החמישיה: האופנועים הכי מגניבים לבעלי רשיון A1

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אם יש לך רישיון A1 ותקציב לא מאד לחוץ אין צורך להסתפק באופנוע תקציב קטן ושגרתי. אפשר לבחור בגרסה מוגבלת הספק של אופנוע מליגת העל, ואנחנו כאן כדי לנטוע בך כמה רעיונות בכיוון הזה. חמשת האופנועים הכי מגניבים שנמכרים עם הגבלת הספק ל-47 כוחות סוס.

דוקאטי סופרספורט 950

מנוע: וי טווין, 937 סמ"ק
הספק לא מוגבל: 110 כ"ס, 9.5 קג"מ
מחיר: 109 אלף ש"ח לדגם הרגיל, 122 אלף ש"ח לדגם S

אם הוצאתם רישיון A1 ואתם מפנטזים על השחזת סליידרים במסלול, או סתם לא מסתפקים באופנוע ספורט בסיסי וקטן נפח – לדוקאטי יש הצעה מעניינת בשבילכם. דוקאטי סופרספורט 950 הוא דגם הכניסה למשפחת דגמי הסופרבייק של דוקאטי, אשר ממוקמת מתחת לדגמי הפאניגאלה הנחשקים. האופנוע הזה מכיל את כל המאפיינים של דוקאטי אמיתי: מנוע וי טווין עם צליל ממכר, שלדת מסבך צינורות, זרוע אחורית חד צידית, מערכת בלימה מתוצרת ברמבו ומעל לכל – עיצוב סקסי ומדליק.

בגרסה הלא מוגבלת מספק מנוע ה-937 סמ"ק של דוקאטי סופרספורט 110 כוחות סוס. זה אמנם די רחוק מדגמי הליטר היפניים אבל מספיק בהחלט עבור רוכב שפוי. ביום מן הימים, כאשר משדרגים לרישיון לא מוגבל, אפשר להסיר את ההגבלה על המנוע ולקבל קפיצת הספק, ועד אז נהנים מן היתרון של מערך מלא של מערכות בטיחות שכולל ABS, מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבים, וקוויקשיפטר. אם כסף באמת לא מהווה מגבלה אפשר לקנות את דוקאטי סופרספורט 950 גם בגרסת 'S', עם מכלולי מתלים משודרגים מתוצרת אוהלינס.

Z900

קאוואסאקי Z900

מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 950 סמ"ק
הספק לא מוגבל: 125 כ"ס, 10.1 קג"מ
מחיר: 64 אלף ש"ח

Z900 של קאוואסאקי הוא אחד מאופנועי ה-A1 הפופולרים בישראל, ובצדק. בשונה מאופנועי "A1 מלידה", שנראים כמו אופנועי תקציב זולים, Z900 הוא סטרייטפייטר/עירום ספורטיבי אשר מעוצב כמו "הדבר האמיתי". בנוסף, בשונה מרוב אופנועי הביניים שמונעים באמצעות מנוע דו-צילינדרי מקבילי, Z900 מונע באמצעות הקלאסיקה היפנית: מנוע 4 צילינדרי בשורה.

בעת שהוא מוגבל מתקיים אמנם פער בין הביצועים הבינוניים לבין העיצוב הקרבי, אבל גם כך יש למנוע 4 צילינדרים בשורה אופי ייחודי. בבוא העת, כאשר ההגבלה מוסרת, ניתן לקבל מהמנוע 90 כ"ס. אמנם נתון נמוך משמעותית מהגרסה הלא מוגבלת שמתהדרת ב-125 כ"ס, אבל עדין נתון עדיף משמעותית על אופנועי הטווין המקבלי בקטגוריה הבינונית שמבטיח ביצועים ספורטיביים יותר.

בכל מקרה, בפני עצמו Z900 הוא בין אופנועי הנייקד-ספורט היותר מוצלחים בשוק כיום, בין השאר בזכות תג מחיר שגבוה רק ב-20% מאופנועי 500 ו-600 סמ"ק בקטגוריית A1. זה הופך את אופציית "לגדול עם האופנוע" למשתלמת יותר כלכלית מאשר לרכוש אופנוע חדש לאחר שדרוג הרישיון.

 

F850GS

 

ב.מ.וו F850GS  אדוונצ'ר

מנוע: טווין מקבילי, 853 סמ"ק
הספק לא מוגבל: 89 כ"ס, 8.7 קג"מ
מחיר: 100-110 אלף ש"ח (תלוי בגרסת האבזור)

בשנים האחרונות שוק האדוונצ'רים רותח ויצרניות האופנועים מציעות אופנועי אדוונצ'ר בעלי עיצוב הרפתקני לכל נפח ותצורת מנוע אפילו אם רוב הלקוחות שלהם לא באמת יורדים מן הכביש הסלול. ב.מ.וו היא בין מחוללות אופנת האדוונצ'ר ויש לה היצע רחב של דגמים כאלה שבראשו R1250GS הנחשק.

בקטגוריית הביניים מציעה ב.מ.וו את דגמי F850GS/F750GS שמהווים אלטרנטיבה שפויה עבור מי שלא רוצה או יכול להרשות לעצמו את אבי המשפחה הגדול והיקר. חובבי הז'אנר אשר רוצים את הדבר האמיתי למרות שהם מחזיקים ברישיון מוגבל ישמחו  לדעת שאפשר לקבל את F850GS גם עם הגבלת הספק. מעבר לכך מדובר באופנוע מצוין ומאובזר שמתאים לרכיבות ארוכות, כזה שמוצע עם מכלולים מן השורה הראשונה ומציע אופציה למתלים חצי אקטיבים. בנוסף יש גם שלל אפשרויות זיווד וציוד לטיולים.

למרות זאת, כל עוד שההספק מוגבל עדיף להסתפק בטיולים קצרים יחסית ולא להעמיס לארגזים שלו את כל ציוד ההישרדות שקיים עבור אנשי שטח.

 

690 SMC R

 

ק.ט.מ 690 SMC R

מנוע: צילינדר יחיד, 693 סמ"ק
הספק לא מוגבל: 74 כ"ס, 7.5 קג"מ
מחיר: 70 אלף ש"ח

אחת הדרכים הפופולריות לכיף על כביש, גם במהירויות נמוכות, היא לרכוב על אופנועי סופרמוטו, וכך גם אין צורך לקחת סיכון מיותר על כבישים ציבוריים. נישת אופנועי הסופרמוטו הצטמצמה בישראל בשנים האחרונות ובין הבולטים באופנועים שנותרו בולט ק.ט.מ 690 SMC R. זה גם אחד מאופנועי הסופרמוטו הקרביים ביותר שאפשר לרכוש כיום בעולם ישר מן הסוכנות בתצורה מוכנה למלחמה.

המנוע, בנפח 690 סמ"ק הוא ה'סינגל' החזק ביותר בייצור סדרתי והוא מספק 74 כוחות סוס בתצורה הלא מוגבלת. אבל מכיוון שזה אופנוע קל, ותיבת ההילוכים שלו מאופיינת ביחסי העברה קצרים, אפשר ליהנות ממנו גם כאשר ההספק שלו מוגבל, להשחיז רגליות ולזכות בטונות של  פאן בתוך כדי לימוד טכניקות רכיבת סופרמוטו. ליתר ביטחון מותקנת ב-SMC-R חבילת אלקטרוניקה עדכנית עם מערכת ABS שכוללת, כמובן, "מצב סופרמוטו" מתירני וגם בקרת משיכה.

 

 

אינדיאן סקאוט בובר

מנוע: וי טווין, 1,133 סמ"'ק
הספק לא מוגבל: 95 כ"ס, 9.9 קג"מ
מחיר: 110 אלף ש"ח

בדרך אל הרישיון הלא מוגבל יש גם מי שלא מחפשים חווית רכיבה ספורטיבית ומעדיפים קרוזר נינוח בעיצוב מושקע. אלה יכולים למצוא נחמה באינדיאן סקאוט בובר המדליק. העיצוב הקלאסי-מודרני, עם מושב נמוך וצמיגים גדולים בסגנון "בובר", עושים את הסקאוט הזה למסובב ראשים, ומפני שכל הרעיון של כלי כזה הוא לרכוב לאט ולאפשר לכולם להביט בך – אף אחד לא ידע שאתם רוכבים על גרסה מוגבלת.

מנוע הוי טווין שופע מומנט גם בגרסה המוגבלת, וזה מאפשר לו להתמודד באופן סביר עם אופנוע מגודל ששוקל כמעט רבע טונה לפני דלק. נחיתות ההספק אמורה להיות פחות קריטית כאשר משייטים על הכביש במוד רכיבה רגוע, ובאמת של החיים – רבים מבין הלקוחות בז'אנר הזה בכלל לא צריכים לרכוב: הם שואבים לא פחות הנאה בעת שמשקיפים על האופנוע שלהם חונה לצד בית הקפה במפגש השבועי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד