חשמלי מהסדנה: זירו SR/F עובר מהפך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סדנת Untiteld הבריטית מוכיחה שאפשר לבצע בניית קאסטום אישית גם לאופנועים חשמליים, כשהבסיס הוא זירו SR/F החדש שהופך מנייקד סטנדרטי לחפץ אקזוטי

בניית אופנועים לפי עיצוב אישי היא אחד מהתחומים המפותחים בעולם האופנוענות, כשבעולם פועלות אינספור סדנאות שיוצרות פרשנויות מרהיבות ומרתקו על בסיס הקונספט האהוב עלינו של שני גלגלים ומנוע באמצע. ככל שעולם האופנועים צועד אל עבר העידן החשמלי, נראה כי סדנאות שכאלו יהיו מי שישמרו את המהות האופנוענית כאשר כולנו נרכב על גלגלים מחושמלים. עם זאת, זה לא אומר שגם בניית האופנועים בסדנאות לא תשתדרג גם היא לעידן החשמל כפי שמוכיח סדנת Untiteld הבריטית.


בפסטיבל המהירות של גודווד שנערך בסופ"ש האחרון הציגה הסדנה פרשנות משלה על בסיס SR/F החדש של יצרנית האופנועים החשמליים זירו אשר יצא אל השוק לפני כחודשים. בתצורתו הסטנדרטית, SR/F הוא אופנוע נייקד ספורטיבי הנמצא בפסגת היצע הדגמים של זירו, לכן היה מתבקש שדווקא הוא ישמש כבסיס ליצירה של סדנת Untiteld הנקראת זירו XP.

שלדת הצינורות של ה-SR/F ויחידת הסוללות והמנוע המותקנות בתוכה הועתקו מהמקור כמות שהם, מה שאומר שלזירו XP יש 110 כ"ס וטווח רכיבה מרבי של למעלה מ-300 קמ"ש. מסביב למכלול ההנעה האופנוע נבנה מחדש תוך שינוי המבנה והגאומטריה כדי להפוך אותו למעין קרוזר ספורטיבי. מלפנים הותקן ראש היגוי מאלומיניום מכורסם עם זווית היגוי חדה יותר מבמקור. מאחור לעומת זאת הותקנה זרוע אחורית חדשה ומאורכת העשויה גם היא מאלומיניום המגדילה את בסיס הגלגלים.



מעצבי הסדנה רצו להעניק לכלי מראה נקי ככל הניתן שיטשטש את הנוכחות של מכלול הסוללות הרבוע והמגושם, אך לא להסתיר אותו לגמרי כדי להגדיש שמדובר בכלי מונע חשמל. בהתאם לכך נעטף מסביב מכלול הסוללות בחרב תחתונה לאורך כל רצפת האופנוע וחיפוי קדמי אווירודינמי, אליהם מתחבר מהחלק העליון חיפוי המהווה למעשה את יחידת הזנב. יחידת הזנב עצמה הולכת והופכת להיות צרה עם קצה מחודד, כשהיא משלבת בה מושב צר שאולי לא נראה אידאלי לרכיבה ארוכה, אבל משתלב מצויין במראה הכללי כאילו הוא כלל לא קיים. את המראה הכולל משלים משטח עליון מקומר ודקיק במקום באופנוע רגיל נמצא מיכל הדלק, כדי לשמש את הרוכב לחבוק את האופנוע.

מצאו את ההבדלים. כך נראה המקור


לטובת המראה המינימליסטי אין מסכת חזית כלל ויחידות תאורת ה-LED הזעירות מסתתרות בכנף הקדמית. גם מאחור ישנה תאורת LED סמויה המשולבת בקצה יחידת הזנב. צג מידע דיגיטלי קטן הוטמע במשולש העליון המכורסם מאלומיניום המשמש למעשה ככידון עם ידיות המרותכות אליו ונראות במבט חטוף מהצד כמו קליפאונים. כמובן שבהתאם לא תמצאו רכיבים מיותרים כמו מראות, רגליות מורכב וכנף אחורית לגלגל. לבסוף, כדי להשלים את החזות העתידנית צבע האופנוע בשילוב של כסף ואפור כהה.

התוצאה הסופית בהחלט נראית מעניינת וייחודית, ולא היינו מתנגדים לראות אלמנטים שכאלו משולבים בדגמים הסדרתיים של זירו שאיך נאמר, לא נראים ממש יוצאי דופן בעיצובם.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד