מערכת הבטיחות של Ride Vision מתקרבת לאופנוע הבא שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הסטארט-אפ הישראלי Ride Vision הגיע לתערוכת אקומושן וחשף אבטיפוס למערכת ההתרעה המתקדמת לרוכב אותה הוא מפתח. על פי ההצהרה: כבר בשנה הבאה תוכלו לרכוש אותה לאופנוע שלכם

השבוע נערכה זו הפעם השביעית תערוכת EcoMotion המאגדת בתוכה את מיטב המיזמים והסטארטאפים בתחום הרכב והתחבורה. השנה הייתה זו התערוכה הגדולה ביותר בהיקפה שנערכה עד כה, עם למעלה מ-130 מציגים של סטארטאפים וטכנולוגיות שונות, וגם עבור העולם הדו-גלגלי הייתה בתערוכה בשורה משמעותית מציון.

כבר לפני שנה סיפרנו לכם על חברת Ride Vision הישראלית אשר פיתחה מערכת התרעה מתקדמת לרוכבים ומתבססת מצלמות בשילוב טכנולוגיית מציאות רבודה, והצליחה לגייס משקיעים להמשך פיתוח. לאחר שכבר הציגה את חזונה בתערוכת מילאנו בעבר, הגיעה חברת Ride Vision לתערוכת EcoMotion עם הבשורה אבטיפוס המותקן על גבי אופנוע ומוכן כבר להגיע לייצור סדרתי.

כאמור, המערכת מתבססת על שתי מצלמות המותקנות באופנוע ומספקות למערכת ראיה היקפית של התנועה מסביב, כשמוח המערכת בסיוע חיישני תנועה ומיקום מסוגל לנטר את הקרבה של עצמים שונים מסביב לאופנוע בגודל של מכונית. המערכת מסוגלת לזהות קרבה מסוכנת לעצם בנסיעה קדימה (התרעת התנגשות), לזהות תנועה בשטחים המתים שמאחורי הרוכב להתרעה בעת שינויי נתיב וגם תנועה קרובה מידי מאחור כדי להתריע לנהג המתקרב.

ההתראה לרוכב מגיעה בשני אופנים: ויזואלי וקולי. ההתרעה הויזואלית מסתמכת על שתי יחידות של נורות LED הממוקמות מעל למראות הצד ומספקות התרעה שונה בעוצמתה וצבעה בהתאם לסוג וחומרת הסכנה המתקרבת. ההתרעה הקולית מתקבלת מרמקול בלוטות' קטן המתחבר לקסדה ומספק את צפצוף ההתרעה לתשומת ליבו של הרוכב. בנוסף ישנה גם יחידת נורות LED  המספקת התרעת קרבה לרכב מאחור. לרוכב תהיה אפשרות לשלוט ולכייל את ההתרעות והמערכת למספר רמות רגישות בהתאם לאופי וסגנון הרכיבה. בנוסף מציינים אנשי החברה כי ניתן יהיה לקבל נתוני טלמטריה מתקדמיםף להורידם לטלפון ואף לשתפם ברשתות חברתיות בדומה למה שמוצע כיום גם בקסדות מתקדמות אחדות.



סרטון שהוקרן בתערוכה הראה שהמערכת היא כבר פעילה ו"מבצעית" ונמצאת בשלבי טרום ייצור. מתי אתם הרוכבים תוכלו ליהנות משירותיה? אל פי אנשי החברה כמוצר אפטר מרקט משלים הצפי הוא שהיא תגיע כבר לשוק כבר במהלך שנת 2020. המחיר הסופי לא ידוע, אך צפוי להיות כמחירה של מצלמת אקסטרים איכותית, כך שלא יהיה מדובר במערכת רחוקה מהישג ידם של רוב הרוכבים. מלבד זאת, נמצאת החברה גם במגעים עם יצרניות דו-גלגליות שונות כדי לשלב את המוצר בדגמים שונים כבר על פס הייצור, בדומה למשל לחברת מובילאיי המוכרת את השבבים שלה ליצרניות רכב נבחרות.



יצרניות האופנועים הגדולות נמצאות בשנתיים האחרונות במירוץ פיתוח של מערכות התרעה מתקדמות לרוכב, וכבר דיוונו בעבר על המאמצים של ק.ט.מ, דוקאטי, הונדה והארלי דיוודסון להיצע מערכות שונות כאלו כבר בתחילת העשור. לצד מאמצי הפיתוח של היצרניות עצמן, משקיעות בתחום גם חברות טכולוגיה לתחום הרכב כמו קונטיננטל הגרמנית, שכבר חשפה בשנה האחרונה מערכת שכזו לשילוב באופנועים כבר על פס הייצור.

Ride Vision הישראלית תצטרך להתמודד מול חברות ענק אלו מצד אחד ולקרוץ להן כדי שיתעניינו ברכישת הטכנולוגיה מצד שני. במקביל להתמודד גם בשוק האפטרמרקט מול מיזמים כמו CUB הטאיוונית המתיימרת גם היא להציע מערכת דומה, אך מבוססת רדאר.

יתכן מאד שכמו עם מובילאיי בעולם הארבע גלגלי, הבשורה הבטיחותית הבאה תגיע דווקא מישראל, וכשמדובר במדינה בו רוכבי אופנועים הם מיעוט חבוט ונרדף מדובר באמת בגאווה גדולה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד