השקה מקומית: קימקו DTX360

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קימקו מצטרפת גם היא לאופנה החמה של קטנועי אדוונצ'ר בעיצוב קרבי עם DTX360 החדש שמושק בישראל. רכיבת התרשמות ראשונה

בעקבות כיבוש העולם הדו-גלגלי על-ידי אופנועי אדוונצ'ר פשתה האופנה הזאת גם במחוזות הקטנועים, או – כמו שאנחנו מכנים אותם – קטנודוונצ'רים, וכעת הוא מוסיף להתרחב עם מתמודד חדש. 

הרעיון העיצובי, שהוכיח את עצמו היטב בעולם האופנועים, פשוט: מגביהים מעט את מרווח הגחון ומוסיפים כידון גבוה לטובת תנוחת רכיבה זקופה, נועלים את הגלגלים בצמיגים דו-שימושיים, מקשטים עם פלסטיקה קשוחה ומקבלים להיט מכירות.

נחשון הקטנודוונצ'רים היה הונדה X-ADV 750 אשר מאז השקתו נחל הצלחה רבה, ומשם חלחלה הבשורה אל קטגוריות נפח עממיות יותר. אגב, אם כבר מדקדקים בשיעורי כרונולוגיה אז גם לקימקו מגיע תואר חלוציות כמי שהייתה בין הראשונות ליישם את הקונספט: DTX360 שלה נחשף לראשונה עוד בשנת 2020, כשנה לפני שהונדה הציגה את ADV 350. שלישית נכנסה לזירה הזאת אפריליה עם SR GT שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה וגם הוא נחת לא מכבר בישראל. סאניאנג לא מפגרים מאחור וגם האסקי ADV שלהם בוא יבוא. 

תהיו בטוחים שהקטגוריה החדשה תתרחב בעתיד, ועד אז, לרגל ההשקה המקומית שלו בארץ נטלנו לסיבוב התרשמות את קימקו DTX 360.

עוד ב-TheCar
הונדה ADV350 במבחן דרכים
קימקו דאון טאון 350 במבחן דרכים
ERIIC LK300T במבחן דרכים

מי אתה קימקו DTX360?
קימקו ביססה את הקטנודוונצ'ר שלה על הפלטפורמה המוכרת של דאון טאון 350 אשר לדעתנו מציע את אחת החבילות הטובות בין קטנועי ה-300 סמ"ק. אם מתאמצים אפשר אפילו לזהות כמה קווי דמיון בין השניים, אם כי הפלסטיקה של DTX חדשה לגמרי עם פנסי LED קטנים ומחודדים יותר בחזית, משקף בולט, וכנף קדמית מעל הגלגל הקדמי אשר נראית קצת כמו מקור.

ביחס לדאון טאון הוגבה המושב בסנטימטר בודד בלבד (80 ס"מ) והוא קצת יותר ספורטיבי (או פחות כורסתי). יחד עם הכידון הגבוה מתקבלת תנוחת הרכיבה הזקופה שאופיינית לז'אנר החדש. 

DTX מאופיין ב"לוק" ייחודי ומושך עיניים, בעיקר עם סכמת הצביעה השחורה-כתומה של קטנוע המבחן. לצמיגים יש פרופיל קרבי ויחד עם מגיני ידיים סגורים הם תורמים את שלהם לאווירה. כמעט מיותר לומר את זה אבל אל תבנו על יכולת שטח של ממש: מידות החישוקים לקוחות ממחוזות הקטנועים וזהים לאלו של הדאון טאון – 14 אינטש מלפנים ו-13 אינטש מאחור.

המנוע נלקחAS IS  מהדאון טאון, וזה סינגל מוזרק ומקורר נוזל בנפח 321 סמ"ק שמספק 28.4 כוחות סוס וקצת יותר מ-3 קג"מ של מומנט. בסיס הגלגלים קצר יותר, לטובת זריזות, והמתלים הוקשחו כדי לספק תחושה פסאודו ספורטיבית. צמד הבולמים האחוריים מאפשר כוונון של עומס הקפיץ. עוד במפרט: בלמי דיסק פרפריים, מערכת ABS ומערכת בקרת משיכה, וגם לוח מחוונים דיגיטלי ומפתח חכם.

קימקו DTX 360 עולה 38 אלף שקלים (כולל אגרות רישוי) כלומר שנדרשת פרמיה של 3,000 שקלים ביחס לדאון טאון 350. מדובר, לכן, באחד הקטנועים היקרים בפלח השוק של קטנועי 300 סמ"ק, אבל ברור לנו שלא זול להיות אופנתי. מצד שני הקימקו פחות יקר ב-4,000 שקלים משמעותיים מן ההונדה המקביל.

איך זה נוסע?
המנוע מוצלח. התגובות שלו נמרצות והוא סוחב היטב מכל מהירות עד ל-100 קמ"ש, מהירות שממנה ואילך מתמתנת תחושת הכח עד לשיא המהירות סביב קצת יותר מ-130 קמ"ש. 10 קמ"ש נוספים היו מתקבלים בברכה, כדי להפוך את הכלי הזה לקצת יותר זריז במצבי עקיפה על כביש מהיר.

ההתנהגות וההיגוי טובים עם שלדה קשיחה שמשדרת ביטחון, לכל הפחות כל עוד נמצאים בעומסים סבירים שאליהם מיועד הקטנוע הזה. עם זאת הבולם האחורי נוקשה מידי, ובכלל כיול המתלים הוא על הצד הקשיח, מה שמורגש במיוחד על כבישים משובשים ובמעבר על פסי האטה גבוהים. מצד שני, זה תורם לתחושת מוצקות ויציבות שמשדר הקטנוע.

שורה תחתונה
קימקו DTX 360 נראה חדשני וייחודי ומשדר מסר נמרץ וצעיר. רמת הנוחות מוקרבת במידת מה על מזבח הספורטיביות, ותמורת עיצוב אופנתי נדרשת פרמיה בקופה. השאלה הגדולה היא כיצד הוא עומד ראש בראש מול הונדה ADV350, ואת התשובה לכך אנחנו מקווים לספק בהקדם.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד