סרטון שמתעד את השיפור במוסך

היום תושק במשחקי ה-X-Games באספן קולורדו תחרות חדשה לטיפוס שלג על אופנועים. התחרות נעשית בשיתוף פעולה בין טורניר משחקי האקסטרים להארלי דיווידסון, כשכל הרוכבים בה יתחרו על אופנוע ספורטסטר שעבר התאמות לשלג.

אבל איך מניידים את אותם רוכבים לקו הזינוק? נכון, ניתן להשתמש בכלי שלג מסורתיים למניהם, אך מאחר והארלי לקחה אחריות על המקצה – היא החליטה להשתמש בשני אופנועים גימקיים משהו. כך, החברה החליטה לקחת שני אופנועי סטריט רוד 750 ולהפוך אותם לאופנועי שלג.

קצת לפני הכריסטמס, החברה שלחה לסדנת Suicide Machine Company היושבת בקליפורניה שני אופנועים, ושני קיטים לאופנועי שלג. בסרטון ששחררה החברה לאחרונה, מתועדת עבודתה של הסדנה על התקנת הקיטים – שכן הם מתאימים כברירת מחדל לאופנועי שטח. ״זה היה אתגר״, סיפר בסרטון אהרון גורדנו, מבעלי הסדנא. ״רק לתכנן מה לעשות עם זה לקח לנו כמה שעות טובות״.

אופנועי שלג קיימים כבר עשרות שנים, אך זוכים לעדנה מלאת אקשן רק בשנים האחרונות. הדגמים הראשונים נולדו בשנות ה-20 של המאה הקודמת, כשגם גרמניה וגם צרפת ניסו לייצר אופנועים שישמשו לוחמים בתוואי מלא שלג. בשנות ה-70 כמה חברות אמריקאיות שיווקו ערכות להפיכת אופנועי שטח רגילים לכאלו המתאימים לשלג, אך לא זכו ליותר מדי הצלחה.

בשנים האחרונות, בין היתר בזכות האפשרות לראות ביצועים מרהיבים ביוטיוב, הפך התחום למוכר יותר. גם כיום קשה מאוד למצוא אופנועי שלג מוכנים, כשרוב המתעניינים בדבר פשוט קונים ערכות לאופנועי השטח שלהם. קל יחסית למצוא באינטרנט ערכות להפיכת אופנועי שטח של ימאהה, קוואסאקי והונדה שיוצרו החל משנות ה-90 לאופנועי שלג.

הערכות המדוברות כוללות שני חלקים עיקריים – זחל ומגלשיים. בעזרת הערכות מחליפים את הגלגל האחורי של האופנוע בזחל, הדומה לזה שיש בטנק; ואת הגלגל הקדמי מחליפים במגלשי סקי מיוחדים. אמנם ההתקנה דורשת עבודה שיכולה להמשך זמן מה – אך הערכה ניתנת לניתוק. כך, לו הייתם גרים במדינה עם חורף אמיתי, הייתם יכולים לרכוב באדמה חולית בקיץ – ובחורף לכבוש פסגות מושלגות.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד