השקה מקומית: בליץ 3000X

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בליץ הציגה בישראל לראשונה את הדור החדש של להיט השליחויות שלה שהשתדרג לטכנולוגיית סוללות נשלפות המציעות יותר טווח, יותר מהירות ויותר גמישות ללקוחות העסקיים

אם הזמנתם "טייק אווי" בשנים האחרונות בטח יצא לכם להיתקל בקטנועים החשמליים של בליץ, החברה הישראלית שהחלה את דרכה בתחילת העשור כיצרנית של קטנועים חשמליים בתכנון עצמי אשר מורכבים במפעל החברה בסין. בליץ החלה את דרכה כשהנעה חשמלית לכלים דו-גלגלים לא הייתה דבר שכיח במיוחד, אלא שבשנים האחרונות, עם העלייה במודעות לאיכות הסביבה וההתקדמות הטכנולוגית, ההנעה החשמלית הולכת וסוחפת אחריה את תעשיית הרכב הדו-גלגלי.


בליץ מנסה לצמוח ולהתפתח בהתאם לתמורות המתרחשות בעולם הדו-גלגלי. בהתאם לכך, מקימה בליץ בימים אלו מפעל הרכבה גדול בהודו שם תייצר קטנוע חשמלי מוזל לשוק המקומי שאמור לתפוס נתח שוק משמעותי כאשר ייכנסו תקנות הרישוי החדשות בהודו, לפיהן בקטגוריית הכלים קטני הנפח יימכרו עד לאמצע העשור הבא כלים חשמליים בלבד. עד אז ובמקביל השיקעה בליץ משאבים ביישור קו טכנולוגי, שאת תוצאותיו ניתן לראות בבליץ 3000X החדש שנחשף ביום חמישי האחרון בתל אביב.



על פניו מדובר באותו בליץ 3000 מוכר שהתחבב על חברות השליחויות ומסעדות המזון המהיר, בשינויים קוסמטיים קלים. אלא שהחידוש המשמעותי נמצא מתחת לפלסטיקה. בליץ מיישמת ב-3000X טכנולוגיה של סוללות נשלפות הניתנות לטעינה חיצונית במטען ייעודי. מדובר בסטנדרט טכנולוגי שילך ויתפוס תאוצה בשנים הקרובות בקטנועים חשמליים. אחת היצרניות המובילות בתחום זה היא קימקו המנסה לייצר תקן אחיד לסוללות נטענות מסוג זה ויצרה פלטפורמה לקטנועים חשמליים אותה היא מציע ליצרניות אחרות. במקביל טכנולוגיית סוללות נשלפות כבר קיימת ביצרניות בוטיק קטנות כמו למשל Zapp.

מכלול הסוללות, המטען, ניהול הטעינה ומחשב הטעינה הם כולם פרי פיתוח עצמאי של בליץ – ומדובר בהישג מרשים ליצרנית דו-גלגלית קטנה. הסוללות החדשות משתמשות בטכנולוגיית ליתיום-יון עדכנית המאפשרת קיבולת גבוהה יותר מסוללות הניקל ישנות בהן נעשה שימוש בעבר. כל יחידת סוללה שוקלת 7 ק"ג והיא מאפשרת טווח רכיבה של 40 ק"מ, כשניתן לחבר בקטנוע 3 סוללות יחד המאפשרות טווח רכיבה מרבי של 120 ק"מ, כפול מאשר בדור הקודם של הקטנוע, כאשר הוא נמצא במצב רכיבה רגיל שבו המהירות המרבית עומדת על 90 קמ"ש. במצב רכיבה חסכוני שבו המהירות מוגבלת ל-45 קמ"ש יכול להגיע הטווח המרבי ל-200 ק"מ, אך זהו לא מצב רכיבה ריאלי ברוב הזמן ונועד בעיקר עבור מצב בו הסוללות עומדות להתרוקן.



זמן הטעינה של כל מכלול סוללה עומד על שעתיים באמצעות המטען הייעודי המאפשר הטענת 2 סוללות יחד, כשניתן לחבר 3 מטענים זה לזה ולטעון במקביל 6 סוללות, מה שלבטח יהיה שימושי עבור עסקים המפעילים מספר קטנועים במקביל. היתרון הגדול בטכנולוגיה זו עבור העסקים, ובכלל, הוא שאין צורך לחבר את הקטנוע עצמו לעמדת טעינה וניתן להשתמש בו בזמן שיתר הסוללות נמצאות בטעינה.

מחירו של בליץ 3000X עומד על 24 אלף ש"ח לא כולל מע"מ, כשהוא מגיע עם שתי סוללות המאפשרות טווח של 80 ק"מ ומטען כפול. מחיר כל מכלול סוללות נוסף הוא 4,700 ש"ח לא כולל מע"מ.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד