אליפות המוטוג'יפי תהיה שקטה יותר החל מ-2019

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קטגוריית אופנועים חשמלית תתווסף לחמישה סבבים באליפות המהירה בתבל

כרמלו אזפלטה, מנכ"ל דורנה – הארגון שמנהל את אליפות ה'מוטוג'יפי', אישר בראיונות למספר כלי תקשורת שהחל מעונת 2019 תתווסף קטגורית אופנועים חשמליים לאליפות החשובה.

מוטוג'יפי נחשבת לסדרת המרוצים שנמצאת בחוד החנית של מרוצי אופנועי כביש, מתחרים בה בכירי הרוכבים כשהם רוכבים על האופנועים המשוכללים ביותר מבחינה טכנולוגית ועם המנועים החזקים (והרועשים) ביותר שבנמצא.

החידוש שצפוי החל מעונת 2019 הוא שאל שלוש הקטגוריות הקיימות כיום: Moto3, Moto2 ו-MotoGP – תתווסף קטגוריה נוספת, חשמלית.

בשלב ראשון תצורף ככל הנראה הקטגוריה החשמלית רק לקומץ של חמישה סבבים אירופאים נבחרים, והיא תתבסס על יצרן בודד. לדברי אזפלטה – ארבע יצרניות אופנועים חשמליים כבר הגישו מועמדות להיות ספקית האופנועים הנבחרת לקטגוריה שבה יתמודדו 18 כלים.

מרוץ טיפוסי צפוי להיערך לאורך עשר הקפות שבמהלכן יגיעו האופנועים למהירויות של סביב ה-200 קמ"ש.

 

ג'ון מק'גינס והמיוג'ן שינדן באי מאן
Photo: dave kneale

 

עד כמה תהיה הקטגוריה החדשה מעניינת? קשה לומר. מרוצים שמתקיימים על כביש ציבורי, כמו המרוצים באי מאן ומרוץ טיפוס ההר בפייקס-פיק שבארה"ב, מאפשרים מזה זמן רב את השתתפותם של אופנועים חשמליים, אבל עד היום הם לא התמודדו באליפות עולמית על מסלולים סגורים.

קטגורית TT-Zero לאופנועים חשמליים מתקיימת כבר משנת 2010 במרוצי האי מאן, ובה מבצעים האופנועים הקפה אחת בלבד, לעומת שש הקפות בקטגוריה הבכירה. במהלך השנים עולה המהירות הממוצעת של אופנועים חשמליים באירוע הזה והיא הגיע כבר לקרוב ל-193 קמ"ש לעומת כ-209 קמ"ש לאופנועי סופרבייק עם מנועי בנזין.

במרוץ טיפוס ההר בפייקס-פיק שבארה"ב ניצח בשנת 2013 אופנוע חשמלי את קטגורית האופנועים, וזאת בזכות העובדה שטיפוס לגובה ודלילות האוויר לא משפיעים לרעה על ביצועיו של מנוע חשמלי, להבדיל מאשר במנועי בעירה פנימית.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד