קבלו את הקטנוע החשמלי של פורשה. כמעט

קבלו את הקטנוע החשמלי של פורשה. כמעט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
פורשה עיצבה קטנוע חשמלי ספורטיבי שיושק בקרוב באירופה ויעלה כ-6,000 אירו. זה יהיה הקטנוע החשמלי החזק ביותר בקטגוריית L3e

 

קטנועים חשמליים מציפים מזה מספר שנים את הכבישים בערים שונות בסין ובדרום מזרח אסיה, והם מיוצרים כרגע על-ידי מאות, אולי אפילו יותר מאלף, יצרניות שונות – מהן כמה עשרות יצרניות גדולות.

 

קבלו את הקטנוע החשמלי של פורשה. כמעט

 

הסיבה פשוטה: ברגע שמנוע הבעירה הפנימית יצא מן המשוואה כמעט כל אחד יכול לבנות אופנוע חשמלי תוך שימוש בחלקים פשוטים שזמינים לכל דורש. הבעיה היא שקשה מאד לבלוט בתוך המון כל כך גדול וסואן (למעשה – שקט), וכדי להטביע חותם נדרשים עיצוב יוצא דופן, רשימת פטנטים שקשה להעתיק, טכנולוגיה ייחודית, או כל אלה יחד.

השם פורשה, אחת השחקניות המפורסמות בעולם מכוניות הספורט היוקרתיות ושחקנית בולטת בעולם הרכב החשמלי – בוודאי משיג את תשומת הלב שלנו וגורם לנו לזקוף אוזניים, וזה בוודאי היה אחד השיקולים מאחורי VF F200 – קטנוע ספורטיבי חדש שעוצב על-ידי פורשה.

אבל אחרי שהשגנו את תשומת הלב שלכם אפשר להרגיע ולומר שלא מדובר בקטנוע של פורשה אלא בקטנוע שעוצב על-ידי סדנת העיצוב של פורשה – סדנה שמעצבת מגוון רחב של מוצרי צריכה ואופנה – ממסחטות מיץ ועד משקפי שמש, מקסדות ועד כורסאות מעצבים.

מצד שני, מי שמייצרת את הקטנוע הזה ופנתה לסדנת העיצוב של פורשה כדי לסייע לה היא Yadea – יצרנית סינית שכבר ייצרה עד היום.. תחזיקו חזק… 70 מיליון כלים דו-גלגליים (בהם גם קורקינטים), ולטענתה יש לה את "כושר הייצור הגדול בעולם של דו-גלגליים חשמליים" – שזה לא בהכרח אומר שהיא מייצרת הכי הרבה קטנועים חשמליים אלא שהיה מסוגלת לייצר הכי הרבה…

מכל מקום, בואו נתמקד ב- VF F200 מפני שחוץ מו העיצוב הנאה שתרמה פורשה יש לו גם נתונים מעניינים. ראשית לכל, כדי לעמוד בתקנות האירופאיות ולהתאים לקטגוריית L3e (מקבילה ל-125 סמ"ק) Yadea F200 מונע באמצעות מנוע חשמלי בהספק צנוע של 10 קילוואט בלבד (כ-13.4 כוחות סוס) שמספיק לו למהירות המרבית המותרת בקטגוריה הזאת, של 100 קמ"ש.

אבל אנשי החברה מבטיחים ראשית לכל שזה הקטנוע החזק ביותר בקטגוריה הזאת (עם מומנט מרשים של 24 קג"מ) ומה שהרבה יותר מעניין – המנוע הזה לא מותקן בתוך הגלגל האחורי, כמקובל בז'אנר, אלא בזרוע האחורית, כמקובל בקטנועים עם מנועי בעירה. שתי סוללות ניתקות, עם תכולת אנרגיה של 27 אמפר שעה, מותקנות על רצפת הכלי ומספקות לו טווח נסיעה מוצהר של כ-140 קילומטרים.

 

קבלו את הקטנוע החשמלי של פורשה. כמעט

 

אנשי ידאה מספרים על העיצוב של פורשה ש"VF F200 קיבל השראה מהצורות הפיסוליות והאלגנטיות של מכוניות ספורט", ומדגישים שיש לו בולם זעזועים הידראולי, נפח אחסנה של 31 ליטרים מתחת למושב ותצוגת TFT בגודל 7.5 אינטש כלוח מחוונים, והם גם מספרים שעוצמת המנוע מתבטאת בתאוצה של 2.5 שניות בלבד מעמידה ל-50 קמ"ש ("כמו קטנועי 300 סמ"ק", מבטיחים הסינים).

 

קבלו את הקטנוע החשמלי של פורשה. כמעט

 

חדשות לא פחות חשובות מבחינתנו: הקטנועים האלה צפויים להגיע לאירופה עוד השנה, כלומר שתהיה להם תקינה אירופאית, והם יעלו סביב ה-6,000 אירו.

 

 

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד