מי יקנה את דוקאטי? נערכים לסיבוב השני

מוטליסטרדה דוקאטי אודי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברות שונות, הן מתחום הרכב והן חברות פיננסיות, מעוניינות לרכוש את יצרנית הפרימיום האיטלקיה. מי מהן תעלה לסיבוב השני ובכמה תיסגר העסקה, אם בכלל?

המגעים למכירת דוקאטי מידי קבוצת פולקסווגן מתקדמים, ובימים האחרונים פורסמו שמות של לא מעט חברות שהגישו הצעות לחברה שמנהלת את ההתמחרות בעסקה. בשלב זה די ברור שהארלי דוידסון לא נמצאת בתמונה, כנראה לאור מצבה הנוכחי. יצרנית האופנועים הסינית לונסין גם כן נרתעה מן המחיר, שנאמד כעת בטווח שבין 1.2 ל-1.5 מיליארד דולר.

אחד האנשים שחשים ביטחון שיצליח להניח את ידיו על היצרנית האיטלקיה הוא ראג'יב בג'אג', מבעלי יצרנית האופנועים ההודית בג'אג'. באג'אג' התראיין לתקשורת ההודית ואישר שהוא מעוניין לרכוש את דוקאטי, והוא גם טוען שבקופתה של בג'אג' יש כ-13 מיליון דולר, כלומר די והותר כדי להוציא את העסקה לפועל באופן מיידי.

בג'אג' מחזיקה ב-48% מן הבעלות ב-KTM והיא מעוניינת בדוקאטי כדי לחזק את מעמדה גם בקטגוריית הפרימיום וגם בתחום האופנועים גדולי הנפח, ובמקביל היא מבקשת גם לעשות עם דוקאטי את מה שנעשה בתקופתה ב-KTM: לייצר אופנועים קטני נפח תחת המותג דוקאטי כדי להרחיב את פוטנציאל המכירות של המותג האיטלקי.

קבוצת אייכר (Eicher), הבעלים של יצרנית האופנועים ההודית רויאל אנפילד, הגישה גם היא הצעה לרכישת דוקאטי, וכמותה עשתה גם פולריס, שבבעלותה יצרנית האופנועים אינדיאן, וזאת למרות שאך לאחרונה היא הפסיקה את הייצור של אופנועי 'ויקטורי' כדי להתמקד במותג אינדיאן.

גם חברת ההשקעות Bain Capital, הבעלים של חברת BRP שמתחרה בפולריס ומייצרת את המותגים סי-דו, סקי-דו, קאן אם ו'אוינרוד', מתמודדת על רכישת דוקאטי, וזאת כדי להוסיף להיצע שלה יצרנית אופנועים (לצד יצרנית המנועים 'רוטאקס' האוסטרית).

מספר חברות השקעות הגישו גם הן הצעות, ובין אלה מעניינת במיוחד חברת האחזקות CVC Capital שהייתה בעלת השליטה הקודמת בדוקאטי, ומכרה אותה לקבוצת פולקסווגן בשנת 2012.

מציעה מעניינת אחרת, שגם היא לא קשורה לתחום הרכב, היא משפחת בנטון, שבבעלותה יצרנית האופנה United Colors of Benetton. מי שמציעה לרכוש את יצרנית האופנועים היא חברת האחזקות של הקבוצה, Edizione Holding, ויש להניח שלא מעט איטלקים היו מעדיפים לראות את אחד מסמלי התעשיה שלהם בידיים איטלקיות.

ההערכה כעת היא שעד ליום חמישי השבוע נדע מי מבין אלה עלתה לסיבוב השני, שבו יחל סבב חדש של התמחרות בין המציעות, והכל בהנחה שאנשי פולקסווגן לא יתחרטו ברגע האחרון ויוותרו על המכירה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד