הונדה ADV350 במבחן דרכים ראשון בישראל

ADV350
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה ADV350 הוא סנונית ראשונה באופנת הקטנועים בסגנון אדוונצ'ר שיופיעו בקרוב. לקחנו אותו למבחן דרכים ראשון בישראל כדי לראות מה הוא מציע מעבר לעיצוב הקרבי והאם הוא מצדיק את תג המחיר הגבוה המוצמד לו

השורה התחתונה תחילה
הונדה DAV350 מבשר על אופנת קטנועים בעיצוב אדוונצ'ר אבל ללא יכולת שטח אמיתיות. יחד עם עיצוב מדליק הוא מעניק חבילה מאד איכותית וספורטיבית במחיר לא זול.

עוד ב-TheDoo
הונדה CB650R במבחן דרכים
סאן יאנג קרוזים אלפא 300 במבחן דרכים
קימקו דאונטאון 350 במבחן דרכים

ADV350

מהנדסי הונדה השתמשו ב"קטנוע המנהלים" המצליח 'פורזה 350' כבסיס לקטנוע בעיצוב אדוונצ'ר אשר רוכב על ההצלחה של להיט מכירות אחרת שלהם: X-ADV 750. הקטנוע הקטן, כמו אחיו הבוגר, מתגלגל על תת-מגמה חדשה של עולמות האדוונצ'ר הרותחים, או על ההקרנה של אופנת האדוונצ'ר לעולמות הקטנועים והאופנועים האוטומטיים.

אז נכון ש"קטנועי אדוונצ'ר" הם בסך הכל הרבה פוזה עם מעט מאד יכולת שטח אמיתית, אבל קודם כל ברור לכולנו ש"פוזה מוכרת", וחוצמזה, כמה פעמים הזדמן לנו להמציא שם עברי חדש לקטגוריה? קבלו בבקשה את הקטגוריה החדשה: "קטנו-דוונצ'ר"!

ADV 350, כמה לא מפתיע, העתיק והקטין את העיצוב הכולל של X-ADV 750, וכאשר רכבתי ברחובות תל-אביב על אקזמפלר צבוע בצבעי אדום הוא משך מבטים באופן מוגזם, עד כדי כך שממש הרגשתי מוטרד. מחפשים פוזה? ל-ADV350 יש שפע מזה.

מי אתה הונדה ADV 350?

נישת ה"קטנו-דוונצ'רים" עושה כעת את סיבוביה הראשונים ולכן אין עדיין ל-ADV 350 כרגע  בישראל מתחרים דומים לו. הקרובים ביותר לצורך השוואה הם קטנועי ה-300-350 סמ"ק היקרים, החל מן האח שחולק איתו לא מעט מכלולים – הונדה פורזה 350, דרך הקטנוע הפופולרי ביותר בחלקה העליון של הקטגוריה – ימאהה X-Max 300, ועד לצמד המתמודדים מטיוואן – קימקו דאונטאון 350 וסאניאנג 'קרוזים' 300.

אנשי הונדה – בארץ ובחו"ל – רוצים למקסם את הרווח שלהם והם לא ממצמצים כשהם דורשים את מחירה של מכונית משומשת קטנה: לא פחות מ-41,200 שקלים כולל אגרות רישוי, שזה 3,000 שקלים יותר ממחירו הלא צנוע של פורזה 350.

מנוע וביצועים
מנוע חד-צילינדרי בנפח 330 סמ"ק מספק 28.8 כוחות סוס ב-7,500 סל"ד גבוהים למדי, והוא מזניק את ADV מעמידה ועד ל-70 קמ"ש עירוניים בקצב תאוצה מרשים למדי. מכאן והלאה ממשיך המנוע החלק להאיץ בקצב מתון יותר אבל עם תחושת כח שהולמת את הנפח שלו. התחושה היא שגם במהירויות הביניים נותר די כח זמין לצורך ביצוע עקיפות.

כאשר מצמידים את המצערת לקצה מהלכה ומתגברים על החשש לבריאות המנוע אפשר להצמיד את מחוג מד המהירות למספר 150, ואנחנו – למי ששכח – יושבים על קטנודוונצ'ר.

פעולת המנוע נעימה ומושקטת היטב, והווריאטור תורם את חלקו לאספקת כוח לינארית. בתנאי המבחן – עם כלי בתול יחסית – סיפר לנו מחשב הדרך על תצרוכת דלק של 26 קמ"ל. לא להיט אבל די סביר יחסית למשקל ולמנוע החדש.

ADV350

התנהגות
בולמי הזעזועים של ADV 350 מכוילים לקשיחות מוגזמת, והם לא מגלים כל חמלה על העכוז או על שלומו של מורכב/ת. נראה שהמתלה לא מאפשר אפילו תחילת מהלך רך, והמשמעות – מבחינת הנוחות – ברורה מאליה. מצד שני, הקשיחות המוגזמת משולבת עם שלדה קשיחה, מרכז כובד נמוך וכידון רחב – והתוצאה היא תחושת דיוק ויציבות טובה בכל מצב – החל מכבישים מהירים ומפותלים וכלה בצליחת פקקים שגרתית. ההיגוי חד ומדויק והחישוק הקדמי, בקוטר 15 אינטש, יוצרים תחושת נהיגה ספורטיבית ומהנה.

כמובן שאין ארוחות חינם והמחיר, במקרה זה, הוא פגיעה קשה בנוחות הרכיבה, ובמיוחד כאשר יש "לגהץ" שיבושי אספלט ומהמורות מזדמנות. הרוכב "זוכה" לחוש היטב אפילו את פגמי האספלט הקלים ביותר.

מערכת הבלימה מצוינת, עם בלם קדמי רב-רגש וכושר בלימה גבוהה מאד. גם הבלם האחורי מוסיף את שלו לעוצמת בלימה מיטבית, ואילו ה-ABS מתערב רק כאשר כלו כל הקיצים ובאופן עדין שלא פוגם בביטחון הבלימה.

לקטנוע בקרת משיכה בעלת שני מצבי התערבות ואפשרות ניתוק. לא הרגשנו הבדל התערבותי בין המצבים השונים, אבל כשמנתקים את הבקרה הגלגל האחורי מקבל חופש להחליק. קחו זאת בחשבון במעבר על פסי סימון עירוניים.

לאחר רכיבה של כ-300 קילומטרים סיכמנו לעצמנו שהקטנוע נוח לרכיבה ולא מעייף (למעט הקשיחות, כאמור, ועל המושב שלו יש די הרבה מקום למורכב/ת.

כמובן שלמרות השם וה"לוק" אין סיבה לבנות תקוות בתחום יכולת השטח. הקטנוע הזה לא נוח לרכיבה בעמידה, מרווח הגחון שלו זעום ולא מספיק לרכיבת שטח, ולכן אל תתנו לעיצוב הקרבי להוליך אתכם שולל. שטח זה לא השטח שלו.

שימושיות
הקטנודוונצ'ר הזה בנוי עם שלדה מרכזית מאסיבית, ולכך יש יתרון מבחינת החיבור של פלג הגוף התחתון והאפשרות לשחרר את הכידון הרחב למלאכתו. הוסיפו לכך מושב שטוח ומיגון רוח מצוין ותקבלו תנוחת רכיבה מעולה שמאפשרת שליטה מיטבית – וזה תואם היטב את האופי הספורטיבי של הכלי הזה.

ככלל, איכות ההרכבה והפלסטיקה גבוהה מאוד. לוח השעונים הדיגיטלי נראה מיושן ביחס לעיצובים המודרניים בכלים אחרים ובמיוחד לנוכח ההשקעה העיצובית בכלי הזה. מצד שני הצג אינפורמטיבי וקריא. מפתח ההתנעה הוא מערכת keyless קלה ונוחה לתפעול, ומתחת למושב יש נפח מרשים עם שפע מקום לאכסון. פריטים קטנים אפשר לאחסן בתא נפרד ועמוק שנמצא משמאל לכידון, ובתוכו ממוקם גם שקע USB שימושי.

שורה תחתונה
הונדה ADV 350 הוא קטנוע בעיצוב מושך עין וייחודי אשר מושך המון תשומת לב ויוצר עניין רב. העיצוב מגובה ביציבות מרשימה ותחושת רכיבה ספורטיבית, מנוע עם פעולה נעימה ושקטה ותנוחת רכיבה שמאפשרת לגמוע מרחקים. בצד החובה בולטת הקשיחות המוגזמת של בולמי הזעזועים אשר מעיבה על הנוחות, בעיקר ברכיבה עירונית. הכלי בכללותו משדר תחושה איכותית, אבל מעל הכל מרחפת עננת המחיר: זה אחד הקטנועים היקרים ביותר בקטגוריית קטנועי ה-300 סמ"ק.

תגובה אחת

  1. ARIIC LK300T במבחן דרכים | TheDoo

    […] ב-TheDoo הונדה ADV350 במבחן דרכים ראשון סאן יאנג קרוזים אלפא 300 במבחן דרכים קימקו דאונטאון 350 […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד