מטרו מוטור מסכמת שנה: השוק הדו-גלגלי שומר על יציבות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
על פי נתוני מטרו מוטור, למרות הקשיים שנת 2018 תסתיים עם מסירות של קצת יותר מ-18 אלף כלים חדשים, ועם תקווה לחזרה לגידול בשנה החדשה. סאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי ממשיכות לשמור על יציבות

הבוקר (יום ג') ערכה חברת 'מטרו מוטור' כמידי שנה את אירוע סיכום השנה המסורתי שלה, בו היא סוקרת את הנעשה בשוק הדו-גלגלי בשנה החולפת ומציגה את חידושיה לשנה החדשה. על פי הנתונים שפרסמה מטרו, שהם הקרובים והמהימנים ביותר נכון לעתה עד פרסום דו"ח המסירות המלא בתחילת ינואר, ניתן לסכם את השנה החולפת בענף תחושה מעורבת.

הבשורה הטובה: אחרי שנת 2017 המוצלחת, גם השנה על כבישי ישראל יותר מ-18 אלף כלים דו-גלגליים (לא כולל עוד כמה מאות כלים ברישוי אפור). אלא שהבשורה הפחות טובה היא שעלו לכבשי ישראל בשנת 2018 רק 18 אלף כלים ומגמת הגידול העקבית של השנים האחרונות כמעט נבלמה, כשהשנה אולי תסתיים אפילו בירידה קלה של עד 2%.



האכזבה בולטת לאור העובדה שהשנה נפתחה בצורה חיובית וטובה שהמשיכה את התנופה של שנת 2017. אלא שבמחצית השנה רצף של אירועים שינה את המגמה הכללית ושחק את העליה של המחצית הראשונה. תרומה נכבדת לכך הייתה בעקבות משבר הטסטים שטרם נפתר ומעכב אלפים מלהוציא/לשדרג את רשיונם, אך גם עליה קלה במחירי הכלים בעקבות ביטול הפטור ממס לאביזרי בטיחות ורצף של תאונות קטלניות שעלה לתודעה הארצית תרמו את שלהם.

למרות כל אלו, במטרו הביעו אופטימיות ביחס לענף כולו כשהצפי הוא להמשך התחזקות עקבית, למרות התייקרות בתעריפי הביטוח בתחילת השנה החדשה, לקראת זינוק משמעותי בשנת 2020 בה אמרו על פי ההערכה לחצות השוק סוף סוף את רף ה-20 אלף כלים בשנה. בהנחה שמכירות המכוניות יתייצבו במעט לאחר מספר שנות שיא, ייתכן שהיחס בין מכונית לרכב דו-גלגלי שהוא נמוך בשיעור ניכר בארץ (כ-6.5%) יתאזן במעט. בשורה חיובית נוספת היא שהיחס בין קטנועים לאופנועים בשנה החולפת ממשיך להיות חיובי יחסי ועומד על 65:35 לטובת הקטנועים, מה שאומר שכ-6,500 אופנועים חדשים עלו לכבישים בשנה החולפת.




ואיך הייתה השנה החולפת עבור מטרו?
תראו מופתעים, אבל מטרו ממשיכה בדומיננטיות שלה בענף כשהיא מחזיקה נתח שוק של 45%, שזה אומר מסירות של כ-8,200 כלים מכל המותגים ברישוי צהוב, ירידה קלה של כ-3%. עופר אבניר ממוקמת שניה בנחת השוק שלה עם כ-27% מכלל השוק ולאחריה הונדה עם כ-8% וד.ל.ב עם כ-6%.

סאן יאנג ממשיכה להיות המותג המוביל בענף הדו-גלגלי בישראל זו השנה ה-16 ברציפות, כשאת נת 2018 תסיים עם למעלה מ-4,000 מסירות. ימאהה תסיים את שנת 2018 במקום השני בטבלת המותגים זו השנה השניה ברציפות, עם מגמת התחזקות ולמעלה מ-3,000 מסירות, מה שמוכיח שההצלחה בשנת 2017 לא הייתה מקרית. את עיקר ההצלחה של ימאהה ניתן לזקוף למשפחות ה-X Max ו-T Max מהן נמסרו כ-1,300 כלים. הישג מרשים בהתחשב בעובדה שמדובר בכלים הממוקמים בטווח היותר יקר בשוק.

קאוואסאקי הצליחה לשמור על כוחה בשנה החולפת, למרות הפסקת השיווק של הדגמים קטני הנפח, עם כ-800 מסירות כשהיא ממשיכה להתבלט בשוק דגמי ה-A1. בשנה הקרובה, עם הגעת דגמים קטני נפח חדשים (ראוס סקירה נפרדת של דגמי 2019) מקווים במטרו להתקרב לרף ה-1,000 מסירות ואף לחצות אותו

ואי אפשר בלי מילה על תחום הספורט המוטורי והרישוי האפור. למרות כל הקשיים והבירוקרטיה, ממשיכה מטרו מוטור להשקיע בתחום, כשבחברה הצהירו על השקעה של כ-10 מיליון ש"ח בפעילויות השונות, כולל שכירת המסלול בוינגייט ופתיחתו לאימונים עבור כלל הרוכבים ללא תשלום.

עיקר הפעילות הסתכמה בתחום המוטוקרוס עם יותר מ-300 כלים שונים של ימאהה שהכפילה את כוחה בתחום, וכמעט 100 כלים של קאוואסקי, כשיחד עם אלו נרשמו גם לא מעט כלי אנדורו של בטא ברישוי אפור. בשנה הקרובה מקווים בחברה להתרחב גם לתחום מרוצי הכביש, וכבר השנה נמכר מספר לא מבוטל של אופנועי R3 ו-R6 ברישוי אפור. מציאות שעד לפני כמה שנים הייתה בגדר מדע בדיוני.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד