נורטון אטלס נחשף רשמית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
נורטון חושפת רשמית את האטלס, אופנוע סקרמבלר שהוא גם כרטיס הכניסה ללין הדגמים של החברה הבריטית המתחדשת

נורטון הבריטית ממשיכה במסע התחדשות שלה, כאשר חשפה לפני כשבוע את האטלס החדש – הפרשנות הבריטית לאופנוע בסגנון הסקרמבלר שהפך לאופנתי במיוחד בשנים האחרונות. עבור נורטון מדובר בדגם משמעותי במיוחד, כיוון שהוא אמור להיות הקטן והבסיסי בהיצע הדגמים אותו היא מציעה הכולל הקומנדו והדומיננטור בסגנון הרטרו ואת ה-V4 RR שהוא אופנוע ספורטיבי מודרני ואקזוטי.

לפני מספר חודשים נחשף האטלס באיורים אותם פרסמה נורטון, ומשמח לראות שהגרסה הסדרתית זהה כמעט לחלוטין. הסגנון הוא רטרו מינימליסטי, כאשר ישנו מיכל דלק מוארך ומושב שטוח ללא יחידת זנב, מגיני בוץ מעגלים מכרום מלפנים ומאחור ויחידת פנס קדמי עגולה עם תאורת LED עם משקף זעיר (או בלעדיו). מעבר לכך האופנוע כולל מכלולים המותאמים לסגנון הסקרמבלר/שטח כמו כידון גבוה, חישוקים בעלי חישורי שפיצים וכמובן מפלט מוגבה.

המנוע של נורטון אטלס הוא חדש לחלוטין בתצורת טווין מקבילי, המזוהה עד מאד עם האופנועים הבריטים. המנוע בנפח 650 סמ"ק עם קראנק של 270 מעלות הוא למעשה נגזרת של מנוע ה-V4 מאופנוע ההיפרספורט של נורטון ומוטה לפנים. ההספק עומד על 84 כ"ס מרשימים ב-11 אלף סל"ד עם מומנט נאה של כ-6.5 קג"מ. לשם השוואה, לטריומף סקרמבלר 1200 החדש שהוצג לאחרונה ישנם 90 כ"ס מנפח כמעט כפול. שלדת האופנוע עשויה צינורות פלדה בפרופיל מעוגל, יחד עם זרוע אחורית מאלומיניום, מה שמאפשר לאופנוע להציג משקל עצמי של 178 ק"ג.

נורטון תציע את האטלס בשתי גרסאות. גרסה רגילה ובסיסית הנקראת נומד (Nomad) וגרסה מאובזרת בשם רינג'ר שהיא בעלת אופי קרבי יותר עבור מי שמעוניין לרכב גם מעבר לכביש הסלול. ההבדל בין הגרסאות בא לידי ביטוי כאשר לריינג'ר ישנו גלגל קדמי בעל חישוק "19 במקום "18, עם צמיג ברוחב 120 לעומת 110 מלפנים ומתלים מתכוונים בעלי מהלך מוגדל של 200 מ"מ לעומת 150 מ"מ בנומד. עוד ניתן למצוא באופנוע מיגון גחון מאלומיניום משקף קטן מעל לפנס הקדמי וכנף קדמית מוגבהת וקצוצה. מערכת הבלימה בשתי הגרסאות היא מבית ברמבו וכוללת גם מערכת ABS מלאה.

נורטון תתחיל לייצר את האטלס רק לקראת אמצע שנת 2019 כשהוא יגיע לשווקים באירופה, ארה"ב ואוסטרליה. תג המחיר ההתחלתי עומד על 10 אלף פאונד לאטלס נומד, מחי הגבוה בכמעט 10% מטריומף טווין סקרמבלר החדש שהוצג לאחרונה וחולק עם הנורטון פילוסופיה ותצורה דומה. מחירו של נורטון אטלס ריינג'ר כבר מגיע ל-12 אלף פאונד, מה שיעמיד אותו בתחרות מול דגמי הסקרמבלר המאובזרים של דוקאטי והוסקוורנה. למרות המחירים הגבוהים של נורטון אטלס ביחס למתחרים, הוא אמור להיות דגם ה"לחם והחמאה" של נורטון ולמשוך לקוחות חדשים לחברה. אם הוא יזכה להצלחה, יתכן מאד ונראה דגים נוספים המתבססים על הפלטפורמה שלו בעתיד הקרוב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד