החזון החשמלי של קימקו: קחו אתכם את הסוללות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קימקו מציגה את החזון שלה לקטנועים חשמליים, עם רשת טעינה ציבורית המתבססת על סוללות נשלפות הניתנות להחלפה ואפשרות לטווח של עד 200 ק"מ

קטנועים חשמליים הם לא עניין חדש והם נמצאים ונמכרים בעולם ובישראל כבר יותר מעשור. אלא שמגבלות הטכנולוגיה הגבילו עד עתה את השימוש בקטנועים אלו לטווח וסביבה עירונית. המגבלה העיקרית עבור כלי רכב מונעים חשמלי היא בקיבולת הסוללות שאמנם השתפרה משמעותית בשנים האחרונות, אבל עדין לא מספיק כדי להוות תחליף למנועי בעירה פנימית קונבנציונלית. בעיה נוספת היא באופן הטעינה של הסוללות. בעולם בניגוד לישראל המפגרת בתחום הולכת ומתהווה רשת טעינה חשמלית בערים הגדולות, אך היא עדין לא מספיקה כדי להפוך את הקטנועים החשמליים לפופולאריים כמו קטנועים רגילים.

בתערוכת האופנועים של טוקיו שנפתחה לפני יומיים הציגה קימקו את החזון הטכנולוגי שלה לטעינה חשמלית הנקרא iONEX – שלדבריה אמור לחולל מהפכה באופן השימוש בקטנועים חשמליים.
על פניו מדובר בקטנוע חשמלי סטנדרטי בעיצוב עגלגל וחביב כמו לא מעט קטנועים עירוניים אחרים, אלא שמה שמייחד אותו הוא התכנון שמתחת.

המערכת של iONEX מתבססת על סוללה קבועה, שכמו בכל קטנוע חשמלי מזינה את המנוע וניתנת לטעינה על ידי כבל. אלא שבנוסף לסוללה הקבוע ישנה סוללה נוספת ונשלפת במשקל של 5 ק"ג הבנויה במארז נייד. הרוכב מסוגל לקחת איתו את הסוללה הנשלפת ולהטעינה בבית מהשקע הביתי כמי שמטעינים טלפון סלולרי, או על ידי משטח טעינה. לחילופין, רשת iONEX תכלול גם מרכזי טעינה שיפוזרו ברחבי העיר, בהם יהיה ניתן להשאיר את הסוללה כדי שתיטען כדי לאסוף אותה מאוחר יותר או להחליפה בסוללה טעונה אחרת.

את הסוללה הטעונה ניתן להרכיב בקלות במיקומה מתחת למדרס הרגלים של הקטנוע, כאשר מחשב ניהול אנרגיה טוען באמצעותה את הסוללה הפנימית של הקטנוע ומחליט מאיזו סוללה "למשוך" את האנרגיה לשימוש בנסיעה. במבנה של הקטנוע מאפשר להכיל עד 3 סוללות ניידות שיאפשרו טווח רכיבה מרשים של כ-200 ק"מ.

קימקו מתכוונת ליישם את חזון ה-iONEX ב-20 ערים שונות ברחבי העלם, כשהמטרה היא שעמדות החלפת וטעינת הסוללות יהיו פרוסים במקומות אסטרטגיים כמו מרכזי קניות ובילוי וההחלפה/טעינה תיעשה "על הדרך" – נניח כשהולכים לראות סרט ויוצאים ממנו. הטכנולוגיה שבבסיס הרעיון אמורה לשמש לא רק את הקטנוע איתו הוצג חזון ה-iONEX אלא להצטרף בעתיד הקרוב לקטנועים ואופנועים חשמליים נוספים שתציע החברה הטאיוואנית.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד