אחרי המתנה ארוכה, הציגה דוקאטי בתערוכת מילאנו אחרונה את הפאניגאלה V4 החדש והסופר מסקרן האמור להחזיר לחברה את הדומיננטיות בקטגוריית ההיפרספורט (ורצוי גם את התואר באליפות הסופרבייק). לא פחות מאשר התפעלנו מהעיצוב האקזוטי ומהטכנולוגיה של הפאניגאלה V4,התפעלנו גם מההספק המרבי בו נקבה דוקאטי: 214 כ"ס ההופכים את הנובו-פאניגאלה לאופנוע הספורטיבי החזק ביותר ביצור סדרתי. לפחות בתאוריה.
אלא שמספרים והצהרות הם דבר יפה על הנייר כדי לעשות רעש ויחסי ציבור. בחיים האמיתיים זה כבר משהו אחר ולא פעם נתגלו פערים גדולים בין ההבטחות למעשים. זו בדיוק הסיבה שבמגזין הבריטי הנחשב MCN החליטו לקחת את דוקאטי פאניגאלה V4 ולבדוק אותו על הדיינו כדי לראות מה באמת יש לו להציע.
השורה התחתונה היא שעל פי המדידה פאניגאלה V4 הוציא על הדיינו 198.6 כ"ס בגלגל, ששווים ל-211 כ"ס בגל הארכובה. לדברי אנשי המגזין הנסערים מדובר באופנוע הסדרתי החזק ביותר שמדדו אי פעם. בפועל זה אומר שלפאניגאלה יש בגלגל את מה שלאפריליה RSV4 ולימאהה R1 M יש במנוע, כשלפחות בהיבט של ההספק המרבי יש לפאניגאלה V4 גם יתרון על הקאוואסאקי H2 המוגדש במצב סטנדרטי.
כידוע, הספק מרבי בא לידי ביטוי במהירות מרבית, וזה בדיוק המבחן השני אותו ביצעו אנשי MCN לפאניגאלה כשלקחו אותו למסלול בשדה תעופה. התוצאות היו מרשימות אפילו יותר מאלו שהתגלו על הדיינו. על פי מדידת ה-GPS הגיע הפאניגאלה למהירות של 191.3 מייל לשעה שהם 307.86 קמ"ש.
בוחני המגזין הופתעו מהתוצאה שכן מסתבר שלמרות שמד המהירות מוגבל ל-299 קמ"ש (לפי ההסכם הג'נטלמי מימי מרוץ המהירות בין היצרניות היפניות בעשור הקודם) , אין באלקטרוניקה של הפאניגאלה הגבלה למהירות המרבית. למעשה מציין רוכב המבחן שהמהירות שהושגה הייתה יכולה להיות גבוהה יותר אם המסלול היה ארוך דיו, שכן האופנוע המשיך להאיץ. גם במקרה הזה קובע MCN כי מדובר באופנוע הסדרתי המהיר ביותר אותו בחנו.
וכמה מהר מאיץ הפאניגאלה V4? התוצאות שהתקבלו במהלך המדידה הן:
0-60 מייל לשעה (97 קמ"ש) – 3.2 שניות
0-100 מייל לשעה (161 קמ"ש) – 5.63 שניות
0-150 מייל לשעה (241 קמ"ש) – 9.85 שניות
רבע מייל (400 מטר) – 10.09 שניות