לקראת 2019: הדגמים החדשים של סאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שנת 2019 בפתח וזו הזדמנות לקבל הצצה לדגמים החדשים של סאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי שנחשפו על ידי מטרו מוטור ויגיעו השנה לישראל

במסיבת העיתונאים השנתית שערכה מטרו מוטור חשפה החברה באופן מסורתי גם את הדגמים החדשים של סאן יאנג, ימאהה וקאווסאקי אותם תשווק בשנה הקרובה. בניגוד לשנים קודמות, בשנה הקרובה לא יהיה שיטפון של דגמים חדשים, שיטפון שכזה אמור להיות דווקא בשנת 2020, לאחר שהשנה יוצגו שלל דגמים חדשים המתאימים לתקינת יורו 5.  אך עדין כל שלושת מותגי הליבה של מטרו יביאו עמם חידושים מעניינים ובעלי פוטנציאל מכירות גבוה. חלקם יהיה זמין באולמות התצוגה כבר בראשית חודש ינואר. הנה החידושים העיקריים לפניכם.

סאן יאנג – ג'וימקס, הדור הבא
החידוש הגדול של סאן יאנג השנה הוא בדמות דור חדש לג'וימקס הוותיק, מהלהיטים הגדולים בשוק הדו-גלגלי מזה למעלה מעשור. הדור החדש מכונה ג'וימקס Z והוא יהיה זמין כבר בינואר בגרסאות 250 ו-300 סמ"ק. הדגם החדש מתאפיין בעיצוב עדכני, שלדה משופרת ואבזור משודרג  כמו משקף מתכוונן ומקום לשתי קסדות בתא המטען. המחירים יעמדו על 25 אלף ש"ח לגרסת ה-250 ו-27 אלף ש"ח לגרסת ה-300 (המחירים כוללים אגרות רישוי).

דגם חשוב לא פחות הוא FNX 125 הנכנס לנישת קטנועי ה-125 הזולים כיורשו של סאן יאנג VS הקלאסי שייצורו הופסק. מדובר בקטנוע בסיסי ולא פורץ דרך, אך הוא יציע במחיר של 15 אלף ש"ח עיצוב מודרני למדי, תאורת LED, לוח מחוונים דיגיטלי וחשוב מכך, מנוע בעל קירור מים. צפי ההגעה הוא בחודש אפריל.

בקצה השני של היצע הדגמים הנרחב אותו מציעה סאן יאנג יתמצב השנה מקסים TL, התשובה של סאן יאנג לקטנועים הספורטיביים גודלי הנפח ובראשן קימקו AK550 וכמובן יאמהה TMax. מקסים TL בנוי בתצורה המקובלת בקטנועי הקצה, עם מנוע המותקן בתוך השלדה, מזלג קדמי הפוך עם משולש עליון וגם מתלה אחורי עם זרוע ובולם בעל מערכת לינקים.

המנוע המותקן ב-TL טווין מקבילי בנפח 465 סמ"ק המספק 40 כ"ס, נתון נמוך ביחס למתחרים הישירים, אך כפיצוי אמור להגיע עם מפרט עשיר. הדגם אמור לנחות בישראל בחודש אוגוסט ותג המחיר שלא אינו ידוע כרגע, אך אמור להיות באזור ה-50 אלף ש"ח, ואם יוצע בפחות מכך יכול להיות לו פוטנציאל להפוך ללהיט מכירות גדול.

דגם נוסף שמגיע כבר בינואר הוא HD300 החדש הממוקם בקטגוריית הקטנועים גדולי הגלגלים. בניגוד לדגמי העבר במשפחת HD שהציעו עיצוב תכליתי ובסיסי, HD300 החדש מעוצב בסגנון איטלקי כקריצה לפיאג'ו בברלי ודומיו עם דגש גדול על הלוק. בנוסף מציע HD תא מטען גדול יותר ורמת אבזור משופרת. מחירו עומד על 27 אלף ש"ח תחרותיים ביחס לדגמים גדולי הגלגל היפנים והאיטלקים.

ימאהה – שנת הטנרה
האופנוע המסקרן ביותר של ימאהה שיגיע השנה הוא טנרה 700 החדש, הקורץ לחובבי האדוונצ'ר שמעוניינים גם לצאת לרכיבה בשטח, והוצג אחרי שנים של ציפיה בתערוכת מילאנו האחרונה. המנוע הגיע מה-MT07, מה שאומר שהביצועים בכביש ובשטח עדיפים משמעותית על אלו של הטנרה המוחלף, עם בונוס בדמות מיכל דלק מוגדל המאפשר טווח רכיבה של כ-350 ק"מ. בהתאם למסורת דגמי ה-07 של ימאהה, גם המחיר של ימאהה טנרה 700 יהיה נוח למדי ויעמוד על 65 אלף ש"ח. תחילת השיווק תיעשה בחודש אוגוסט.

עבור מוגבלי הרישיון ובעלי האופי הספורטיבי תביא השנה ימאהה את שני האחרים הקטנים במשפחת הרייסרים הכחולה: R125 ו-R3. ימאהה R3 החדש זמין כבר עכשיו במלאי ומציע נוסף לעיצוב המשודרג שיפור מוחשי בביצועים עם מהירות מרבית גבוהה יותר, מזלג קדמי חדש ומשולשים מאלומיניום. המחיר נותר ללא שינוי ועומד על 38 אלף ש"ח. בנוסף תציע מטרו גם קיט מרוצים תקני עבור הרוכשים המעוניינים להתחרות עם האופנוע בליגות המרוצים הקיימות, או סתם לקבל תחושה ספורטיבית יותר ברכיבה יום יומית. ימאהה R125 החדש ינחת כאן בחודש פברואר ויוצע עבור הדור הבא של הרייסרים במחיר של 29 אלף ש"ח.

באגף הקטנועים יגיעו השנה דגמי ה-Xmax בגרסת Iron המתאפיינת בצביעה אפורה ייחודית ועוד מספר שדרוגי אבזור. המחירים יהיו דומים לאלו של דגמי ה-XMax הסטנדרטיים.
משפחת טריסטי התלת גלגלית תתרחב השנה עם הגעתו של טריסיטי 300 המצויד במנוע שהגיע מה-Xmax. כרגע עדין אין תאריך סופי להגעתו של התלת גלגל המשודרג של ימאהה.

קאוואסאקי – מטפחים את הנוער
השנה החולפת הייתה שנה לא פשוטה בקאוואסאקי. אמנם רמת מכירות של המותג נותרה דומה לזו של שנת 2017, אך במטרו נאלצו להתמודד עם היעלמותם משוק של דגמי ה-250 וה-300 הפופולאריים עקב אי עמידתם בתקני זיהום האוויר.

עיקר הנטל בקרב הדגמים קטני הנפח הוטל על קאוואסאקי נינג'ה 400 שיקבל השנה תגבור בדמותו של האח הערום Z400 שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה ואמור לחזק את המותג בנישת דגמי ה-A1. הבסיס המכאני זהה, כולל מנוע הטווין המקבילי המספק 44 כ"ס, מערכות ABS ומצמד מחליק הן ציוד תקני והעיצוב מדליק כמקובל בדגמי ה-Z. קאוואסאקי Z400 ינחת כאן במהלך חודש פברואר ותג המחיר שלו יעמוד על 40 אלף ש"ח.

מעניינים וחשובים לא פחות הם צמד דגמי ה-125 סמ"ק החדשים של היצרן הירוק, נינג'ה 125 ו-Z125, המכניסים את קאוואסאקי לראשונה לקרב על ליבו של הדור הצעיר. הבסיס המכאני של שני האופנועים זהה, למעט שינויים בתנוחת הרכיבה וכמובן בתוספת הפרינג של דגם הנינג'ה. שני הדגמים יגיעו גם הם בחודש פברואר ומחירם יעמוד על 26 אלף ש"ח ל-Z ו-27 אלף ש"ח לנינג'ה.

מן העבר השני יתייצב כאן כבר בראשית ינואר ורסיס 100 החדש, דור חדש ומשודרג לאופנוע האדוונצ'ר כביש הפופולארי של קאוואסאקי. כמו בעבר, ימשיך הורסיס להציע חבילה אטרקטיבית מבחינת תמחור מול מתחריו, כאשר עם תג מחיר של 90 אלף ש"ח הוא יגיע עם מכלול מקיף של מערכות עזר אלקטרוניות, בקרת שיוט משקף מתכוונן ועוד. גרסת ה-SE המשוגרת שלה מתלים מתכווננים אלקטרונית, זיווד מלא ועוד גודיס צפויה להגיע גם היא בהמשך השנה, אך מחירה טרם נקבע.

אחרון חביב הוא קאוואסאקי W800, אופנוע הרטרו המקסים ושחוזר לאירופה ואלינו לאחר שעבר התאמה לתקני זיהום האוויר העדכניים. בהיותו אופנוע בסיסי אין ל-W800 הרבה מה לחדש, אבל הוא מביא איתו עיצוב קלאסי, מנוע טווין מקבילי יעיל והרבה קסם אישי. כבונוס, מחירו יהיה נמוך מבעבר ויעמוד על 65 אלף ש"ח מה שיהפוך אותו לאופציית רטרו שפויה גם לשימוש יום יומי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד