העתיד על פי ק.ט.מ: מערכות בטיחות שיגיעו מעולם הרכב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים האוסטרית הודיעה כי היא מפתחת סוללת מערכות בטיחות מתקדמות שתותקן באופנועיה בשנים הקרובות. בים הפיתוחים: בקרת שיוט אדפטיבית וניטור עצמים בשטחים מתים

תחום הבטיחות באופנועים ביצע קפיצת דרך משמעותית בעשור האחרון, זאת בזכות אימוץ מגוון מערכות טכנולוגיות מעולם הרכב. מערכות ABS למניעת נעילת גלגלים הפכו לסטנדרט בתעשיה גם בכלים קטנים וזולים, כאשר מערכות בקרת משיכה (ASR) מתקדמות גם הן ציוד נפוץ בכלים דו-גלגליים רבים, ולא רק בפלח השוק הספורטיבי והיקר.

כעת בשל עולם האופנועים לבצע את קפיצת הדרך הטכנולוגית הבאה בתחום הבטיחות, עם אימוץ המערכות האקטיביות ואמצעי הניטור המתקדמים כפי שכבר הפכו לנפוצות במכוניות רבות. רק לאחרונה דיווחנו לכם על כך שדוקאטי הודיעה כי תציג מערכת בקרת שיוט אדפטיבית בשנת 2020, וכעת מודיעה ק.ט.מ שגם היא נמצאת בעיצומו של תהליך הפיתוח של מערכת בקרת שיוט אדפטיבית משלה. את המערכות התקינה ק.ט.מ על דיוק 1290 וביצעה בו הדגמות לעיני מספר עיתונאים במתקן הניסויים של החברה, כפי שניתן לצפות בסרטון הבא.

מערכת בקרת השיוט האדפטיבית אותה מפתחת ק.ט.מ מתבססת על ראדאר קדמי המסוגל לזהות כלי רכב מגודל של אופנוע ולנטר את המרחק מהם. המידע מועבר למחשב המערכת המתוכנת לשמור על מרחק קבוע של שתי שניות מהרכב שלפנים, כשבמידה פעם המהירות בין שני הכלים מצמצם את המרחק הזה מנוטרלת פעולת המצערת, ובמידת הצורך מתבצעת גם בלימה קלה.

עם זאת, אנשי ק.ט.מ מציינים כי הבלימה מתבצעת רק כאשר בקרת השיוט פועלת, ולא מדובר במערכת לבלימת חירום אוטונומית כפי שמקובל כיום במכוניות. פיתוח מערכת בלימת חירום שכזאת בהחלט אפשרי בעתיד, כאשר התשתית להתקנת ופעולת מערכת כזו נמצאת בבסיסה של הרדאר ובקרת השיוט האדפטיבית.

בק.ט.מ לא מסתפקים בבקרת השיוט האדפטיבית ומפתחים במקביל גם מערכת לזיהוי עצמים בשטחים מתים. מערכת זו מתבססת על ראדר שונה מהרדאר של מערכת בקרת השיוט האדפטיבית, הפועל לטווח קצר ומנטר את התנועה מצדדי האופנוע. המערכת מספקת לרוכב התרעה במידה ויש תנועה של כלי רכב מאחורי האופנוע ומצדדיו במקומות ששטח הכיסוי של המראות אינו מספק, דבר החשוב במיוחד בזמן חילופי נתיבים. ההתרעה לרוכב מתקבלת על ישי נורות במראות הצד ובתצוגה הדיגיטלית של לוח המחוונים כשהיא מלווה בחיווי קולי.

לדברי אנשי ק.ט.מ שתי מערכות אלו יוצעו במבחר דגמי הכביש של החברה כחלק מחבילת אלקטרוניקה כוללת, אך זה יקרה רק לקראת שנת הדגם 2021, כלומר שנוכל לראות את המערכות הללו בדגמים הסדרתיים לקראת סוף שנת 2020.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד