קטנועי אסקול החשמליים הושקו בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אסקול האיטלקית היא שחקנית חדשה המצטרפת לשוק הקטנועים החשמליים, ותנסה לפנות לקהל העירוני לצד קהל העיסקי עם קטנוע עירוני קל, מעוצב ושימושי

יצרנית נוספת של קטנועים חשמליים מתחילה לשווק את מוצריה בישראל. מדובר באסקול (Askoll) האיטלקית שמגיע ארצה על ידי קבוצת HM מוטורס המייבאת בין היתר את אופנועי MV אגוסטה ושרקו. עם הקטנועים החשמליים של אסקול תנסה קבוצת HM לנגוס נתח בשוק של כלים דו-גלגלים חשמליים לשימוש עירוני – נישה צומחת בעולם השצפויה להתפתח משמעותית בישראל גם בשנים הקרובות, במיוחד אם יאומצו התקנות האירופאיות המתירות לרכב על גלים המוגבלים ל-45 קמ"ש גם ללא צורך ברשיון נהיגה לרכב דו-גלגלי.


אסקול היא יצרנית גדולה של רכיבים ומנועים חשמליים, ובשנת 2014 החליטה להקים גם חטיבת לייצור כלי רכב דו-גלגליים מונעים חשמל. לצד קו דגמים של מוצרים חשמליים הציגה אסקול גם ליין של קטנועים חשמליים עירוניים לשימוש פרטי, מסחרי ושיתופי. בניגוד להרבה מיזמים של כלים דו-גלגליים חשמליים, או של מותגי אופנועים איטלקיים שחזרו לחיים, הייצור של קטנועי אסקול מתבצע באיטליה ולא במזרח הרחוק. אסקול מייצרת בעצמה גם את רכיבי ההנעה של הקטנוע, כך שלא מדובר במוצר מדבקה גנרי.

הקטנועים של אסקול הם מהזן שמזכיר כלים דוגמת פיאג'ו C. זה אומר שהוא כלי מינימלסטי, שילוב בין קטנוע לאופניים, עם חישוקים גדולים בקוטר 16 אינטש וצמיגים צרים יחסית. העיצוב נקי ופושט עם קווים מעוגלים המקנים מראה מתוק וצעצועי.על בסיס הפלטפורמה של הקטנוע מוצעים מספר גרסאות עם מושב יחיד, מושב וחצי או שני מושבים, סבל וארגזים מותאמים לשליחויות. בארץ משווקים הקטנועים של אסקול בתצורה הפופולארית של מושב כפול וסבל.



המנוע החשמלי של הקטנוע הוא בהספק של 2,700 וואט (כ-3.6 כ"ס) והוא ממוקם המרכז האופנוע, כשהכוח עובר לגלגל האחורי באמצעות רצועה הממוקמת בזרוע חד-צידית. הרוכב יכול לבחור בין שלושה מצבי רכיבה שונים (חסכוני, רגיל וכוח) המשפעים על הביצועים וגם על צריכת האנרגיה. המהירות המרבית של הקטנוע היא 66 קמ"ש ומשקלו ללא סוללות הוא 86 ק"ג ללא סוללות.

במה שהופך לסטנדרט בתעשיה, ובדומה לבליץ 3000X שהושק בשנה שעברה או למיזם הקטנועים החשמליים של קימקו, גם הקטנועים של אסקול מצויידים בטכנולוגיה של סוללות נשלפות. קטנועי אסקול המשווקים בארץ הם בתצורת הסוללות החזקה. משקל כל סוללה הוא קצת יותר מ-8 ק"ג והקיבולת שלה היא כ-2.4 קילוואט, מה שמאפשר טווח מרבי מוצהר של 96 ק"מ. טעינת הסוללות מתאפשרת על ידי חיבור לשקע חשמל בייתי רגיל ואורכת כ-7.5 שעות, כשניתן גם לרכב על הקטנוע עם סוללה אחת בלבד כאשר הסוללה השניה בזמן טעינה.

בארץ משווקים נכון לעתה שני דגמים, SE3 ואבולושן, כשלשניהם יחידת הנעה וביצועים זהים וההבדלים בינהם הם באבזור. דגם ה-SE3 הסטנדרטי שמחירו עומד על 16,900 ש"ח (כולל אגרות רישוי) מצוייד במערכת בלימה משולבת ותאורת LED מלאה מלפנים ומאחור. דגם האבולושן יקר ב-1,000 ש"ח ומוסיף לוח מחוונים דיגיטלי עם קישורית לטלפון הנייד ואפשרות שימוש באפליקציה ייעודית, מושב מעט גדול יותר המאפשר גם להסיע מורכב, בלם דיסק גם מאחור ומשקף קדמי. האחריות על הכלים והסוללות היא לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד