מכה לדונאלד טראמפ: הארלי דוידסון מפטרת עובדים

הארלי דוידסון street rod
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דונאלד טראמפ רכב אל הבית הלבן על גלגלי הבטחתו “לעשות את אמריקה גדולה שוב”, אבל יצרנית האופנועים האמריקנית הגדולה מצמצמת את היקף הייצור שלה ועומדת להפוך דווקא את תאילנד לשחקנית חשובה בשוק הדו גלגלי

אתמול (ג') והיום נערכים במפעלים של הארלי דוידסון בפנסילבניה ובוויסקונסין כינוסים של הנהלת החברה ועובדיה, שבמהלכם יתבשרו כ-180 עובדים על כך שעליהם לחפש לעצמם עבודה אחרת.

הארלי דוידסון העבירה אתמול למשקיעיה תחזית לפיה אספקת אופנועים מתוצרתה צפויה להצטמצם בכ-20% ברבעון השלישי של השנה, וזאת לאחר ירידה של 9.3% במכירות ברבעון השני, ושבסיכום 2017 היא צפויה למכור 8% פחות אופנועים מאשר בסיכום 2016.

המכירות של הארלי דוידסון נפגעו בעיקר בארה"ב אבל לא רק שם: למעט דרום אמריקה ספגה הארלי ירידה במכירות כמעט בכל השווקים שבהם היא מיוצגת בעולם, ומדובר בכ-40% מכלל הייצור העולמי שלה.

עם זאת, ההערכה היא שהמכירות של הארלי בעולם ספגו ירידה של רק כ-2%, ואף עשויות להתאזן במחצית השניה של השנה, בעוד שבארה"ב מדובר בעיה יסודית יותר. לדברי אנשי CNN money, חלק מהפגיעה במכירות הארלי באמריקה נובעת מירידה בערך הכלים המשומשים, מה שמקשה על לקוחות למכור אותם כדי לקנות כלים חדשים.

הנתונים האלה שלחו כמובן את ערך המניה של הארלי לצלילה היומית העמוקה ביותר מאז יולי 2016, בשיעור של 12%, מה שמציב אותה כעת על רמה נמוכה ב-17% יחסית לערכה בתחילת השנה.

במהלך קמפיין הבחירות שלו, וגם לאחר שהתיישב בחדר הסגלגל, השתמש דונלד טראמפ בהארלי דוידסון כדוגמא להצלחה אמריקנית ולחברה שראויה לתמיכה של הממשל. הוא גם הבטיח שהממשל יסייע לחברות כמו הארלי להגדיל את המפעלים שלהן ולהעסיק יותר עובדים, אבל כמו שמגלים כל הבוחרים ביום שלאחר הבחירות: הבטחות לחוד ומציאות לחוד.

מנכ"ל החברה, מאט לבטיץ', אישר לאחרונה שבזמן שהחברה מצמצמת את היקפי הייצור שלה באמריקה היא בונה מפעל בתאילנד כדי לספק ממנו אופנועים לשווקים הצומחים של אסיה.
לבטיץ' היה אחד ממנהלי החברות שהשתתפו בפגישה מתוקשרת עם נשיא ארה"ב בבית הלבן בפברואר השנה, וכעת הוא מכנה את תנאי הכלכלה האמריקנית "מאתגרים", וטוען ש"על החברה לאזן את ההיצע שלה עם הביקוש למוצריה כדי להגן על המותג שלה".

הארלי street 500
הארלי סטריט 500 – מיוצר מחוץ לארה"ב

בעיה נוספת של הארלי באמריקה היא שדור הצעירים הנוכחי פחות מתלהב מרכיבה על אופנועים באופן כללי, ובמיוחד על אופנועים גדולים ויקרים, והחברה מנסה להתמודד עם זה באמצעות מסעות פרסום שמטרתם להגדיל את הפופולריות של רכיבה על אופנועים. בנוסף החברה מייצרת את סדרת דגמי הסטריט מחוץ לארה"ב. אופנועים אלו נועדו למשוך קהל צעיר ומוצעים במחירים אטרקטיביים.

כך או אחרת, אין צורך לדאוג ליציבותה של הארלי, אשר צפויה לספק בסיכום 2017 בין 241 ל-246 אלף אופנועים. קיצוצים בכח אדם וצמצום היקפי הייצור באמריקה, לצד ייצור בהודו ותחילת ייצור בתאילנד, צפויים לפגוע ברווחיות שלה ב-1% בלבד בסיכום השנה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד