טכנולוגית כריות האוויר הפנימיות בחליפות רכיבה אינה חדשה. חלק מרוכבי המוטוג'יפי (MotoGP) כבר רוכבים עם חליפות המצוידות במנגנון שכזה – בעיקר הרוכבים הבכירים – והטכנולוגיה אף זולגת לכבישים הציבוריים, כשבישראל התוודענו לאחרונה למערכות של אלפינסטארס ושל הלייט. כעת הודיעה הנהלת המוטוג׳יפי כי מעונת 2018 יחויבו כל הרוכבים, בכל הקטגוריות, לרכוב עם חליפה המצוידת בכרית אוויר.
הרוכבים היחידים שיוחרגו מהתקנה החדשה הם רוכבי הווילד-קארד, כלומר אלו המשתתפים בסבב ספציפי ולא באופן קבוע. רוכבים מחליפים בכל שלוש הקטגוריות – מוטוג׳יפי, מוטו2 ומוטו3 – יהיו רשאים לרכוב ללא כרית אוויר במשך שני סבבים בלבד, כשהחל מהסבב השלישי יצטרכו לדאוג להגיע מצוידים במערכת המדוברת.
מארגני האליפות אינם מסתפקים בהגדרה כללית של מערכת עם כרית אוויר, אלא מציינים סעיפים עם הגדרות מדויקות. כך, למשל, כרית האוויר חייבת להגן על אזור הכתפיים ועצמות הבריח ואם יצרן מעוניין להגן גם על הגב, הוא מחויב להגן על כל אורך עמוד השדרה.
בנוסף, כל מערכת תידרש לעמוד בתקני אלקטרוניקה, סוללות וזמני ניפוח. המערכות גם נדרשות לאפשר לרוכב לתפקד ברכיבה במקרה של ניפוח שהתבצע בטעות. כן היא נדרשת להיות עצמאית, משמע, ללא חיבור של הרוכב לאופנוע וללא רכיבים נוספים המותקנים על האופנוע עצמו.
מעבר לעובדה כי מדובר בצעד נוסף של האליפות בכל הקשור לבטיחות, תקנה כמו זאת לבטח תאיץ את פיתוח המוצרים הללו אצל כל היצרניות, בטח אלו שרוכבים באליפות משתמשים בציוד שלהן.