פיג'ו הפרה את פטנט שלושת הגלגלים של פיאג'יו ותשלם לה 1.5 מיליון אירו

פיג'ו הפרה את פטנט שלושת הגלגלים של פיאג'יו ותשלם לה 1.5 מיליון אירו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בתי משפט באיטליה ובצרפת פסקו במקביל כנגד פיג'ו, והיא תיאלץ להפסיק למכור את הקטנוע התלת-גלגלי שלה באירופה. לא ברור מדוע האיטלקים נזכרו לתבוע שנים לאחר השקת הדגם.

פיאג'יו האיטלקית, מי שהמציאה את הקונספט המודרני של קטנוע תלת-גלגלי עם כושר פניה כשל אופנוע, זכתה בשתי תביעות נפרדות כנגד חטיבת האופנועים של פיג'ו הצרפתית בנוגע להפרת הפטנטים שלה, ותקבל ממנה פיצויים בהיקף של 1.5 מיליון אירו וכן 6,000 אירו נוספים תמורת כל קטנוע נוסף שהיא תמכור באיטליה לאחר קבלת גזר הדין.

 

פיג'ו הפרה את פטנט שלושת הגלגלים של פיאג'יו ותשלם לה 1.5 מיליון אירו

 

פיאג'יו, שהשיקה לראשונה קטנוע תלת גלגלי בשנת 2006 עם MP3, תבעה את פיג'ו שהשתמשה בטכנולוגיה מוגנת הפטנט שלה – כך עולה מן התביעה – בדגם מטרופוליס 400. המעניין הוא שפיאג'יו הגישה תביעות דומות גם ב"מגרש הביתי שלה", באיטליה, וגם ב"מגרש הביתי" (לשעבר) של פיג'ו – בצרפת – וזכתה בשני בתי המשפט בהפרש של ימים ספורים.

חטיבת האופנועים של פיג'ו השיקה את 'מטרופוליס' בשנת 2013, כלומר כבר לפני כשמונה שנים ו-7 שנים אחרי השקת MP3, והדבר המוזר היחיד בפרשה הזאת הוא מדוע נזכרו האיטלקים לתבוע או הצרפתים כעבור זמן רב כל כך. מכל מקום, בינתיים חלו תמורות משמעותיות גם בפיג'ו, מפני שעוד לפני השקתו של 'מטרופוליס' היא נקלעה לקשיים משמעותיים ואף מכרה חלק מן הבעלות בה לג'נרל מוטורס ול'דונגפנג' הסינית (לאחר מכן ג'נרל מוטורס מכרה את אחזקותיה בפיג'ו).

בשנת 2014, כאשר פיג'ו נמצאה בשיאו של המשבר הכלכלי ועל סף פשיטת רגל, היא מכרה 51% מחטיבת האופנועים שלה ליצרנית הרכב ההודית מהינדרה. בשנת 2019 השלימה מהינדרה את ההשתלטות על פיג'ו אופנועים ומאז היא מחזיקה בבעלות מלאה בחברה זאת.

 

פיג'ו הפרה את פטנט שלושת הגלגלים של פיאג'יו ותשלם לה 1.5 מיליון אירו

 

לא מן הנמנע שהעובדה שחטיבת האופנועים של פיג'ו לא נמצאת כיום בבעלות אירופאית סייעה, ולכל הפחות לא עמדה בדרכם, של בתי המשפט בפריז ובמילאנו לקבוע שפיג'ו הפרה פטנט אירופי שפיאג'יו רשמה על הטכנולוגיה של הקטנוע התלת גלגלי. באופן ספציפי הפטנט מאפשר למערכת ההיגוי להטות את הקטנוע לצדדים כמו אופנוע דו-גלגלי.

בית המשפט בצרפת חייב את פיג'ו לשלם לפיאג'יו פיצויים בסך 1.5 מיליון אירו, בתוספת הוצאות משפט. בנוסף, פסק הדין אוסר על פיג'ו לייצר את מטרופוליס בשטח צרפת, וגם לקדם, לשווק, לייבא, לייצא, להשתמש ו/או להחזיק באף דו-גלגלי עם שלושה גלגלים שעושה שימוש במערכת המוגנת בפטנט של פיאג'יו.

במקביל, בית המשפט במילאנו אסר על פיג'ו לייבא, לייצא, לשווק ולפרסם בכל דרך את פיג'ו מטרופוליס באיטליה, והטיל קנס בסך 6,000 אירו על כל כלי כזה שיימכר בשטח איטליה לאחר 30 ימים ממתן פסק הדין. בנוסף, פיג'ו נדרשת להוציא משטח איטליה את כל הכלים האלה תוך 90 ימים, והיא חשופה לקנס נוסף של 10,000 אירו על כל יום עיכוב בביצוע דרישה זאת. לאנשי פיג'ו עומדת עדיין זכות ערעור בשני בתי המשפט, וש מצב שהם גם יכולים להגיע כעת להבנות עם פיאג'יו ולשלם להם תמלוגים אם יתעקשו להוסיף ולייצר את הדגם התלת-גלגלי שלהם.

 

פיג'ו הפרה את פטנט שלושת הגלגלים של פיאג'יו ותשלם לה 1.5 מיליון אירו

 

קטנועים תלת גלגליים דומים, אם כי בטכנולוגיה שככל הנראה לא מפרה את הזכויות של פיאג'יו, מיוצרים גם על-ידי ימאהה היפנית ו'קודר' (Qooder) השוויצרית (בעבר 'קוואדרו').

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד