הארלי דוידסון בוחנת את רכישת דוקאטי

דוקאטי מולטיסטרדה אינדורו פרו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
"בורסת השמות" גועשת מאז שנודע שפולקסווגן בוחנת את האפשרות למכור את דוקאטי. השם שנוסף היום: הארלי דוידסון

מספר מקורות מן העולם מדווחים על האפשרות שיצרנית האופנועים האמריקנית הארלי דוידסון תהיה אחת מבין מספר חברות שצפויות להגיש לחברת פולקסווגן הצעה לרכישת יצרנית האופנועים האיטלקית דוקאטי.

בסוף חודש אפריל שכרו אנשי פולקסווגן את שירותי חברת האנליסטים והבנקאות EVERCORE כדי להכין את דוקאטי למכירה ולמצוא לה קונים פוטנציאליים, ומאז ועד היום נוספים שמות שונים – חלקם רציניים ואחרים פחות – אל "בורסת השמות" של חברות ויצרניות רכב שמתעניינות ברכישת החברה.

בינתיים בדוקאטי "העסקים כרגיל", עם הצגה של דגמים חדשים וככל הנראה גם הצגת אופנוע המרוץ האחרון עם מנוע L טווין.

ההערכה כרגע היא שבמהלך יולי יתבררו באופן רשמי, או לכל הפחות ודאי יותר, שמות המתעניינים ברכישה, וזה, כפי שכתבנו בעבר, יקרה בדיוק במלאת חמש שנים ליום שבו פולקסווגן רכשה את דוקאטי.

על פי הערכות שונות פולקסווגן צפויה לקבל מן המכירה כ-1.5 מיליארד אירו, ואם ההערכה נכונה הרי שמבחינת פולקסווגן מדובר בהפסד. החברה רכשה את דוקאטי בשנת 2012 ושילמה תמורתה אז כ-860 מיליון אירו, ומאז לא רק שהכסף הזה עלה לא מעט כסף (עלות מימון ואינפלציה), פולקסווגן גם השקיעה סכומים נכבדים בחידוש המפעל ובפיתוחים טכנולוגיים.

סוכנות הידיעות רויוטרס מדווחת על התעניינות רבה בעסקת הרכישה הזאת מצד לא מעט יצרניות רכב, בהן בין השאר ב.מ.וו, הונדה וסוזוקי, אם כי לדברי המקורות של רוייטרס אלה בחרו שלא להגיש הצעות.

גם מספר יצרניות הודיות הביעו עניין, למשל הרו ו-TVS, אולם מחיר הרכישה הרתיע אותן והן וויתרו.

מי שככל הנראה מתכוונת להגיש הצעה במקביל לזו שאולי תגיש הארלי דוידסון היא בג'אג' ההודית, אחת מיצרניות האופנועים הגדולות בעולם שהיא גם בעלת השליטה ב-KTM.

אם הארלי תרכוש את דוקאטי יהיה בכך סוג של "חזרה לעבר" מכיוונים שונים. ראשית, דוקאטי כבר נמצאה בעבר בבעלות אמריקנית, בין השנים 1996-2005, לאחר שנרכשה בידי חברת אחזקות אמריקנית בשם TPG (אשר מכרה אותה לאחר מכן לחברת אחזקות איטלקית).

המעניין הוא ש-TPG רכשה את דוקאטי מידי חברת קג'יבה, אשר החזיקה בדוקאטי בין השנים 1985-1996, ובחלק מן התקופה הזאת (החל ב-1991) הייתה גם הבעלים של MV אגוסטה. קג'יבה הוסיפה להחזיק ב-MV אגוסטה עד לשנת 2008, ובמהלך תקופה זאת החלה שיתוף פעולה עם הארלי דוידסון, ולבסוף הארלי דוידסון רכשה את MV אגוסטה כולה, יחד עם קאג'יבה (אך מכרה את השתיים בחזרה כעבור כשנה וחצי).

ומה בינתיים? בדוקאטי העסקים כרגיל: היא השיקה לאחרונה גרסאות חדשות לסדרת הסקרמבלר, הציגה גרסה חדשה ל'מולטיסטרדה אנדורו'  שנקראת 'אנדורו פרו' (בתמונה שבראש הידיעה) עם צביעה ייחודית, צמיגי שטח קרביים יותר ותוספות רבות שמוצעות כציוד התקני של דגם זה.

המהלך הצפוי המעניין ביותר הוא האפשרות שבעולם המרוצים תיפרד דוקאטי ממנוע ה-L טווין שכל כך מזוהה איתה ותחליף אותו במנוע במבנה V4.

לקראת סבב אליפות הסופרבייק, שייערך במסלול לגונה סקה שבארה"ב ב-7 ביולי, שחררה דוקאטי קדימון לדגם חדש עם המשפט: "When the End Tells the Whole Story".

מרקו מלנדרי
למרות מנוע L טווין, דוקאטי ממשיכים לנצח

על פי הערכות שונות תחשוף דוקאטי גרסה אחרונה לפניגלה R לפני הצגת אופנוע סופרבייק חדש עם מנוע V4. פניגלה R הוא האופנוע היחיד בהיצע דוקאטי בנפח 1,198 סמ"ק אשר עומד בתקנות הסופרבייק. שאר דגמי הפניגלה 1299 מצוידים במנוע L טווין בנפח 1,285 סמ"ק שלא עומד בתקנות המרוצים.

דוקאטי עדיין מוסיפה לנצח במרוצים, ובסבב האחרון אף חגגה נצחון מאה במספר עם הרוכב האיטלקי מרקו מלנדרי, אבל שימוש במנוע V4 יקל עליה לזכות בתואר אליפות נוסף.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד