מי מכיר? אופנועי ספיריט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תכירו אופנוע מרוץ בריטי לכביש הציבורי

אם אתם עדיין לא מכירים את אופנועי ספיריט (Spirit Motorcycles) אל תחושו רע, החברה הצעירה הוצגה לראשונה בסוף שנת 2016 וקהל לקוחותיה הם אלו שהפרוטה בכיסם והמחפשים אופנוע כביש בעל יכולות מירוץ.

מרוצים זה ה-ד.נ.א:

מי שעומד מאחורי יצרנית האופנועים ספיריט הם טוני סקוט (Tony Scott) מקבוצת המרוצים T3 racing המוגדר כמנהל הכללי של החברה ורוד מק'דונג (Rod McDonagh) עורך דין במקצועו ורוכב מרוצים לשעבר המכהן כיושב ראש החברה. קבוצת המרוצים  T3 racing ממנה צמחה ספיריט זכתה בשלוש אליפויות סופרספורט בריטיות והיתה המארגנת של  אליפות בריטניה לאופנועי טריומף. על בסיס רקע זה, אין זה מפתיע כי אופנועי החברה מצוידים במנועים המגיעים מהיצרנית הבריטית טריומף ולמעשה שומרים על אותנטיות בריטית מלאה.

כשאנשי החברה אמרו כי הם מתכוונים לספק אופנועי מרוץ לכביש הציבורי הם החליטו כי הם גם יממשו את הבטחותיהם וזה יתרחש באליפות הסופרספורט הבריטית השנה. הקבוצה מתחרה עם שני רוכבים מוכרים באי הבריטי: דין אליסון ואליסטר סילי, שצברו עד כה תוצאות מכובדות. ללא ספק המדובר בהחלטה אמיצה של החברה, שכן מדובר באופנוע המוגדר כאב-טיפוס על פי חוקי האליפות, הווה אומר שהקבוצה אינה רשאית לצבור נקודות אליפות כלל.  במקביל למאמצים אותם משקיעה החברה על מנת לעניין קונים פוטנציאליים היא גם מצפה כי הצלחה במרוצים תוביל קבוצות מירוצים להתעניין ולרכוש את אופנועיה.

קלים וחזקים:

החברה הציגה עם השקתה ארבע דגמים: GP-Sport הוא אופנוע סופרספורט עם מעטפת אווירודינמית, כשלצידו הושק GP-Street שהוא למעשה גרסת עירום של דגם Sport. שני הדגמים נמכרים בגרסת R חזקה ומאובזרת יותר. בנוסף לארבעת הדגמים הללו, מציעה החברה גם את GP-Corse R שהוא למעשה אופנוע מרוץ לכל דבר ועניין.

מנועי החברה מבוססים על מנוע הטריפל של טריומף, אולם לדברי החברה כמעט ואף חלק לא נותר מקורי למעט המעטפת החיצונית. נפח המנוע המקורי של 675 סמ"ק צמח לכדי 749 סמ"ק על ידי הגדלת קדח הבוכנה. המנוע החדש מספק 160 כ"ס ב-13,200 סל"ד בגרסה הרגילה. בגרסת R נתון זה עולה ל-180 כ"ס, נתונים כמעט דמיוניים ביחס לנפח. גרסאות ה-R שוקלות 140 ק"ג בלבד ללא דלק, כשבגרסאות הרגילות מתווספים חמישה ק"ג נוספים.

המנוע החדש מותקן בשלדת צינורות פלדה, המרותכת בצורה ייחודית וניתנת להתאמה באופן מלא – משינויים בראש ההיגוי לשינוי זווית ההיגוי, המפסע וכדומה ודרך שינוי בסיס הגלגלים, נקודת העיגון של הזרוע האחורית, גובה המושב ועוד.

המתלים מתוצרת חברת KTR כשמלפנים מותקן מזלג מדגם  KTR 2 ומאחור בולם מדגם 35DDS. הבלמים תוצרת חברת PFM והגלגלים מאלומיניום של חברת Dymag, עשויים אלומיניום ובגרסת R עושיים סיבי פחמן. גרסאות ה-R מצוידות במערכת ניהול מנוע ולוח המחוונים תוצרת חברת MoTeC עם מערכות ניתנות לתכנות ברמה שניתן למצוא באופנועי גרנד פרי או סופרבייק.

ועכשיו למחיר: הגרסאות הפשוטות ( אם ניתן לקרוא להן כך) יעלו כ-45,000 פאונד וגרסאות ה-R יעלו 69,000 פאונד כאשר התוספות בגרסה זו יכולות להאמיר לכדי 12,000 פאונד נוספים. אופנועי החברה מיוצרים בכמות מוגבלת של-50 יחידות בלבד מכל דגם מה שהופך אותם למוצר נחשק למי שיכול להרשות לעצמו ורוצה לעלות על הכביש הציבורי עם אופנוע מירוץ לכל דבר ועניין.  

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד