האם שירות הניידות החדש של קבוצת KTM ישנה את ענף תחזוקת האופנועים בעולם?

האם שירות הניידות החדש של קבוצת KTM ישנה את ענף תחזוקת האופנועים בעולם
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ק.ט.מ, הוסקוורנה וגאסגאס מציעות באירופה ביטוח ייחודי ללקוחות רשתות השירות שלהן

אין זה סוד שיצרניות רכב רוצות להחזיק את הלקוחות שלהן קרוב קרוב ולהרחיב את מגוון השירותים והמוצרים שהן מוכרות להם, אבל מהלך חדש של קבוצת פיירר – הבעלים של ק.ט.מ – עשוי לחולל תגובת שרשרת מעניינת בתחום הדו-גלגלי.

 

האם שירות הניידות החדש של קבוצת KTM ישנה את ענף תחזוקת האופנועים בעולם?

 

ק.ט.מ, ובעקבותיה הוסקוורנה וגאסגאס ששייכות לאותה קבוצה, החלו לאחרונה לשווק באירופה תוכנית ביטוח מעניינת שמתאימה לכל לקוח שמקפיד לטפל ברשתות השירות הרשמיות שלהן. התוכנית, שנקראת KTM Lifetime Mobility Service למותג הכתום ובשמות אחרים למותגים האחרים, מיועדת בשלב ראשון לבעלי אופנועי כביש חדשים יחסית (אצל ק.ט.מ) – כולל כאלה שלא טופלו לאחרונה ברשתות הרשמיות.

התוכנית וההטבות מוענקים בחינם לכל לקוח והתנאי היחיד הוא ביצוע טיפולים שגרתיים בהתאם להוראות היצרן. בשלב ראשון מוגבלת האחריות לאופנועים שגילם המרבי 8 שנים ועד 60,000 קילומטרים באופנועי כביש עם צילינדר אחד ו-80,000 קילומטרים לאופנועי כביש עם שני צילינדרים.

חבילת ההטבות מעניינת ודי מפנקת אם כי היא ממוקדת במצבים שאף אופנוען לא רוצה להימצא בהם – תקלה טכנית של האופנוע עצמו או, חלילה, תאונה. במקרים כאלה, אם האופנוע נשלח לתיקון במוסך מורשה של רשת השירות של היצרניות – הלקוח מקבל שירותי ניידות וחילוץ גם במדינה שלו וגם בעת טיול במדינות אחרות.

היות שההרשמה לשירות לא כרוכה בתשלום חל עליה הכלל "נותנים לך – תיקח, מרביצים לך – תברח!"

מבחינה מעשית, כל לקוח חדש של שלושת המותגים יכול להירשם לשירות בחינם, ותוקף חבילת הטבות מוארך אוטומטית בכל פעם שהוא מבצע טיפול שגרתי במועד, לפי הנחיות היצרן. במילים פשוטות, בכל טיפול מוארך הכיסוי הביטוחי ב-12 חודשים (או עד למועד השירות המתוכנן הבא).

גם בעלי אופנועים שאין להם רישום טיפולים מסודר יכולים להצטרף ולהירשם בחינם מיד לאחר שיבצעו טיפול ראשון ברשת השירות, וזאת דרך יעילה למדי "להחזיר אותם הביתה".

בכל המדינות שבהן מופעל הכיסוי (בדרך-כלל על-ידי קבלני משנה) מקבל הלקוח שירות 24/7 במשך 365 ימים בשנה, וזה כולל תיקון תקלות (במקום שהו אופנוע נתקע או במוסך) תיקון נזקי ונדליזם, גניבה, ניסיון גניבה או שריפה, וגם שירותי גרירה, אחסון ומפתח חליפי כאשר המפתח המקורי אובד.

אם הלקוח נתקע, והאופנוע שלו נגרר, הוא מקבל תקציב ואמצעים שמאפשרים לו להמשיך בנסיעה (השתתפות בשכירת רכב, מונית וכיוצ"ב), רכבת או אפילו טיסה – הכל בהתאם למרחק מן היעד ולאפשרויות התחבורה.

בעלי אופנועים שנתקעים הרחק ממקום מגוריהם, או בעת נסיעה בחו"ל, יקבלו השתתפות בתשלום למלון (כולל גם למורכב) ולרכב שכור למשך עד 4 ימים. אם האופנוע "נתקע" במוסך למשך יותר משלושה ימים בגלל בעיית זמינות של חלקים קיימת אפשרות להובלה שלו אל ביתו של המבוטח לאחר השלמת התיקון, על חשבון תוכנית הביטוח.

 

האם שירות הניידות החדש של קבוצת KTM ישנה את ענף תחזוקת האופנועים בעולם?

בנוסף, בעת מסעות מחוץ למדינה אל רוב מדינות אירופה מכסה התוכנית אחסון של האופנוע למשך שבועיים במקרה שהוא נגנב ונמצא לאחר מכן, וכן משלוח של מפתח חלופי אל הלקוח במקרה שהמפתח המקורי אבד.

כאמור, מצד אחד כל הצ'ופרים האלה מוענקים בחינם, אך מצד שני הלקוח נדרש לטפל באופנוע שלו ברשת השירות הרשמית של היצרן – וזה עלול להיות יותר יקר מאשר טיפול במוסכים מורשים שאינם מורשי יצרן.

שאלת מיליון הדולר היא האם התוכנית החדשה של קבוצת ק.ט.מ תקבע סטנדרט חדש בתעשיית הרכב הדו-גלגלי, ואת זה נדע מהר מאד אם וכאשר יצרניות אחרות יתחילו להציע צ'ופרים דומים.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד