החמישיה: אופנועי הרטרו הכי מדליקים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אי אפשר להתעלם מאופנת הרטרו ההולכת ותופסת תאוצה בעשור האחרון בעולם האופנועים. אספנו עבורכם כמה מאופנועי הרטרו הבולטים והמדליקים ביותר הזמינים כיום

טריומף בונוביל T120

מנוע: טווין מקבילי, קירור מים
נפח: 1,200 סמ"ק
הספק: 79 כ"ס

טריומף היא השריד הכמעט יחיד מתעשיית האופנועים הבריטית המפוארת, והיא ידעה לפרוט על נימי הנוסטלגיה הרבה לפני כולם כאשר לפני כ-15 שנה יצאה בהברקה כשהציגה את בונוביל: אופנוע נייקד מודרני בעיצוב קלאסי שנשא את שמו של אחד האופנועים הידועים בתולדותיה ואייקון של שנות ה-60'. ההצלחה לא איחרה לבוא, והבונוביל המודרני סלל אתה דרך לליין שלם של דגמי רטרו של טריומף המיוצרים לצד הדגמים הרגילים שלה.

בונוביל נשאר נושא הדגל של הסדרה כשהוא מוצע בשתי גרסאות של מנוע טווין מקבילי: 900 או 1200 סמ"ק. העיצוב נאמן למקור משנות ה-60, כשניתן לקבל את הבונוביל בנוסף לגרסה הרגילה גם בגרסת רודמאסטר ובובר, כשניתן לאבזר אותו ולהתאים אותו אישית בשפע של אפשרויות אבזור מתוך קטלוג ייעודי. בשנה החולפת החל סוף סוף יבוא סדרתי של טריומף לישראל וניתן להשיג את הבונוביל שבמחירו העסיסי (114 אלף ש"ח) הוא בעיקר פריט אופנה לחובבי וינטאג' מבוססים.

עוד חמישיות ב-TheDoo:
חמישה אופנועי אדוונצ'ר קשוחים
חמשת האופנועים הכי מגניבים לבעלי רשיון A1
חמישה אופנועים לחצות איתם יבשות


ב.מ.וו
R NineT  Urban G/S

מנוע: בוקסר, קירור אוויר-שמן
נפח: 1,170 סמ"ק
הספק: 109 כ"ס

ב.מ.וו החליטה גם היא לרכב, תרתי משמע, על גל הרטרו בתעשיה כאשר מאז 2014 היא מציעה סדרה שלמה של דגמי רטרו עם מנוע הבוקסר מקורר האוויר/שמן המפורסם שלה. המשפחה כוללת דגמי נייקד, קפה רייסר וסקרמבלר, אך הגרסה המדליקה ביותר היא גרסת אדוונצ'ר שהיא למעשה מחווה ל-G/S80 שייסד את שושלת האדוונצ'רים הפופולארית של היצרנית הבאווארית.

העיצוב הנפלא עם ירידה מרשימה לפרטים, אך מתחת לעיצוב המושקע מסתתרת טכנולוגיה עדכנית. המנוע אמנם מקורר אוויר/שמן כאמור, אך הוא מוזרק ומותאם לתקינת יורו 5, כאשר ב.מ.וו כדרכה העמיסה על האופנוע מכל הבא ליד, החל ממערכת ABS הכרחית דרך מערכת בקרת משיכה, תאורת LED, בחירת מצבי רכיבה ואופציה למתלים סמי אקטיביים. מי אמר שרטרו צריך להיות מיושן?

דוקאטי סקרמבלר Icon

מנוע: וי-טווין, קירור אוויר/שמן
נפח: 1,083 סמ"ק
הספק: 86 כ"ס

לצד אופנת הרטרו התפתחה בשנים האחרונות תת נישה של אופנועי סקרמבלר – מחוה לאופנועי השטח הראשונים שהיו למעשה אופנועי עירום רגילים עם מפלטים מוגבהים, כידון גבוה וצמיגים קרביים. סוקאטי לקחה ברצינות את אופנת הסקרמבלר והציגה משפחה שלמה של דגמים בסגנון שנקראת, כמה מקורי, סקרמבלר.

המנוע הוא מנוע הוי-טווין מקורר האוויר המוכר, עם מנגנון הדזמו שמוצע בגרסתו הבכירה בנפח של 1,083 סמ"ק ובעל צליל מדליק כמו שרק דוקאטי יודעת. העיצוב יפיפה כמיטב המסורת האיטלקית, המכלולים כוללים בלמי ברמבו, מתלים מתכוונים מבערת לבחירת מצבי רכיבה. ניתן לקבל את הסקרמבלר במגוון דגמים צביעות וסגנונות עיצוב וגם בגרסת 800 סמ"ק מוזלת. המדליקה לדעתנו היא גרסת ה-ICON שלפניכם.

קאוואסאקי W800

מנוע: טווין מקבילי, קירור אוויר
נפח:  773 סמ"ק

לא רק האירופאים יודעים לעשות רטרו. גם בקרב היצרניות היפניות פשטה האופנה כאשר הונדה, ימאהה וקאוואסאקי מציעות גרסאות רטרו מסוגננות על בסיס דגמי הנייקד הבינוניים שלהם. קאוואסאקי הייתה שם עוד לפני שהרטרו הפך לטרנד וכבר בעשור הקודם הציגה את W800 כמחליפו של ה-W650 כאשר הבינה שניתן לשווק אופנוע בסיסי בעיצוב קלאסי כמכונה הפורטת על נימי הנוסטלגיה.

עיצובו של W800 קורץ לאופנועי הטווין הבריטיים והיפנים של שנות ה-60, כשבדור החדש שלו שהוצג בשנת 2019 קיבל W800 מראה וינטאג' מובהק עם חישוק 19 קדמי, כנפים ומפלטים בציפוי כרום ומכיל דלק עם פסים ססגוניים. לצד המראה הקלאסי, יש לאופנוע מאפיינים מודרניים עם תאורת LED קדמית ומערכת ABS כאשר המנוע אמנם מקורר האוויר אך בעל הזרקת דלק ישירה, פריט נדיר בתעשיית האופנועים.
קאוואסאקי W800 יובא בעבר ארצה אבל לא זכה להצלחה. בארה"ב מחירו עומד על כ-9,000 דולר, כמחירו של Z650RS שהוא גרסת הרטרו לנייקד הבינוני של החברה.

רויאל אנפילד קונטיננטל GT

מנוע: טווין מקבילי, קירור אוויר-שמן
נפח: 648 סמ"ק
הספק: 47 כ"ס

במשך שנים נחשבה יצרנית האופנועים ההודית בעלת השורשים הבריטיים ליצרנית ארכאית של אופנועים פשוטים, שהתבססו בתכנונם על דגמי העבר של החברה. אלא שבשנים האחרונות הבינו ברויאל אנפילד שהם לא יכולים לרדוף טכנולוגית אחרי מובילות התעשיה, אבל הם יכולים לעשות כסף אופנת הרטרו.

בשנים האחרונות הציגה רויאל אנפילד מגוון דגמים פשוטים מכאנית, אך בעלי עיצוב קלאסי. שאחד הדגמים היתר מעניינים שלה הוא קונטיננטל GT המעוצב בסגנון קפה רייסר וכולל את כל המאפיינים המתאימים: משקף זעיר, קליפאונים, מיכל דלק מאלומיניום, מושב יחיד ובולם אחורי כפול. למרות המראה הרייסרי, אל תצפו לביצועים מסחררים, כאשר המנוע מקורר האוויר-שמן מספק 47 כ"ס צנועים למדי. מצד שני, הוא חזק מיתר דגמי רויאל אנפילד ובמחירו העומד על 45 אלף ש"ח הוא מוכיח שרטרו לא חייב להיות יקר ויכול להיות אחלה אופנוע מתחילים לבעלי רשיון A1.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד