הדו-גלגלי הנמכר בעולם יורד לשטח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה ממשיכה לחגוג את שת שנת היובל לסופר קאב ותשיק החודש ביפן מהדורת 'קרוס' עם מנועים בנפח 110 ו-50 סמ"ק

הונדה הציגה השבוע ביפן את גרסאות 'קרוס' של הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר בהיסטוריה האנושית – 'סופר קאב', שיחגוג בשנה הבאה 60 שנה להולדתו. מהדורת 'קרוס' מחליפה דגם באותו סגנון שהתבסס על הדגם היוצא, והיא הוצגה כבר כדגם קונספט בתערוכת טוקיו האחרונה, באוקטובר, אולם כעת מוצגת גרסת הייצור הסדרתי אשר תגיע אל אולמות התצוגה ביפן בשבוע השלישי של פברואר. גרסה זו מצטרפת לגרסאות הרטרו הייחודיות שנחשפו לפני מספר חודשים במסגרת חגיגות ייצור הקאב ה-100 מליון.

'קרוס' מוצע בשתי גרסאות, עם המנוע החד-צילנדרי 4 פעימתי הרגיל של 'סופר קאב', בנפח 110 סמ"ק, ועם מנוע דומה אך קטן יותר, בנפח 50 סמ"ק.

'קרוס' מיוחד, כמובן בעיצובו, שממוקד בהחצנת מראה שטח קשוח אשר מתיישבת, באופן קצת מפתיע, טוב מאד עם העיצוב הבסיסי, שלא לומר סגפני, של הכלי הסדרתי הרגיל.

מגיני הפלסטיק האופייניים לכלי הקלאסי הוסרו, ובמקומם הותקן פנס עגול ובולט שנתון בתוך "כלוב" קטן שבנוי מצינורות פלדה, בעוד שהכלי כולו מכוסה בפלסטיק צבעוני ומבריק ובולמי הזעזועים לבושים ב"גרמושקות" גומי שחורות.

הכלי ה"בכיר", עם מנוע ה-110 סמ"ק שמספק 8 כ"ס ו-0.87 קג"מ, מתגלגל על גלגלי 17 אינטש שעטויים בצמיגים בעלי חזות שטח מחוספסת, ואילו הכלי הצנוע יותר מונע באמצעות מנוע שמספק 3.7 כ"ס ו-0.39 קג"מ ומתגלגל על גלגלים בקוטר 14 אינטש שעטויים בצמיגי כביש רגילים.

גם הממדים שונים מעט: אורכו של הכלי ה"גדול" 193.5 ס"מ והקטן 184 ס"מ, אורך בסיס הגלגלים של ה-110 הוא 123 ס"מ בעוד שה-50 קצר ממנו בחצי ס"מ, מרווח הגחון של ה-110, בזכות הגלגלי, הוא 15.7 ס"מ ושל ה-50 רק 13.1, וגובה המושב של ה-110 הוא 78.4 ס"מ ושל ה-50 רק 74 ס"מ.

שני הדגמים שוקלים כ-100 ק"ג (ה-110 שוקל 6 ק"ג יותר) ומגיעים באופן טבעי עם מושב בודד, אולם אנשי הונדה מציעים גם אופציה למושב נוסף במקום הסבל הטבעי של הכלי.

כל ההבדלים האלה מלמדים על כך שה-50 סמ"ק מיועד כמעט באופן בלעדי לרכיבה עירונית ופרברית בעוד שה-110 אמנם נועד בעיקר לשדר פוזה, אבל יוכל להתמודד במידה טובה יותר גם עם שבילי עפר.

הונדה מציעה את ה'קרוס' במספר צבעים מבריקים ובוהקים בגוון פנינה, בהם צהוב, אדום מאגנה או ירוק. מחירו של ה-50 סמ"ק ביפן הוא 291,600 ין כולל "מס מחזור", ואילו ה-110 מוצע שם תמורת 334,800 ין.
נכון להיום אין הרבה תקווה שהונדה תשווק את הכלים האלה באירופה, אבל לעולם לא מזיק לחלום על כך שזה עוד עשוי לקרות.

כתבות נוספות


MCN מכריז: דוקאטי פאניגאלה V4 הוא האופנוע החזק והמהיר בעולם


העתיד החשמלי של אופנועי השטח מגיע משבדיה


הארלי-דיווידסון: נשיק אופנוע חשמלי תוך 18 חודשים


ההודים עומדים להציג סופרבייק ראשון, והוא חשמלי וזול


אפשר גם אחרת: ראש עיריית לונדון נגד גניבות אופנועים


שיא עולמי: אופנוע וינסנט נמכר בכמיליון דולר

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד