לשדרג את הקוף עם מדפסת תלת-ממד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברה צרפתית החלה למכור קיטים לשדרוג ההונדה מונקי, הכוללים חלקי אלומיניום שהודפסו במדפסת תלת-ממד. רוצים לרכוש? כדאי למהר

אם לפני עשור חשבנו שכבר כיום לכולנו תהיה מדפסת תלת-ממדית בבית, אותה נזין בכל מני חומרים שונים ונוריד כל מני מודלים מהאינטרנט – המציאות הוכיחה אחרת. מה לעשות, המדפסות עדיין גדולות, מסורבלות ויקרות יחסית – כשגם את החומרים לא תמיד כל כך קל להשיג. התחום שכן נעשה בו שימוש מאסיבי במדפסת הוא תחום ייצור האב-טיפוסים, דרכו ניתן לייצר בקלות יחסית דגם ראשוני במקום להגיע לעסקה עם מפעל בסין.

אבל גם בעולם האופנועים, לפחות הניסיוניים, עושים שימוש מעניין במדפסות הללו. כעת, חברה צרפתית בשם VIBA מציעה קיטים לשדרוגו של הונדה מונקי החדש, שיצא בשנה שעברה כמחווה לדגם המיתולוגי משנות ה-70'. החברה לא נוקבת עדיין במחיר הקיט, אך כן מציינת כי היא תייצר רק 23 כאלה, מה שהופך אותו לאקסקלוסיבי במיוחד, לכן למי שמעוניין בכך מומלץ ליצור קשר עם החברה דרך אתר האינטרנט שלה.

אז מה יש בקיט? מכל דלק, מגן קדמי, בית ספידומטר, כידון ומנשא קדמי לציוד. כולם הגיעו לעולם לעולם באמצעות הדפסה תלת-ממדית של אלומיניום. כל חלק התחיל את דרכו באבקת סגסוגת האלומיניום שלאחר מכן הומסה באופן מדויק באמצעות קרני לייזר חזקות. מדובר בשיטה שמאפשרת רמת דיוק ייחודית בתעשייה ולדברי החברה, מאפשרת לחלקים אלו להיות עמידים בהרבה מסתם חלקי אלומיניום פשוטים – רמז לכך שמחיר הקיט אמור לא להיות זול כלל.

בשנה שעברה חברה גרמנית בשם BigRep הציגה את האופנוע המתפקד הראשון בהיסטוריה שהודפס כולו במדפס תלת-ממד. בחברה הדפיסו בסך הכל 15 חלקים, בהם צמיגים שלא נדרשים למילוי אוויר; גלגלי פלסטיק; בלמי זעזועים; ואפילו מה שנראה כמו מזלג מוזר ביותר. כדי להפוך את היצור לפשוט יותר, בחברה החליטו להשתמש במנוע חשמלי, זאת מכיוון שמנוע קלאסי מגיע לטמפרטורות גבוהות יותר ובך יכול להמס את הפלסטיק.
בינתיים נאלץ להמתין עוד קצת עד שנוכל להדפיס חלקים לאופנוע בבית.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד