פיתוח ישראלי: מערכת איתור חברתית לאופנוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת TRAXX משיקה בישראל מערכת איתור חדשה לאופנוע עם אפליקציה חכמה, המאפשרת להסתייע בחברים ורוכבים נוספים במצבי חירום

שוק מערכות המיגון והאיתור לאופנועים מקבל בימים אלו חיזוק משמעותי, עם תחילת שיווקה בישראל של מערכת חדשה בשם Ellr במקביל להשקתה בעולם. מודבר במערכת אשר פותחה במקור בישראל ומיוצרת על ידי חברת TRAXX  הגרמנית שגם משווקת אותה בשוק האירופאי. לטענת המפתחים, מדובר במערכת ייחודית בשוק המסתמכת על תמיכה וסיוע של רוכבים אחרים ומייצרת למעשה רשת חברתית תומכת.

המערכת מבוססת על יחידת איתור המותקנת על האופנוע, שיתרונה הוא בכך שהיא אינה דורשת התקנה מסובכת וארוכה על בסיס צמת החשמל המקורית של האופנוע, המבטלת לרוב את אחריות היצרן, אלא מסתפקת בחיבור פשוט למצבר. בדומה למערכות איתור אחרות רכיב GPS וחיישני תנועה מסוגלים לזהות האם האופנוע הוזז והיכן הוא נמצא בכל עת ולשדר את המידע לאפליקציה המותקנת בטלפון הסלולרי של הבעלים. כיוון שלמערכת ישנו כרטיס SIM משלה היא אינה תלוית מרחק, ויכולה לשדר נתונים אלו ונתונים אחרים לכל מקום בעולם בו נמצא הבעלים.



החידוש הגדול במערכת נמצא באפליקציה שלה המאפשרת חיבור למשתמשים ורוכבים נוספים המערכת עצמה ואוספת נתוני רכיבה אליהם ניתן לגשת מהאפליקציה (למשל מסלול רכיבה ומידע טכני על האופנוע) אותם ניתן לשתף גם עם חברים. ניתן למשל להגדיר חבר טוב או קבוצת חברים/רוכבים אשר יקבלו התרעה על מצב האופנוע ומיקומו במידה והבעלים אינו זמין או אינו בסביבת האופנוע כדי שיוכלו לסייע. בנוסף, המערכת מאפשרת למשתמשים נוספים שאינם קשורים בקשר ישיר לבעל האופנוע אך נמצאם בטווח מוגדר מראש לקבל מידע והתרעה במידה והרוכב במצוקה, במקרה תאונה למשל, כדי שיוכלו להיחלץ לעזרתו.

מחירה של המערכת עומד בישראל על 1,400 ש"ח כולל דמי שימוש לשנתיים (בשל כרטיס ה-SIM) ואחריות לשנתיים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד