אופנועי פיג'ו חוזרים מהודו לאירופה

אופנועי פיג'ו חוזרים מהודו לאירופה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית הרכב ההודית מהינדרה מכרה לחברה גרמנית את השליטה בחטיבת האופנועים שהופרדה לפני כעשור מיצרנית המכוניות. זאת רק תחנה של יצרנית האופנועים הוותיקה בדרך אל הבעלים הבאים שלה

חברת השקעות גרמנית פרטית בשם Mutares מחזיקה כעת ב-80% מן המניות של יצרנית הדו-גלגלי פיג'ו, אשר התקיימה במשך עשרות שנים כחטיבה של יצרנית המכוניות המפורסמת עד שהופרדה ממנה ונמכרה (החל בשנת 2014) ליצרנית הרכב ההודית מהינדרה.

אופנועי פיג'ו חוזרים מהודו לאירופה

בשלב הראשון, כאשר פיג'ו נמצאה בצרות כלכליות, ההודים רכשו 51% מן החטיבה ו-5 שנים לאחר מכן רכשו את מלוא הבעלות, אם כי עד היום הם לא הצליחו למנף את הרכישה ולבסס את פיג'ו כיצרנית מעניינת בתעשייה הדו-גלגלית.

בנובמבר שעבר רכשה Mutares ממהינדרה נתח בעלות ראשון, של 30%, בחברת 'אופנועי פיג'ו', וכעת, כאמור, רכשו 50% נוספים כך שהם מחזיקים גם ברוב הבעלות וגם בשליטה בחברה. לא מיותר להזכיר שמהינדרה ניסתה בשנים האחרונות לבסס את עצמה בתעשיית הרכב באמצעות רכישות של יצרניות אחריות, כמו למשל של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית 'סאנגיונג', אבל נאלצה לסגת מהן לאחר שלא הצליחה לנהל ולהצעיד את החברות להישגים.

פיג'ו היא אחת היצרניות הוותיקות ביותר בעולם של כלי רכב בכלל ובפרט של אופנועים, ואת האופנוע הראשון שלהם הם בנו (אך לא הציגו או מכרו) כבר בשנת 1898. למרות זאת, ועל אף הצלחה במכירות בצרפת עצמה מתום מלחמת העולם השניה ועד לסוף שנות ה-50 – אנשי החברה מעולם לא פיתחו את הפעילות הדו-גלגלית באופן משמעותי ולא נחשבו לפורצי דרך מבחינה טכנולוגית.

בתחילת המאה שעברה ניסו הצרפתים לייצר אופנועים במסגרת שיתופי פעולה ורכישות, ובין שתי מלחמות העולם הם רכשו את יצרנית האופנועים הצרפתית 'אוטומוטו' והטמיעו אותה בתוך פיג'ו.

בשנת 1953 נכנסו הצרפתים לתחום הקטנועים עם S57B שנראה כמו העתק של וספה, וזאת לא הייתה הפעם האחרונה שהם שאבו השראה מפיאג'יו. בשנת 2021 פסקו בתי משפט באיטליה ובצרפת שפיג'ו העתיקה את מערכת המתלה הקדמי של פיאג'יו MP3 עבור הכלי התלת-גלגלי שלה, מטרופוליס 400, והיא נאלצה לפצות את האיטלקים.

לאורך שנות ה-60 וה-70 פיג'ו ייצרה בעיקר קטנועים וטוסטוסים, ובשנות ה-90 היא הציגה ליין חדש של קטנועים אוטומטיים, תחום שמהווה את עסקי הליבה של חברה זאת עד היום. רוב הייצור של קטנועי פיג'ו מבוצע בשני העשורים האחרונים בסין, וחלקו בצרפת.
Mutares היא חברת אחזקות גרמנית צעירה יחסית (הוקמה בשנת 2008) אשר מתמחה ברכישה של חברות קטנות ובינוניות שמתקשות לשרוד, ארגון מחדש שלהן ומכירתן הלאה. מאז הקמתה היא רכשה יותר מ-25 חברות וכבר מכרה את רובן, תוך התמקדות בחברות אירופאיות "בעלות פוטנציאל פיתוח תפעולי גבוה שכבר יש להן מודל עסקי מבוסס ומותג חזק".

 

אופנועי פיג'ו חוזרים מהודו לאירופה

 

לאחר מכירת המניות פרסמה מהינדרה הודעה לפיה היא מתכוונת להישאר בעלת מניות מיעוט ביצרנית האופנועים הצרפתית, אם כי לאחר תהליך הארגון מחדש של החברה יש מצב שהיא תעבור בקרוב מאד לידיים סיניות, או אל תאגיד אחר שכבר נמצא בדרך כזאת או אחרת בתעשיית האופנועים.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד