ההתאחדות לספורט מוטורי יוצאת נגד רשות המיסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מנכ"ל ההתאחדות יוצא נגד רשות המיסים, שלדעתו מערימה קשיים בהפיכת הספורט לעממי יותר

בפגישה שנערכה אתמול, יום שני, בין נציגי ההתאחדות לספורט מוטורי בישראל ובין נציג רשות המיסים עולה כי רשות המיסים החליטה שלא להיענות לדרישות ההתאחדות להנגיש את הספורט המוטורי לקהל רחב יותר. עמדה זאת עומדת בניגוד לרוח הכללית שנשבה ממשרדי האוצר והספורט ומנכ"ל ההתאחדות עומרי שושני מפרסם הודעה רשמית בה הוא יוצא כנגד עמדת רשות המיסים.

הנושא במרכז אי ההסכמה בין ההתאחדות ורשות המיסים הוא ההגדרה מי מורשה לקנות כלי ברישוי אפור, במיסוי מופחת. כיום תהליך הרכישה מחייב הוצאת רישיון ספורט מוטורי, העברת מסמכים להתאחדות ולאחר מכן לרשות המיסים. אחרי תהליך זה מתקבל אישור לרכישת כלי מוטורי ברישוי אפור. 

בנוסף לאמור לעיל, כיום מוגדר כספורטאי רק מי שמתחרה בתחרויות רשמיות של ההתאחדות. עובדה זאת מקשה על קיום ספורט מוטורי כספורט עממי ומונעת מרוכבים לרכוש כלים ברישוי אפור לצורך אימונים במסלולים סגורים והשתתפות אקראית במרוצים בקטגוריות חובבנים, לדוגמא.

שושני הדגיש שתהליך הגדרת ספורטאי הוא מסורבל ויש לפשטו. לא סביר בעיניו שספורטאי שמעוניין להתאמן ולא רוצה להתחרות, אינו מוגדר ספורטאי, כמו בכל תחום ספורט עממי אחר. עוד אמר כי לא סביר שרשות המיסים תקבע מיהו ספורטאי.

לדברי עומר שושני, מנכ"ל ההתאחדות לספורט מוטורי בישראל, מטרת ההתאחדות היא להציע את הספורט המוטורי לקהל רחב ככל האפשר ולא מדובר באי הסכמה על רקע כלכלי. לטענתו המדינה, בפרוצדורה המסובכת שהיא מכתיבה, למעשה מונעת כיום ספורט מוטורי עממי.

בנוגע לפגישה עצמה שהתקיימה ביום שני, ציין שושני כי התאכזב לגלות כי במקום נציגים בכירים שאמורים היו להשתתף בדיון, הגיע נציג זוטר וככל הנראה נטול סמכויות, שהקשיח עמדתו ולכאורה עשה זאת בחוסר סמכות. עקב כך שוקלת ההתאחדות צעדים משפטיים שיתחילו במשלוח מכתב מעורכי-דינה לרשות המיסים עוד היום.

מצורפת מטה הודעת ההתאחדות לספורט מוטורי:

ספורטאים יקרים,

אני מבקש לעדכן אתכם כי ב 5 החודשים האחרונים, במקביל לתנופה ולעשיה בספורט שלנו, ניהלתי ביחד עם אייל מלמן (נציג הספורטאים וחבר ועד בהתאחדות) דיאלוג עם רשות המיסים.

הדיאלוג התקיים יחד עם משרד האוצר ומשרד הספורט, ועסק בהסרת המגבלות הבירוקרטיות המקשות על הנגשת הספורט המוטורי, שהיא אחת מהמשימות החשובות שהצבנו לעצמנו לקידום הספורט והנגשתו.
במסגרת ובמהלך תקופה זו, התקיימו מס דיונים מקצועיים בהם הגענו להבנות עם משרד האוצר ומשרד הספורט, כאשר לפני זמן רב זומנה פגישה מכרעת לקבלת החלטות היום במשרד האוצר.

לצערי ולאכזבתי הרבה, במקום 2 נציגים בכירים מרשות המיסים שהוזמנו לדיון, התייצב מטעמם נציג זוטר ללא כל סמכות.

במהלך הדיון הציג נציג רשות המיסים עמדה נוקשה ואטומה שלכאורה אף חורגת מסמכותו.
אני מבקש להבהיר שגם משרד הספורט וגם משרד האוצר תומכים בעמדת ההתאחדות.
לאור עמדת רשות המיסים כפי שהוצגה במהלך הדיון, החלטתי להסיר את כפפות הרכיבה ולעבור למישור הציבורי והמשפטי ואינני פוסל נקיטת אמצעים דרסטיים באשר לאופי המשך פעילות הספורט עד להסדרת התקנות ובכלל זה הפעלת כל האמצעים והסעדים כחוק העומדים לרשות ההתאחדות.

אני מבקש להבהיר שאני לא מתכוון לוותר אפילו לא על אות אחת בכל הקשור להסרת המגבלות הבירוקרטיות הנוגעות להנגשת הספורט.

מול רשות המיסים עומד הספורט המוטורי במלוא תפארתו נחוש ולא מתפשר, ואני מבטיח לכם שאנחנו נקבל את מבוקשנו בהקדם, ועוד בשנת 2017.
אני קורא לכולם לאחד שורות, להיות קשובים ולהמתין לעדכונים.


עומר שושני, מנכ״ל


ההתאחדות לספורט מוטורי בישראל

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד