זרם חליפי: קטנועי Gogoro הגיעו לישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הקטנועים החשמליים של Gogoro יוצאים לדרך בישראל עם מודל של עמדות החלפת סוללות תמורת תשלום חודשי קבוע של 129 שקלים. האם זה מה שיהפוך סוף סוף את הקטנועים החשמליים לגורם דומיננטי בשוק הדו-גלגלי?

לאחר לא מעט ציפייה, ובהתאם לתוכנית השנתית של החברה, השיקה הבוקר (יום א') חברת 'מטרו מוטור' בישראל את הפעילות של מותג הקטנועים החשמליים Gogoro. אמנם בשוק הישראלי ישנם לא מעט מותגים של קטנועים חשמליים, חלקם כמו פיאג'ו 1, סופר סוקו, NIO, סיילנס ובליץ מצוידים בטכנולוגיה עדכנית של סוללות נשלפות הניתנות לטעינה ביתית והחלפה. עם זאת, למעט הצלחה חלקית בתחום השליחויות, לא זוכים הקטנועים החשמליים להצלחה בישראל ונתח השוק שלהם מסתכם במאות כלים בלבד מידי שנה והם מתקשים להצליח מול היצף אופניים וקורקינטים חשמליים זולים שאינם דורשים רישיון וביטוח.

מטרו מוטור מקווה לשנות את המשוואה הזו כשהיא מיישמת בישראל לראשונה את המודל העסקי/שיווקי של Gogoro. חברתGogoro  הטאיוואנית החלה את דרכה כסטארטאפ בשנת 2010 וקיבלה דחיפה ממשקיעים כבדים כמו סגן נשיא ארה"ב לשעבר וחביב הירוקים אל גור.
תוך מספר שנים הציגה Gogoro משפחה של קטנועים חשמליים שכולם חולקים טכנולוגיה וגישה שיווקית משותפת שבה הסוללות המתחלפות, שהן החלק המשמעותי והיקר בקטנוע, לא נרכשות על ידי הלקוח והוא למעשה משתמש ברשת תחנות החלפת סוללות תוך תשלום מנוי חודשי.

עוד ב-TheDoo
סקירת שוק: שבעה קטנועים חשמליים לשימוש עירוני

מעבר ליתרון הכלכלי הברור שיש בשיטה זו בה אין צורך לשלם ישירות על הסוללות בעת קניית הקטנוע ולדאוג להחלפתן היקרה כאשר יעלותן יורדת, חוסכת שיטה זו גם את הלוגיסטיקה הכרוכה בניוד הסוללות והטענתן בבית. בטאיוואן השיטה של Gogoro הוכיחה את עצמה והיא כבר מחזיקה בנתח שוק של 15% מהשוק המקומי בו נמכרים כמליון כלים דו-גלגליים בשנה ושולטות בעיקר סאן יאנג וקימקו. גם יצרניות אחרות כבר אימצו את הרעיון, כאשר קימקו פיתחה מערך סוללות וטעינה משלה וימאהה הגדולה העדיפה לרכוש מ-Gogoro קטנועים ישירות לצד הטכנולוגיה והשימוש ברשת החלפת סוללות שלה בטאיוואן.

ישראל היא השוק האירופאי הראשון אליו נכנסת Gogoro לאחר שכבר הרחיבה את פעילותה לסין ולהודו. עם תחילת הפעילות של Gogoro בישראל יהיו בתוך חודש שתי תחנות הלפת סוללות בסניפי מטרו מוטור יחד עם 9 תחנות החלפת סוללות באזור המרכז אשר ימוקמו בתחנות הדלק של "פז". בשנה הבאה צפויה פרישה של 10 החלפת סוללות נוספות גם בערים נוספות כמו ראשון לציון, חולון, אור יהודה, גבעת שמואל ובני ברק שיספקו כיסוי ללקוחות בכל אזור גוש דן.

מעבר לעלות הרכישה של הקטנועים, ישלמו הלקוחות סכום של 129 שקלים בחודש שיאפשר החלפת סוללות ללא הגבלה עד לשימוש של 870 אמפר/שעה המספיקים לכ-1000 ק"מ של רכיבה בחודש, שהם מעבר לנסועה המקובלת לרוכבי קטנועי 125 סמ"ק למעט רוכבי שליחויות. מעבר לכך  יחוייבו הלקוחות ב-9 אגורות לכל אמפר/שעה בהתאם לשימוש. במהלך ההשקה של הפעילות בישראל מי שירכוש את הקטנועים עד לסוף חודש אוקטובר ייהנה מ-180 ימים של החלפת סוללות חינם. עם זאת, אתם עדין תצטרכו להגיע מידי שנה לטיפול שנתי שעלותו היא כ-700 ש"ח לא זולים כלל.

טווח הרכיבה המרבי אותו מספקות צמד הסוללות שכל אחת מהן היא בקיבולת של כ-1.5 קוט"ש אותו מצהירה היצרנית עומד על 170 ק"מ, ובהערכה זהירה יותר בתנאי אמת מדובר לטענת אנשי מטרו על 100-130 ק"מ. שני הדגמים המשווקים בארץ בשלב ראשון חולקים בסיס ועיצוב משותף והם מציעים שלושה מצבי ניהול מנוע ואנרגיה, הילוך אחורי ותא אכסון בנפח 25 ליטרים תחת המושב. השליטה על הכלים, לרבות ההנעה וניהול החלפת הסוללות מתבצעת על ידי אפליקציה מובנית לטלפון הסלולרי שגם מסוגלת באמצעות גוגל מפות ליהנות את הרוכב לעמדת החלפת הסוללות הקרובה.

הדגם הבסיסי המשווק בישראל נקרא  Plus 2והוא מצויד במנוע חשמלי בהספק של 6.4 קילוואט (כ-8.5), מסוגל לטפס למהירות מרבית מוגבלת של 90 קמ"ש ומצויד במערכת בלימה משולבת. מחירו עומד על 17 אלף ש"ח והוא מיועד בעיקר ללקוחות מוסדיים.
הדגם שאמור לקרוץ יותר ללקוחות פרטיים נקרא S2 ומחירו בזמן ההשקה עומד על 20 אלף ש"ח. מלבד צביעות אופנתיות וגימורים ספורטיביים מציע מנוע מעט חזק יותר בהספק של 7.4 קילוואט (9.9 כ"ס) לצד מהירות המוגבלת ל-95 קמ"ש. המפרט הטכני כולל בנוסף גם בולמים משודרגים עם אפשרות כיוון עומס קפיץ ומערכת ABS.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד