לקראת מילאנו: ימאהה מחדשת את ה-R3

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנוע הסופרפורט הקטן של ימאהה למוגבלי רשיון זוכה למתיחת פנים מקיפה לקראת 2019. בתפריט: עיצוב מחודש, שיפורי שלדה ומהירות מרבית גבוהה יותר

קצב החשיפות המוקדמות לקראת תערוכת מילאנו הקרובה הולך וגובר, וכעת מגיע תורה של ימאהה לטפטף חלק מהחידושים אותם היא מתכננת להשיק. במצגת שערכה החברה בתערוכת AIMExpo בארה"ב חשפה לסוכנים והעיתונאים את ה-R3 החדש, אופנוע הסופרספורט הקומקפקטי של החברה המותאם לצעירים ורוכבים המוגבלים לרשיון A1. לא מדובר באופנוע חדש לחלוטין, אלא במתיחת פנים מאסיבית לדגם שהוצג בשנת 2015 והיה זקוק למקצה שיפורים כדי ליישר קו עם קאוואסאקי נינג'ה 400 החדש שהופיע בשנה שעברה.

העיצוב של ימאהה R3 החדש עבר עדכון משמעותי, עם מסכת חזית חדשה שעוצבה בהשראת ה-R1 וכוללת יחידות תאורה חדשות צרות וקומפקטיות יותר שבתוכן משולבת תאורת יום LED, פתח יניקה מוגדל, משקף חדש, ועיצוב עדכני ואווירדינמי יותר לצידי הפרינג. המראה הכולל מיישר קו משפחתי גם עם ה-R125 החדש שנחשף לפני כשבועיים.

מיכל הדלק חדש גם הוא, כשהוא ממוקם מעט נמוך יותר מבעבר, חלקו האחורי הורחב כדי לאפשר חביקה טובה יותר, כשהוא שומר על נפח של 14 ליטרים. יחידת המושב עוצבה מחדש ותנוחת הרכיבה שונתה במעט הודות להנמכת המשולש העליון ב-2 ס"מ העשוי כעת מאלומיניום.

מנוע הטווין המקבילי המוזרק בנפח 321 סמ"ק לא עבר שינויים מהותיים למעט התאמה לתקני זיהום האוויר העדכניים. למרות זאת בימאהה מצהירים כי המהירות המרבית עלתה ב-8 קמ"ש הודות לשיפור האווירודינמיות. שלדת הצינורות של האופנוע גם היא נותרה זהה בבסיסה , אך כעת היא מחוברת למזלג קדמי חדש בקוטר 37 מ"מ מתוצרת קאייבה בעל שיכוך משופר, כשהבולם האחורי המאפשר כיוון עומס קפיץ עבר כיול מחדש.

עוד שינויים שנעשו בדגם החדש הם שמעתה ישנו לוח מחוונים דיגיטלי מלא והותקנו חישוקי אלומיניום חדשים וקלים יותר. עם זאת באופן מעניין, מהפכת אלקטרוניקה פסחה על ה-R3, ככל הנראה מתוך רצון לשמור על מחיר תחרותי. עם זאת, מוזר שדווקא ה-R125 דל הכוח קיבל מצמד מחליק, ואילו ה-R3 נותר בלעדיו.
ימאהה R3 החדש ייחשף כאמור לקהל בתערוכת מילאנו, כשהשיווק באירופה יחל בראשית שנת 2019.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד