בעתיד תדפיסו לעצמכם אופנוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברה גרמנית יצרה אופנוע פעיל לחלוטין מחלקים שהודפסו במדפסת תלת-ממד, תצוגת יכולת טכנולוגית לעתיד בו תוכלו להדפיס אופנוע משלכם בבית

דמיינו לכם עתיד לא רחוק במיוחד, נגיד בעוד 20 שנה, בו אתם רוצים אופנוע חדש. בעתיד הזה לא תצטרכו להיגרר לסוכנות המכירה, להתמקח קצת על המחיר – ואז לחכות למכולה שתפרוק אותו באחד מנמלי הארץ. באותו עתיד, פשוט תצטרכו להוריד קובץ, לשלוח אותו למדפסת תלת-הממד שלכם וללכת לישון. בבוקר כבר יהיה לכם כלי חדש ונוצץ.

על אף שהעתיד הזה נשמע טיפה בדיוני, חברת המדפסות התלת-ממדיות הגרמנית BigRep הוכיחה השבוע כי זה אפשרי. בתוך החברה ישנה מחלקת עלית של עיצובים ניסיוניים בהדפסות תלתממד המכונה NOWlab, והשבוע הם חשפו אופנוע פעיל לחלוטין שכולו הודפס מפלסטיק. שמו הוא NERA E-Motorcycle, והוא הראשון מסוגו בהיסטוריה.

בחברה הדפיסו בסך הכל 15 חלקים, בהם צמיגים שלא נדרשים למילוי אוויר; גלגלי פלסטיק; בלמי זעזועים; ואפילו מה שנראה כמו מזלג מוזר ביותר. עם זאת, בחברה טוענים כי ההיגוי בכלי נעשה ללא מזלג, אך לא מפרטים לגבי השיטה בה הם השתמשו.

כדי להפוך את היצור לפשוט יותר, בחברה החליטו להשתמש במנוע חשמלי, זאת מכיוון שמנוע קלאסי מגיע לטמפרטורות גבוהות יותר ובך יכול להמס את הפלסטיק. לפי הודעת החברה, הסוללה מוסתרת בתוך גוף האופנוע – ואילו המנוע עצמו מוטמע בתוך בגלגל. גם כאן, בחברה לא הסכימו לפרט על איך בדיוק עשו זאת – אך גילו כי המשקל הכולל של הכלי עומד על 60 קילוגרמים בלבד, כמעט מחצית ממשקלו של אופנוע 125 סמ"ק.

האופנוע הזה הוא יחיד במינו, ואינו מתוכנן לצאת לפס יצור. עם זאת, בחברה עשו זאת כי מעין הוכחת יכולת, ועל פי מייסד חברת המדפסות התלת-ממדיות דניאל בונינג ״הכלי הזה דוחף את מגבלות היצירתיות ההנדסית. זה ישנה את הטכנולוגיה כפי שאנחנו מכירים אותה״.

השימוש במדפסות תלת מימד אינו יישום חדש בתעשיית הרכב. כבר בשנת 2015 הציגה חברת סטארטאפ בשם Local Motors מכונית שהודפסה במדפסת תלת מימד, וכיום הטכנולוגיה כבר מאפשר ייצור חלקי חילוף מסוימים בטכנולוגיה זו, כמו למשל ידיות בלם, רגליות ועוד כפי שנוכחנו בכנס אקומושן האחרון. בינתיים עד שטכנולוגית ההדפסה התלת-ממדית תהיה זמינה ושווה לכל נפש, יש לכם מספיק זמן לתכנן ולחשוב כיצד יראה אופנוע החלומות המודפס שלכם.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד