קימקו DTX360 במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי סיבוב ראשוני קצר, לקחנו את הקטנודוונצ'ר החדש של קימקו כדי לראות מה יש מעבר לעיצוב הקרבי והאופנתי, והאם הוא מצדיק את תוספת המחיר לעומת הדאונטאון 350 עליו הוא מבוסס

שורה תחתונה תחילה
הקטנודוונצ'ר של קימקו לוקח את כל מה שיש לדאונטאון 350 לתת ומוסיף לכך עיצוב קרבי ואופי ספורטיבי. המחיר: הנוחות הכללית

עוד ב-TheDoo
קימקו דאונטאון 350 TCS במבחן דרכים
הונדה ADV 350 במבחן דרכים
סאן יאנג קרוזים אלפא 300 במבחן דרכים

מי אתה DTX360?
אנשי קימקו זיהו מבעוד מועד את הסנטימנט החם של אופנוענים כלפי אופנת האדוונצ'ר והיו בין הראשונים בעולם לתרגם את זה לעולם הקרוב להם, עולם הקטנועים. כבר בשנת 2020 הם השיקו את DTX360, והשם לבדו מספר את הסיפור שלו: DT מסמל את דאונטאון, שעליו הוא מבוסס, ואילו X מסמלת את הפנטזיה של כל מי שקונה קרוסאובר.

DTX360 אשר נחת בישראל בתחילת הקיץ לוקח את הפלטפורמה המוצלחת של דאונטאון 350 על רוב מכלוליו, ראש וראשון בהם הוא המנוע עם התמסורת ומערכת בקרת המשיכה, ומותיר מספר מאפייני עיצוב מוכרים מן הדגם שממנו הוא צמח. כל השאר כבר נועד לעמוד במטרה שניצבת לנגד העיניים: לפי חוקי הז'אנר יש ל-DTX מעין "מקור" מעל הגלגל הקדמי (במקום כנף שכמעט צמודה אליו), חצאיות פלסטיק קשיחות, משקף גבוה שניתן לכיוון לגובה, וכידון מוגבה עם מגיני ידיים. "פוזה" כבר אמרנו? אז מי אמר שפוזה זה דבר רע?

מידות החישוקים זהות לאלה של דאונטאון – 14 אינטש מלפנים ו-13 אינטש מאחור, וזה אומר שמהנדסי קימקו ויתרו על האפשרות להקנות לו מרווח גחון עדיף. מצד שני, וגם זה לפי צו האופנה, הם נעלו על החישוקים האלה צמיגים בשרניים עם פרופיל קוביות, ואלה בהחלט משלימים עיצוב מוצלח ומספקים יותר אחיזה מחוץ לאספלט. כמה חבל, לכן, שסכמת הצביעה הכהה של הכלי שקיבלנו למבחן מסווה ומעלימה את כל פיתוחי הגוף האלה… אם כבר בוחרים בקטנוע הזה אנחנו ממליצים על שילובי הצבעים הבהירים יותר, ובפרט על הסכימה הכתומה.

DTX360 עולה בישראל 38 אלף שקלים, וזה אומר שתמורת כל הכיף הזה אתם נדרשים להוסיף כ-3,000 שקלים למחירו של דאונטאון. המתחרה הישיר היחיד שלו כרגע בגזרת הקטנודוונצ'רים (מבחן השוואתי בקרוב) הוא הונדה ADV 350, והוא יקר ממנו בכ-2,500 שקלים. בנוסף יש בסביבה שלל קטנועי מנהלים נעדרי פוזה בקטגוריית ה-300 סמ"ק.

מנוע, ביצועים
מנוע הסינגל בנפח 321 סמ"ק מותאם לתקינת אירו 5 ומספק 28.4 כוחות סוס וקצת יותר מ-3 קג"מ. אלה מזיזים בקלות קטנוע ששוקל 195 ק"ג. תגובות המצערת נמרצות, וכך גם קצב צבירת המהירות עד ל-100 קמ"ש. משם והלאה מתמתן הקצב אבל יש מספיק רזרבות כוח לעקיפות, ואפשר להתיישב על מהירות שיוט נינוחה של 120 קמ"ש כדי להתנייד בבטחה בין עדר הקופסאות השועטות מסביב. טווח המהירויות הנינוח מתאים מאד להתניידות בינעירונית ובעת צורך אין בעיה לחלץ בסבלנות 10-15 קמ"ש נוספים. ככלל, אופי פעולת המנוע והתמסורת חלק ונעים, אבל יש לו נטייה לרעידות בקטע מסוים של טווח בסל"ד.

התנהגות, נוחות
בסיס הגלגלים של DTX קצר מעט מזה של דאונטאון, ובשילוב עם מתלים קשיחים יותר באופן משמעותי מתקבל קטנוע שמשדר תחושה הדוקה, ספורטיבית, כזאת שמשרה על הרוכב ביטחון גם בפניות הדוקות.

צמד הבולמים האחורי מאפשר כיוון שך עומס קפיץ אבל גם במצבו הרך ביותר הוא קשיח מידי לטעמנו, וזה מציק מעט על כבישים עירוניים מצולקים. מערכת ה-ABS פועלת היטב ונכנסות לפעולה מאוחר, וזה מאפשר שימוש יעיל בעיקר אם תחליטו לרדת מן האספלט אל משטחים עם פחות אחיזה. מערכת בקרת המשיכה יעילה גם בתנאים חלקלקים, ואם היא מנג'סת אפשר לנתק אותה.

שימושיות
כמצופה מקימקו, איכות ההרכבה טובה מאד ויש גם הפתעה עוד יותר מקסימה: לוח המחוונים רחב ומודרני, והוא מציג את נתוניו על גבי תצוגה דיגיטלית מלאה וצבעונית העדיפה על זאת של דאונטאון.

המושב גבוה מעט יותר ביחס לדאונטאון והמבנה שלו פחות כורסתי, מה שמסייע להציב את הרוכב בתנוחה ספורטיבית ושולטת. הוסיפו לכך ידיות בלם מתכווננות ותקבלו נוחות תפעול אידאלית. תא המטען נדיב בנפחו ויאכלס שתי קסדות לא גדולות במיוחד. רשימת האבזור כוללת מפתח Keeless חכם ושקע USB לטעינה.

ל-DTX מרווח טיפולים מומלץ של אחת ל-5,000 ק"מ. מחיר "טיפול קטן" במוסכי הרשת הוא 726 ש"ח ו"טיפול גדול" עולה 1,013 שקלים. אחת ל-20,000 קילומטרים יש להחליף רצועת וריאטור ואז מאמיר מחיר הטיפול ל-1,911 ש"ח.

שורה תחתונה
קימקו DTX הוא קטנוע מוצלח ויעיל לרכיבה עירונית ומציע ביצועיים ראויים גם ברכיבה בינעירונית. ההתנהגות שלו בטוחה, וכל זה ארוז בעיצוב אופנתי לוהט בסגנון אדוונצ'ר. זה, כמובן, מבליט אותו בתוך עדר הקטנועים הגנרי שמתרוצץ מסביב.

כמובן שעל אף המראה שקורץ לצאת למרחבים – ומחיר האופנה שמתבטא במושב פחות כורסתי ומפנק ובמתלים קשיחים שלא מצליחים לשכך את כל תחלואי הכביש – תמורה אמיתית בדמות יכולת שטח לא מתקבלת. זה לא קטנוע קרוס-קאונטרי ולא תצלחו איתו שבילי אנדורו בסופי שבוע (אגב, אין חיה כזאת, רק אומרים).

נראה שתוספת מחיר של 3,000 שקלים ביחס לדאונטאון 350 בהחלט סבירה, כי מי מאיתנו לא מחפש קצת ייחוד ובולטות?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד