עשרת כללי הברזל לרוכבי השטח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בין אם אתם רק מגלים את ההנאה שברכיבת שטח או שאתם שועלי שבילים ותיקים, הנה עשרה כללים שיהפכו אתכם לרוכבים טובים יותר בשטח

בתקופה האחרונה יצא לי להוביל כמה וכמה רוכבי סוף שבוע מתחילים, חלקם בעלי עבר ברכיבת כביש, חלקם בעיקר בשטח. המשותף לכולם למרות ניסיונם, הוא מחסור בידע בסיסי בכל הקשור לטכניקות יסוד ברכיבה. תרגול טכניקות אלו באופן עקבי יקנו תחושת נינוחות ורכיבה "זורמת", שהתוצאה היא פחות עייפות והתמודדות מוצלחת עם מכשולים פשוטים יחסית שכיום מהווים איום ואתגר עבורם.אז אם אתם עושים צעדים ראשונים בשטח וגם אם אתם רוכבים משופשפים, הנה כמה טיפים שכל רוכב שטח צריך לבדוק האם הוא מקפיד עליהם.

1. מבט רחוק
מתוך אינסטינקט אנו מביטים מטה וקרוב ברגעי עייפות או פחד. הבעיה במבט על המטר הקרוב הוא שאנחנו לא מוכנים לתוואי ולמכשולים אליהם אנו נכנסים, וכשאנחנו כבר בתוך הבעיה אנחנו חוששים יותר, מסתכלים עוד יותר קרוב ולבסוף נופלים או נתקעים. מבט רחוק וחשיבה על הצעד הבא נכונה לתחומי חיים רבים.

2. ניהול מהירות רכיבה
רוכב חייב לדעת להתאים בין מהירות הרכיבה בה הוא בוחר לבין תנאי השטח, הראות ויכולתו האישית. לכל רוכב יכולת שונה, ולכל רוכב מתאימה מהירות רכיבה קצת שונה. צריך להיות שקולים על המצערת וזו משימה בפני עצמה, אבל לשמור על מהירות שמשאירה אותנו בזרימה בדרך תלולה, בוצית או סלעית, זו כבר אומנות. אומנות בה נדרש הרוכב לשים לב שהוא מבחין ומספיק להתכונן לקראת האתגר הבא.

3. לשמור על מומנטום
כשהראות מוגבלת והאחיזה בעייתית, חשוב לשמור על תנועה תמידית ומספקת בכדי לעבור מכשולים ועליות בזרימה.

4. לשבת, לקום
ברירת המחדל ברכיבת שטח היא רכיבה בעמידה, כשכמעט בלתי אפשרי לרכוב בשטח ברמה גבוהה מבלי לשלוט בטכניקת העמידה. ברכיבת אנדורו, נשב בפניות הדוקות מ-90 מעלות. יש להדגיש ישיבה זקופה, אם הרוכב רוכן לתוך הפנייה האופנוע, מאבד אחיזה ומחליק. בזמן שהאופנוע נוטה לתוך הפנייה הרוכב חייב להישאר זקוף על הכלי ובכך מתקיימת העברת משקל מאונכת אל הצמיג שנאחז בקרקע. רוכבים בעלי רקע בהשכבות אספלט מגרדים כרגע את הראש?

5. ווילי וקפיצות
חשוב ללמוד ולתרגל שליטה באופנוע כשגלגל אחד או שניים נמצאים באוויר. לא חייבים להיות ג'ארוויס או בילי בולט, אבל נסו לקבל מעט רגש בהנפת גלגל רגעית או קפיצה קטנה לצורך התמודדות טובה יותר עם מדרגות סלע, בורות וכדומה.

6. לעבוד עם המצמד
עבודת מצמד נכונה בתוואי שטח טכני תשמור אותנו ברצועת הכוח לצד שליטה ודיוק בכל הקשור למהירות רצויה וייצור אחיזה מרבית.

7. חלוקת בלימה
טכניקת בלימה היא נושא לאייטם עמוק בפני עצמו, אך באופן כללי, בתנאי דרך חלקלקים, בוציים או חוליים נסמוך על הבלם האחורי כעזר בלימה עיקרי. כשישנה אחיזה אנו חייבים להשתמש בשני הבלמים יחד, כשרוב הבלימה מתבצעת בעזרת הבלם הקדמי.

8. תן לאופנוע לעבוד בשבילך
תמיד תזכרו שאנחנו, הרוכבים, מפריעים לאופנוע לעבור מכשולים. נסו להיות על הגז אך עם ידיים משוחררות וחופשיות על הכידון. כשאנו רואים רוכב מנוסה מאיתנו בוחר קו ותופר עליה, קל לנו יותר להעתיק אותו ולהצליח. תאמינו שאתם יכולים אך דעו גבולות.

9. הפסקות יזומות
רק רוכב יודע כמה כוחות פיזיים ומנטאליים דורשת רכיבת שטח. אם אתם חשים עייפות שרירית או חוסר ריכוז, קחו הפסקה לפני שתמצאו עצמכם על הקרקע בנפרד מהאופנוע.  חשוב להצטייד גם ב"קאמל בק" עם מים להתרעננות.

10. הכן את האופנוע לשטח
אין ספק שמדובר בחלק מהחוויה אבל זה עדיין ממש מבאס להיתקע בשטח. דאג שהאופנוע יהיה מתוקתק לקראת הרכיבה הבאה. בדקו תמיד את האוויר ושלמות הצמיגים, שמן ונוזל הקירור (באופנועים מקוררי מים). בידקו שהשרשרת מתוחה ואין ברגים רופפים וקחו אתכם סט כלים ייעודי בתיק הרכיבה.

כתבות נוספות


MCN מכריז: דוקאטי פאניגאלה V4 הוא האופנוע החזק והמהיר בעולם


העתיד החשמלי של אופנועי השטח מגיע משבדיה


הארלי-דיווידסון: נשיק אופנוע חשמלי תוך 18 חודשים


ההודים עומדים להציג סופרבייק ראשון, והוא חשמלי וזול


אפשר גם אחרת: ראש עיריית לונדון נגד גניבות אופנועים


שיא עולמי: אופנוע וינסנט נמכר בכמיליון דולר

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד