רעיון מהסרטים: פורד רושמת פטנט על אופנוע הנשלף מתוך מכונית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית הרכב פורד רושמת בימים אלו פטנט על אופנוע חשמלי מבונה במכונית הנשלף בעת הצורך. אם הרעיון נשמע לכם מוכר זה כיוון שראיתם אותו בסרט "האביר האפל"

לא פעם יוצא לנו לראות בסרטים עתידניים רעיונות הנראים מופרכים הגורמים לנו לתהות, "כמה נחמד אם זה היה קורה במציאות". לא פעם רעיונות שכאלו שראינו בסרטים לפני 20 שנה גם מתממשים והופכים למציאות יום יומית, כמו מערכת ניווט למשל. מי שצפה בסרט "האביר האפל" לפני מספר שנים לא יכל שלא להתרשם מאחת סצינות האקשן בהן המכונית של באטמן מתרסקת במהלך מרדף, ואז נשלף מתוכה אופנוע שאיתו ממשיך הגיבור לרדוף אחרי הג'וקר.

מישהו בענקית הרכב פורד חשב שהרעיון הזה דווקא הגיוני למדי וצריך ליישם אותו, כשבימים אלו הגישה החברה בקשות פטנט על רעיון דומה. מן הסתם ברעיון של פורד האופנוע לא מיועד להיות כלי נשק, ולא יהיה דומה ל-BatPod המופיע התמונה ראשית, אבל יש בו לא מעט מן ההיגיון.

אנשים רבים מגיעים במהלך היום מהפרברים אל תוך העיר במכוניתם ואז נתקלים בקשיים ועומסי תנועה. כבר בעבר עלו רעיונות והוצגו דגמי קונספט לאופניים או קטנועים חשמליים קטנים שיתחבאו בתא המטען של המכונית וישלפו בעת עצורך בעיר לאחר החניה. התפישה שבבסיס הפטנט אותו הגישה פורד דומה, אלא שהיישום שונה לגמרי.

על פי העולה מהשרטוטים ומסמכי הפטנט מדובר באופנוע של ממש ולא אופניים משודרגים, המונע באמצעות חשמל ויהיה חלק אינטגרלי מהמכונית כשהוא נשלף מחזיתה (ממש כמו בסרט).כאשר האופנוע מחובר למכונית הוא ישתלב בלוח המכשירים הקדמי ולמעשה המושב שלו יחצוץ בין המושבים הקדמיים במכונית וישמש כמעין "משענת יד". כאשר האופנוע מחובר למכונית הוא יזכה לטעינה ממערכת ההנעה ההיברידית שלה, כך שתמיד יהיה זמין וטעון לתנועה, ובמידת הצורך יוכל מנוע גם לסייע לתנועת המכונית.

על פניו הרעיונות אותם מציגה פורד בבסיס בקשת הפטנט אותו הגישה נשמעים מסובכים, וחלקם אפילו מופרכים לביצוע, כך שייקח עוד זמן רב עד ואם בכלל יבשילו להפוך למציאות. עדין, חייבים להודות שמדובר בקונספט מעניין ומדליק שגם אם לא יהפוך למציאות בטח ניתן יהיה להשתמש בו באיזה סרט.

עוד על הפטנט החדש של פורד תוכלו לקרוא בידיעה הבאה ב-TheCar

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד