מהפכה חשמלית בהודו: עד 2025 כל הכלים הקטנים יהיו חשמליים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ועדה ציבורית צפוייה להמליץ לממשלת הודו לחייב כי משנת 2025 כל הכלים דו-גלגליים בקטגוריה שמתחת ל-150 סמ״ק יהיו חשמליים. גם האוטו-ריקשות יעברו תהליך דומה

הודו, אחד מהשווקים הדו-גלגליים הגדולים בעולם, עשויה לעבור בקרוב מאוד להנעה חשמלית – כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות ״רויטרס״. על פי הדיווח, ועדה ציבורית צפויה להמליץ לממשלה המקומית לחייב כי החל משנת 2025, כל הכלים החדשים בקטגוריה של עד 150 סמ"ק יהפכו להיות חשמליים. בנוסף, על פי מקור מעורה בפרטים ששוחח עם גוף התקשורת ההודי ״The Times of India״, עד אפריל 2023 יחויבו כל האוטו-ריקשות – שהן ריקשות ממונעות בעלות שלושה גלגלים הפופולריות במדינה – לעבור תהליך דומה.

מדובר בהצעה, שבמידה ותעבור באופן רשמי, צפויה להשפיע על שוק האופנועים הגלובלי. ממרץ 2018 עד למרץ 2019 נמכרו במדינה 21 מיליון כלי רכב דו-גלגליים, זאת בהשוואה ל-3.3 מיליון מכוניות בלבד. עם אוכלוסייה של מעל למיליארד בני אדם על פני שטח של פחות משליש שטחה של ארצות הברית – ברור למדי מדוע הודים רבים בוחרים לנוע על גבי כלים דו-גלגליים בכבישים הצפופים. על כן, יצרניות אופנועים רבות בעולם מייצרות דגמים מוזלים וקטנים יותר המשווקים באופן בלעדי לשוק של תת היבשת.

מדובר בחדשות לא רעות גם עבור החברה הישראלית בליץ, שהודיעה לפני כחצי שנה כי תתחיל לייצר אופנועים חשמליים במפעל בהודו, שישווקו עבור הציבור במדינה. היא החלה את פעילותה במדינה עם פתיחת סוכנות מכירה בעיר הענק בנגלור, ומפעל מקומי צפוי להיפתח שם כבר השנה, ולייצר קטנוע חשמלי שמחירו לא יעלה על כ-1,500 דולרים.

השאלה הגדולה העומדת באוויר היא כיצד מתכוונת ממשלת הודו להשיג את יעדי התכנית, שכן כדי לממשה תצטרך הממשלה להעניק תמריצים כלכליים לחברות המייצרות כלים דו-גלגליים כמו גם לאפשר סבסוד מסוים עבור הציבור לעידוד מעבר לכלים חשמליים עוד בטרם תאריך היעד הסופי. 

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד