חלום לעשירים: המכירה הפומבית של האופנועים מהסרטים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בית המכירות בונהאמס ערך באלבמה מכירה פומבית של אופנועים קלאסיים נדירים, חלקם כיכבו בסרטים אייקונים כמו הבולטאקו מאיזי ריידר וההוסקוורנה מ-On Any Sunday

בסוף השבוע האחרון ערך בית במכירות הפומביות הבריטי בוהמס מכירה מיוחדת, בה עמדו על הבמה מספר אופנועים מיוחדים ונדירים. בין היתר עברו תחת הפטיש אופנועיו של השחקן ואייקון הרכיבה סטיב מקווין; כאלו עליהם רכב השחקן המנוח פול ניומן; וכן כלים שכיכבו בסרטים ועליהם רכבו פיטר פונדה ודניס הופר. המכירה עצמה נערכה במוזיאון Barber Vintage Motorsports, אשר נמצא בברמינגהם אלבמה.

גולת הכותרת של המכירה היא לא כזאת שהוחזקה על ידי אדם מפורסם או שכיכבה בסרט עתיר תקציב. מדובר במה שנחשב לוינסנט בלאק שאדו המקורי העתיק ביותר שקיים. מדובר בדגם ה-Black Lightning Series-B משנת 1949, ועל פי המידע שבאתר המכירות הוא הוחזק עד כה בידי חמישה אנשים ולא עבר תאונה מעולם. בבית המכירות הוערך כי הכלי יימכר תמורת 400 אלף דולר עד חצי מיליון דולר, אך נכון לעתה לא השיג את מחיר היעד שלו.

אך אם הכלי הזה מעניין רק חובבי אופנועים, הכלים הנוספים שעומדים למכירה צפויים לעניין גם חובבי דו-גלגליים וגם אספני מזכרות מסרטים. כך, לדוגמא, במכירה היה צפוי להימכר אופנוע ה-Bultaco Pursang 250 משנת 1968 עליו רכב דניס הופר בסצנת הפתיחה של איזי ריידר ששוויו מוערך ב-70 אלף דולר, אך טרם נמצא לו קונה.

אופנוע אחר משכיכב על המסך הגדול ונמכר בסכום שיא הוא ההוסקוורנה  400 Cross משנת 1970 עליו רכב סטיב מקווין בסרט המיתולוגי On Any Sunday. האופנוע היה גם בבעלותו הפרטית של השחקן, היה מוערך בין 75 אלף דולר ל-100 אלף דולר, אך לבסוף נמכר בלא פחות מ-230 אלף דולר!

גם הוינסנט קומט Series C משנת 1953 שהיה שייך למקווין נמכר בסכום נאה של כ-63 אלף דולר,וה-Nimbus Model C Luxus משנת 1939 שהוצע עליו סכום של יותר מ-65 אלף דולר, אך הקונה נסוג מהצעתו לכן האופנוע לא נמכר.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד