אירופה מתחשמלת: עלייה של יותר מ-50% במכירת דו״גים חשמליים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לפי נתונים עדכניים, מכירות הקטנועים והאופנועים החשמליים זינקו ברבעון הראשון של השנה. מכירת הקטנועים הרגילים צנחה

מכירות האופנועים החשמליים זינקו ב-51.2% ברבעון הראשון של השנה, כך עולה מנתונים שפורסמו השבוע על ידי האיגוד האירופי של יצרניות האופנועים. על פי הנתונים, בחודשים ינואר עד מרץ השנה עלו לכבישים ברחבי היבשת 8,281 כלים חשמליים – זאת בהשוואה ל-5,477 כלים חשמליים שנרשמו ברבעון הראשון של השנה שעברה.

לפי הנתונים, מרבית הכלים החשמליים שנרשמו ברבעון הראשון היו קטנועים (mopeds). כך, 5,848 קטנועים חשמליים נרשמו ברבעון הראשון של השנה לעומת 3,879 ברבעון המקביל של השנה שעברה. הזינוק המשמעותי היה בקטגורית האופנועים זאת כש-1,726 אופנועים חשמליים נרשמו ברבעון הראשון של השנה, לעומת 790 אופנועים חשמליים שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד. מגמת גידול זו צופיה להתרחב בשנים הקרובות עם כניסתן של יצרניות גדולות נוספות לתחום, כמו למשל דוקאטי ששוקדת על קטנוע חשמלי משלה או קאג'יבה האמורה לקום לתחייה כיצרנית של אופנועים חשמליים.

בסך הכול הרבעון השני בשוק הדו-גלגלי באירופה הסתכם בירידה של 6.1% במכירת אופנועים מכל הסוגים. האשם בירידת המכירות טמון בקטנועים, מהם נמכרו 40.2% פחות. כך, כ-37 אלף קטנועים נרשמו ברבעון זה ברחבי אירופה, זאת בהשוואה לכ-62 אלף קטנועים ברבעון המקביל השנה. מכירות האופנועים עצמם רשמו עלייה קלה של 4.7% – מכ-195 אלף כלים ברבעון הראשון של השנה שעברה לכ-204 אלף כלים ברבעון הראשון של השנה הנוכחית.

הירידה במכירות הקטנועים השתקפה בכל השווקים המרכזיים באירופה. כך, בצרפת נרשמה ירידה של 41.5%, בהולנד נרשמה ירידה של 35.3% ובאיטליה נרשמה ירידה של 19.4%. מנגד, מכירות האופנועים עלו בשווקים המרכזיים – בספרד נרשמה עלייה של 16.7%, בצרפת עלייה של 9.1%, באנגליה עלייה של 7.4% ובגרמניה עלייה של 1.9%.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד