למרות החגים: השוק הדו-גלגלי שומר על יציבות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
למרות הירידה בפעילות בעקבות החגים החודש אוקטובר, השוק הדו-גלגלי מתייצב ושומר על רמת מכירות דומה לזו של 2021. האם אנחנו בדרך לשנת שיא נוספת?

נתוני דו"ח איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי שהתפרסם בתחילת השבוע מגלה שאחרי פתיחת שנה לא מוצלחת, מצליח השוק הדו-גלגלי להתייצב על רמת מכירות דומה לזו של השנה שעברה, שכידוע הייתה שנת שיא בכל הזמנים עם כמעט 21 אלף כלים דו-גלגליים חדשים שעלו על הכביש.

בחודש אוקטובר האחרון עלו לכבישים 1,391 כלים חדשים לעומת 1,617 כלים החודש אוקטובר בשנה שעברה. אמנם מדובר בירידה משמעותית של 14%, אבל צריך לזכור שהצפי היה בלאו הכי לנתון נמוך בהרבה בחודש זה עקב חגי תשרי. לשם השוואה, בשנה שעברה כאשר חגי תשרי התקיימו בחודש ספטמבר נמסרו 1,137 כלים בלבד כך שלמעשה "חודש החגים" של שנת 2022 היה חזק משמעותית ואליו מצטרף נתון המכירות המצוין של החודש הקודם.


כאמור, בסיכום הכולל של עשרת החודשים הראשונים של 2022 עולה כי רמת המסירות בשוק התייצבה לאחר פתיחת השנה הפחות מוצלחת, כאשר היקף המסירות עמד על 18,766 כלים, 25 כלים יותר מאשר בעשרת החודשים הראשונים של 2021. המשמעות היא שלכל הפחות, ואם לא יתרחש אירוע יוצא דופן, גם השנה ימסרו יותר מ-20 אלף כלים דו-גלגליים חדשים ואלי אף יהיה שיפור קל שיהווה שיא מסירות של כל הזמנים אך בפער של אחוזים זניחים.

בסיכום המותגים לחודש אוקטובר הצליחה הונדה בחודש מצויין לתפוס את המקום הראשון עם 336 כלים שנמסרו, רק 3 יותר מסאן יאנג שנדחקה למקום השני באופן מפתיע. קימקו מדורגת המקום השלישי בחודש החולף עם 192 מסירות כשהיא מקדימה את ימאהה עם 177 מסירות. עוד ראויים לאזכור ק.ט.מ עם חודש מוצלח בו נמסרו 77 כלים כתומים, קאוואסאקי עם 49 מסירות ופיאג'ו עם 27 מסירות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד