חשמלי ומינימליסטי: הקטנוע החשמלי החדש של Zapp

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קטנוע חשמלי חדש המגיע מבריטניה מציג עיצוב הייטק מינימליסטי וסוללה קלה ונשלפת הניתנת לנשיאה. הביצועים מרשים והמחיר גבוה: למעלה מ-5,000 פאונד

בשנים האחרונות הולכים וצצים להם עוד ועוד קטנועים חשמליים, המשמשים לרוב כאלטרנטיבה זולה וירוקה לתנועה עירונית. אלא שישנם לא מעט אנשים שמעוניינים ביתרונות של קטנוע חשמלי, אך לא מעוניינים בכלי פשוט וספרטני, ויהיו מוכנים לשלם סכום גבוה עבור כלי מעוצב ומוקפד. כך מאמנים בחברה בריטית חדשה בשם Zapp המציגה קטנוע חשמלי מרשים וייחודי בעיצובו, וגם יקר יחסית: החל מ-5,250 פאונד שהם כ-25 אלף ש"ח בתרגום לשקלים – כמחירו של קטנוע 250/300 סמ"ק פשוט.

הקטנוע של Zapp נקרא i300 ומעוצב באופן מינימליסטי. חלקום הקדמי כולל פנסי LED צרים ומראה הייטקיסטי, רצפת הקטנוע שטוחה לגמרי ויחידת המושב כוללת מינימום פלסטיקה מצדדיה וחלל נרחב בין המושב לגלגל, מה שאומר שלקטנוע העירוני אין תא מטען. גם הפרופורציות של הקטנוע יחודייות למראה, עם אורך של 190 ס"מ, זווית מזלג חדה לטוב זריזות היגוי, כשהגלגל האחורי ממוקם הרחק מעבר לקו קצה המושב ומחובר לשלדה בזרוע אחורית ארוכה.

ל-i300 מנוע חשמלי בהספק של 18.7 כ"ס עם מומנט אדיר של 60 קג"מ שכמה וכמה מכוניות שרירים היו מתקנאות בו, אשר זמינים באופן מידי כמקובל באופי הפעולה של מנוע חשמלי. באופן מעניין, המנוע אינו מותקן ומניע ישירות  את הגלגל האחורי אלא ממוקם בצמוד לשלדה ומוסר את הכוח לאחור באמצעות רצועה. משקלו של הקטנוע עומד על 90 ק"ג בלבד, כמו קטנוע 50 סמ"ק, מה שמאפשר ל-Zapp להצהיר על תאוצה למהירות של 48 קמ"ש ב-2.4 שניות בלבד כשהמהירות המרבית מוגבלת ל-96 קמ"ש.

מה שלא פחות מעניין בקטנוע של Zapp היא הסוללה בה הוא מצויד. מדובר בסוללת ליתיום-יון נשלפת השוקלת 5 ק"ג ובנויה המארז קומפקטי הניתן לנשיאה ולטעינה בבית משקע ביתי. הסוללה מאפשרת אמנם טווח מרבי של 56 ק"מ בלבד, אך לטענת אנשי החברה זהו טווח האמור להספיק לשימוש עירוני יומי. השימוש בסוללה נשלפת שכזו יכול להיות שימוש מאד בעתיד עם פריסת רשתות החלפת סוללות וטעינה בסגנון אותו מנסה קימקו עם פרויקט Ionex  התופס תאוצה. כמו כן, אין מהנמנע שיהיה ניתן לרכוש גם סוללות הנפרד ובכך תמיד להיות עם סוללה זמינה וטעונה הודות לגודלה ומשקלה הצנועים.

Zapp תציע את ה-i300 במגוון צביעות ושילובי גוונים אופנתיים, כולל צביעה בסגנון דגל היוניון ג'ק הבריטי. עבור מי שנרתע ממחירו הגבוה של הקטנוע תציע החברה מסלול רכישה בעלות של 19 פאונד לשבוע, פחות ממחיר של כרטיס חופשי שבועי ברכבת בלונדון. עד כה דיווחה החברה על 1000 הזמנות שהם מחצית מצפיה הייצור השנתי של החברה. עם זאת מקווים בZapp להציג קו דגמים נרחב בשנים הקרובות להגיע בתוך 5 שנים להיקף יצור שאפתני של 40 אלף כלים בשנה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד